Dış pazarlar, tehditleri ve
fırsatları bünyesinde barındırmanın yanı sıra ulusal sınırlarla yetinmeyerek
tüm dünyada adından söz ettirmek isteyen firmaların riskleri göze alarak zorlu
rekabet ortamı içerisine girdikleri tespit edilmiştir. Markalaşma üzerine
ülkemizdeki çalışmaların sayısının oldukça yetersiz olduğu, özellikle halı
sektöründe ise daha az olduğu görülmektedir. Bu çalışmada Türk ekonomisinde
önemli bir yere sahip olan halı sektörü ihracatında markalaşmanın etkilerinin
tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Gaziantep ilinde faaliyet
göstermekte olan ve ihracat yapan halı firmaları üzerinde çalışma
gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya toplam 50 firma dahil edilmiştir. Veriler anket
yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilerin analizi SPSS 16.0
programı ile yapılmıştır. Yapılan analizler neticesinde bir marka adı altında
ihracat yapan firmaların ihracat performansının daha yüksek olduğu, Turquality
desteği alan firmaların son 3 yıllık ihracat ve satış performansının daha yüksek
olduğu tespit edilmiştir.
Although foreign markets have lots of threats and opportunities, it is seen that the companies wanted to mention by name enter into challenging competitive environment by chancing the threats in recent years. It is seen that the studies on branding, especially in carpet sector are insufficient in our country. In this study, the effects of branding on carpet sector export which has an important place Turkish economy are aimed to determine. For this purpose, the study was carried out on the carpet companies operating in Gaziantep province and that make export. A total of 50 companies included into the study. The data was obtained with questionnaire method. The analysis of the data obtained from the study was conducted with SPSS 16.0. As a result of the analyses it has been found that the exporting performance of the firms that make export under the name of a brand, the last 3 year exporting and sales performance of the firms that take Turquality support is higher.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | İşletme Finans |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 3 |