Değişen tüketici ihtiyaç ve istekleri tüketicilerin dışarıda yemek yeme nedenlerini de değiştirmiştir. Tüketicilerin hangi nedenlerle dışarıda yemek yediğinin bilinmesi işletmelerin kendini konumlandırması, hedef pazarını belirlemesi, sunacağı ürün ve hizmetleri hedef kitlesine göre belirleyip çeşitlendirmesi işletmenin karlılığı, sürdürülebilirliği ve müşteri memnuniyeti açısından önem arz eden stratejik bilgilerdir. Bu önemden yola çıkarak araştırmada tüketicilerin dışarıda yemek yeme nedenleri ve bu nedenlerin sıralaması ile demografik değişkenler arasında fark olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma anketle veri toplama tekniği ile 410 katılımcıya anket uygulamak sureti gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler frekans, yüzde dağılımı ve sıralama işlemlerine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda, Aileyle Birlikte Olmak, Arkadaşlarla Birlikte Olmak, Değişik Bir Ortamda Olma İsteği, Kişisel Özel Gün Kutlaması, Sosyalleşmek, Eğlenmek, Farklı Tatlar Deneme İsteği, Geleneksel Özel Gün Kutlaması, Çocukların İstemesi, Yemek Yapacak Zaman Olmaması ilk on sırada yer alan dışarıda yemek yeme nedenleri olduğu ve bu nedenlerin demografik değişkenlere göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
Yiyecek İçecek İşletmeleri Dışarıda Yemek Yeme Sosyolojik İhtiyaçlar Psikolojik İhtiyaçlar
The shift in the needs and demands of
the consumers has changed the triggers of the consumers’ eating out.
Recognizing the motives of the consumers’ eating out is of great importance for
the organization in terms of the organization’s positioning, identifiying the
target market, specifying and diversifying the products and services according
to the consumer needs, its profitability, its sustainability and consumer satisfaction.
Bearing the importance in mind, this study tries to design ate whether there is
a difference between the motives of the consumer eating out and the ranking of
these motives and the demographic varients. The data essential for the study were
gathered from 410 participants utilizing a questionnaire. The gathered data were
analyzed for frequency and descriptive statistics. The findings of the study
has posed that the first ten motives for eating out are respectively; the need for
being with family, being with friends, being in a different atmosphere,
celebrating a special day, socialization, having fun, trying different tastes,
celebrating traditional special days, demands of the kids and having no time
for cooking and also, demographic variables have a significant effect on these reasons.
Food and Beverage Organizations Eating out Sociological Needs Physicological Needs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Turizm, Otelcilik, Konaklama ve Spor |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 3 |