Abstract:The aim of this study is to determine whether the teacher of social studies uses the GIS Technologies in primary schools. An attitude scale which was build up by Thomas R. Baker and adapted to Turkish is used in the study. The reliability coefficient of this scale was computed and it was found as 84. Without making any changes, the scale was administered to 84 teachers of social studies in Turkey. The results were analysed by using the program SPSS 16.0. In this study variables such as the attitudes of the teachers about using GIS, their gender, graduation level, seniority, the number of the classes which they take, whether they entered any courses about GIS, and whether they have laboratories in the schools they work were investigated. According to the results obtained in the study, although an important difference was found between the teachers’ attitudes and having computer laboratories in schools, there was not an important difference between the variables previous GIS experience, gender, graduation level, seniority, the number of the classes.
Özet: Ara?t?rman?n amac?, ilkö?retim sosyal bilgiler öğretmenlerinin CBS teknolojisini bilip bilmediklerini biliyorlarsa, kullan?p kullanmad?klar?n? ortaya koymakt?r. Bu amaçla Thomas R. Baker tarafından geli?tirilen ve taraf?m?zda Türkçeye çevrilmi? olan bir tutum anketi kullan?lm??t?r. Bu anketin güvenirlik (34 sosyal bilgiler öğretmenine uygulanm??) çalışmas? yap?lm?? ve alfa güvenirlik katsay?s?. 84 olarak tespit edilmi?tir. Güvenirlik çalışmas? yap?lan anket aynen kabul edilmek kayd?yla Türkiye’de de?i?ik okullarda görev yapan toplam 84 sosyal bilgiler öğretmenine uygulanm?? ortaya ç?kan sonuçlar SPSS 16.0 paket program?nda de?erlendirilerek yorumlanm??t?r. Bu ara?t?rmada öğretmenlerin CBS’yi kullanma konusundaki tutumlar?; cinsiyet, k?dem, ö?renim durumlar?, eğitim ö?retim yapt?klar? Sınıflar?n mevcutlar?, CBS ile ilgili herhangi bir kursa kat?l?p kat?lmama, uygulama yap?p yapmama, okullar?nda bilgisayar laboratuar? bulunup bulunmama gibi çe?itli de?i?kenler aç?s?ndan incelenmeye çal???lm??t?r. Çal??madan elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin, CBS’ye yönelik tutumlar? ile okullar?nda bilgisayar laboratuar? bulunup bulunmamas? arasında anlaml? bir fark tespit edilmi?, cinsiyet, k?dem, ö?renim durumu, Sınıf mevcudu, kurs al?p almama, uygulama yap?p yapmama de?i?kenleri ile tutumlar? arasında anlaml? bir farkl?l?k tespit edilememi?tir.
Social Studies Instructional Technology Geography Information Systems Attitude
Araştırmanın amacı, ilköğretim sosyal bilgiler öğretmenlerinin CBS teknolojisini bilip bilmediklerini biliyorlarsa, kullanıp kullanmadıklarını ortaya koymaktır. Bu amaçla Thomas R. Baker tarafından geliştirilen ve tarafımızda Türkçeye çevrilmiş olan bir tu tum anketi kullanılmıştır. Bu anketin güvenirlik (34 sosyal bilgiler öğretmenine uygulanmış) çalışması yapılmış ve alfa güvenirlik katsayısı. 84 olarak tespit edilmiştir. Güvenirlik çalışması yapılan anket aynen kabul edilmek kaydıyla Türkiye’de değişik ok ullarda görev yapan toplam 84 sosyal bilgiler öğretmenine uygulanmış ortaya çıkan sonuçlar SPSS 16.0 paket programında değerlendirilerek yorumlanmıştır. Bu araştırmada öğretmenlerin CBS’yi kullanma konusundaki tutumları; cinsiyet, kıdem, öğrenim durumları, eğitim öğretim yaptıkları sınıfların mevcutları, CBS ile ilgili herhangi bir kursa katılıp katılmama, uygulama yapıp yapmama, okullarında bilgisayar laboratuarı bulunup bulunmama gibi çeşitli değişkenler açısından incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin, CBS’ye yönelik tutumları ile okullarında bilgisayar laboratuarı bulunup bulunmaması arasında anlamlı bir fark tespit edilmiş, cinsiyet, kıdem, öğrenim durumu, sınıf mevcudu, kurs alıp almama, uygulama yapıp yapmama değişkenleri ile tutumları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir.
Sosyal Bilgiler Öğretim Teknolojisi Coğrafi Bilgi Sistemleri Tutum
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Technology Integrated Social Studies Education |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 1 |