Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeniden Aile ile Yaşamak: Covid-19 Pandemi Sürecinde Eve Dönen Üniversite Öğrencilerinin Deneyimleri

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 29 - 43, 30.03.2022

Öz

Pandeminin ilanı ve artan vakalar ile birlikte Türkiye uzaktan eğitim uygulamasına geçmiştir. Bu sebeple birçok üniversite öğrencisi ailelerinin yanına dönmek zorunda kalmıştır. Pandemi ve uzaktan eğitim süreci üniversite öğrencilerinin eğitim hayatını olduğu kadar sosyal ve ailevi yaşamını da etkilemiştir. Bu araştırma ile pandemi nedeniyle lisans öğrenimlerini ailelerinden uzakta yapmakta olan üniversite öğrencilerinin hem pandemi koşulları sebebiyle hem de ailelerinin yanına dönmesi ile karşılaştıkları zorlukların ve sorunların ortaya konması amaçlanmıştır. Nitel desende hazırlanan bu araştırmada fenomenoloji (olgubilim) deseninden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu COVID-19 pandemisi nedeniyle yeniden ailesi ile yaşamaya başlayan 14 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılara amaçlı örneklem yöntemi içinde yer alan ölçüt örnekleme yöntemi ile ulaşılmış ve görüşmelere veriler doyuma ulaşana kadar devam edilmiştir. Sonuç olarak; koşulların ve çevrenin değişmesinin, üniversite öğrencilerinin ruhsal ve sosyal refahı üzerinde doğrudan bir etkisi olduğu, pandeminin üniversite öğrencilerinin eğitim hayatını, sosyal hayatını ve psikolojik durumunu çeşitli açılardan etkilediği, üniversite öğrencilerinin aile yanında yaşama ile ilgili olarak aile ile yaşamanın avantajlarından çok dezavantajlarını dile getirdiği ortaya konulmuştur. Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygılarının azaltılması ve aldıkları eğitimin niteliğinin korunması amacıyla gerekli sağlık tedbirleri alınarak üniversitelerde yüz yüze eğitime geçilmeli ve bu süreçte öğrenciler ile ailelerine yönelik rehberlik faaliyetleri yürütülmelidir.

Teşekkür

Araştırmamın raporlama sürecine sunduğu destekten dolayı değerli hocam, Öğr. Gör. Dr. Elvan ATAMTÜRK’e emeği ve katkısı için teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Adnan, M.ve Anwar, K. (2020). Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: Students' Perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51.
  • Akbal, H. ve Akbal, H. İ. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim İle İlgili Yaşanan Sorunların Öğrenci Bakış Açısına Göre AHP Yöntemi İle İncelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11 (22), 533-546.
  • Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N., ve Umek, L. (2020). Impacts of the COVID-19 pandemic on life of higher education students: A global perspective. Sustainability, 12(20), 8438.
  • Asıcı, E. & Günlü, A. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Gözünden COVID-19 Salgını: Nitel Bir Araştırma . Gençlik Araştırmaları Dergisi , Salgın ve Gençlik , 1-25.
  • Atasoy, R., Özden, C. ve Kara, D. N. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde yapılan E-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 95-122.
  • Auerbach, R. P., Mortier, P., Bruffaerts, R., Alonso, J., Benjet, C., Cuijpers, P., Demyttenaere, K., Ebert, D. D., Green, J. G., Hasking, P., Murray, E., Nock, M. K., Pinder-Amaker, S., Sampson, N. A., Stein, D. J., Vilagut, G., Zaslavsky, A. M., Kessler, R. C., ve WHO WMH-ICS Collaborators. (2018). WHO World Mental Health Surveys International College Student Project: Prevalence and distribution of mental disorders. Journal of Abnormal Psychology, 127(7), 623–638.
  • Baticulon, R. E., Sy, J. J., Alberto, N. R. I., Baron, M. B. C., Mabulay, R. E. C., Rizada, L. G. T., ... ve Reyes, J. C. B. (2021). Barriers to online learning in the time of COVID-19 : A national survey of medical students in the Philippines. Medical science educator, 31(2), 615-626.
  • Beiter, R., Nash, R., McCrady, M., Rhoades, D., Linscomb, M., Clarahan, M., ve Sammut, S. (2015). The prevalence and correlates of depression, anxiety, and stress in a sample of college students. Journal of Affective Disorders, 173, 90–96.
  • Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü [UNESCO] (2020). Education: From disruption to recovery. Erişim tarihi 7 Ağustos 2021, Erişim adresihttps://en.unesco.org/covid19/educationresponse.
  • Bozkurt, A.ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi.
  • Bugis, B. A. (2020). The impact of the COVID-19 pandemic on internship activities at health organizations in Saudi Arabia. Hospital Topics, 99(1), 22-28.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J.ve Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry research, 287, 112934.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün and SB Demir, Çev.(Eds.). İstanbul: Siyasal Kitapevi.
  • Çetin, C. ve Anuk, Ö. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde yalnizlik ve psikolojik dayaniklilik: Bir kamu üniversitesi öğrencileri örneklemi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 170-189.
  • Denzin, N. K., ve Lincoln, Y. S. (Eds.). (2011). The Sage handbook of qualitative research. sage.
  • Duman, N. (2020). Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. The Journal of Social Science, 4(8), 426-437.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E.ve Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192.
  • Krysik, J. L., ve Finn, J. (2015). Etkili uygulama için sosyal hizmet araştırması. Çev. Ed. E. Erbay). Ankara: Nika Yayınevi. Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma Bağlam Yayınları.
  • Li, Y.; Zhao, J.; Ma, Z.; McReynolds, L.S.; Lin, D.; Chen, Z.; Wang, T.; Wang, D.; Zhang, Y.; Zhang, J.; et al. Mental Health among College Students during the COVID-19 Pandemic in China: A 2-Wave Longitudinal Survey. J. Affect. Disord. 2021, 281, 597–604.
  • Mechili, E. A., Saliaj, A., Kamberi, F., Girvalaki, C., Peto, E., Patelarou, A. E., Bucaj, J. ve Patelarou, E. (2021). Is the mental health of young students and their family members affected during the quarantine period? Evidence from the COVID‐19 pandemic in Albania. Journal of psychiatric and mental health nursing, 28(3), 317-325.
  • Mocetao, C. C., Conde, R.ve Nadais, C. (2021, May). Leisure Practices of Portuguese University Students in Confinement Caused by the COVID-19 Pandemic. In International Conference on Tourism Research (150-157). Academic Conferences International Limited.
  • Islam, M. A., Barna, S. D., Raihan, H., Khan, M. N. A.ve Hossain, M. T. (2020). Depression and anxiety among university students during the COVID-19 pandemic in Bangladesh: A web-based cross-sectional survey. PloS one, 15(8), e0238162.
  • Kırcova, İ. ve Köse, Ş. G. (2017). Televizyon Dizileri Ve Filmlerde Ürün Yerleştirmeye Yönelik Genç Tüketicilerin Tutumlarına İlişkin Bir Nitel Araştırma. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 10(19) , 51-78.
  • Ozer, B.ve Ustun, E. (2020). Evaluation of Students' Views on the COVID-19 Distance Education Process in Music Departments of Fine Arts Faculties. Asian Journal of Education and Training, 6(3), 556-568.
  • Ozili, P.K. ve Arun, T. (2020). Spillover of COVID-19 : impact on the Global Economy. Available at SSRN 3562570. Öz-Ceviz, N., Tektaş N., Basmacı G. ve Tektaş, M. (2020). Covid 19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin kaygı düzeylerini etkileyen değişkenlerin analizi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 312-329.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. SAGE Publications, inc.
  • Polat, G. (2012). Madde bağımlısı ergenlerin tedavi sonrası toplumla yeniden bütünleşme deneyimleri ve sosyal sermaye yaklaşımı temelinde sosyal hizmet müdahalesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Saruç, S. ve Aslantürk, H. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde Türkiye’de sosyal hizmet eğitiminin sosyal hizmet akademisyenleri perspektifinden değerlendirilmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 32(2), 421-438.
  • Selçuk, O., Gencer, T. E.ve Karataş, Z. (2021). Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Salgını Ve Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Tutumları İle Psikolojik Sağlamlıklarının İncelenmesi. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 32(3), 967-994.
  • Serçemelİ, M. ve Kurnaz, E. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik BakışAçıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Singh, J.ve Singh, J. (2020). COVID-19 and its impact on society. Electronic Research Journal of Social Sciences and Humanities, 2.
  • Sivevska, D.ve Popeska, B. (2020). Oppinions of students for their sport activity during COVID-19 pandemic–case of students from teaching faculty in Stip. Pedagogy, 92(7s), 220-231.
  • Son, C., Hegde, S., Smith, A., Wang, X.ve Sasangohar, F. (2020). Effects of COVID-19 on college students’ mental health in the United States: Interview survey study. Journal of medical internet research, 22(9), e21279.
  • Sundarasen, S., Chinna, K., Kamaludin, K., Nurunnabi, M., Baloch, G. M., Khoshaim, H. B., Hossain, S.F.A. ve Sukayt, A. (2020). Psychological impact of COVID-19 and lockdown among university students in Malaysia: implications and policy recommendations. International journal of environmental research and public health, 17(17), 6206.
  • Tekin, H. H. (2006). Nitel Araştırma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesine Görüşme. İstanbul University Journal of Sociology, 3(13), 101-116.
  • Tuncay, T. (2020). Çevrimiçi Sosyal Hizmet Eğitimi: Fırsatlar ve Engeller. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 18-25.
  • van Harmelen, A. L., Gibson, J. L., St Clair, M. C., Owens, M., Brodbeck, J., Dunn, V., ... ve Goodyer, I. M. (2016). Friendships and family support reduce subsequent depressive symptoms in at-risk adolescents. PloS one, 11(5), e0153715.
  • WHO (2022). WHO Coronavirus (COVID-19 ) Dashboard. Erişim tarihi 5 Şubat 2022, Erişim adresi https://covid19.who.int/.
  • Yehudai, M., Bender, S., Gritsenko, V., Konstantinov, V., Reznik, A., ve Isralowitz, R. (2020). COVID-19 fear, mental health, and substance misuse conditions among university social work students in Israel and Russia. International Journal of Mental Health and Addiction, 1-8.
  • Yolcu,H.H. (2020). Koronavirüs (COVID-19 ) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi,6(4), 237-250.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2020). Küresel Salgında Yeni Normalleşme Süreci. Erişim tarihi 29 Kasım 2021, Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2020/kuresel-salginda-yeni-normallesme-sureci-2020.pdf

Living with the Family Again: Experiences of University Students Returned Home During the COVID-19 Pandemic

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 29 - 43, 30.03.2022

Öz

With the declaration of the pandemic and increasing cases, Turkey has switched to distance education. For this reason, many university students had to return to their families. The pandemic and the distance education process have affected the social and family life of university students and their education life. In this research, it is aimed to reveal the difficulties and problems faced by university students who are doing their undergraduate education away from their families because of the pandemic, both because of the pandemic conditions and returning to their families. In this qualitative study the phenomenology design was used. The study group of the research comprises 14 undergraduate students who lived with their families again because of the COVID-19 pandemic. The participants were reached with the criterion sampling method, which is included in the purposive sampling method, and the interviews continued until the data were saturated. As a result; It has been revealed that the changes in the conditions and the environment have a direct impact on the mental and social well-being of university students, that the pandemic affects the educational life, social life and psychological state of university students in various ways, and that university students express the disadvantages of living with the family rather than the advantages of living with the family. To reduce the future anxiety of university students and to protect the quality of the education they receive, necessary health measures should be taken and face-to-face education should be started in universities, and guidance activities should be carried out for students and their families in this process.

Kaynakça

  • Adnan, M.ve Anwar, K. (2020). Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: Students' Perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51.
  • Akbal, H. ve Akbal, H. İ. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim İle İlgili Yaşanan Sorunların Öğrenci Bakış Açısına Göre AHP Yöntemi İle İncelenmesi. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11 (22), 533-546.
  • Aristovnik, A., Keržič, D., Ravšelj, D., Tomaževič, N., ve Umek, L. (2020). Impacts of the COVID-19 pandemic on life of higher education students: A global perspective. Sustainability, 12(20), 8438.
  • Asıcı, E. & Günlü, A. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Gözünden COVID-19 Salgını: Nitel Bir Araştırma . Gençlik Araştırmaları Dergisi , Salgın ve Gençlik , 1-25.
  • Atasoy, R., Özden, C. ve Kara, D. N. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde yapılan E-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 95-122.
  • Auerbach, R. P., Mortier, P., Bruffaerts, R., Alonso, J., Benjet, C., Cuijpers, P., Demyttenaere, K., Ebert, D. D., Green, J. G., Hasking, P., Murray, E., Nock, M. K., Pinder-Amaker, S., Sampson, N. A., Stein, D. J., Vilagut, G., Zaslavsky, A. M., Kessler, R. C., ve WHO WMH-ICS Collaborators. (2018). WHO World Mental Health Surveys International College Student Project: Prevalence and distribution of mental disorders. Journal of Abnormal Psychology, 127(7), 623–638.
  • Baticulon, R. E., Sy, J. J., Alberto, N. R. I., Baron, M. B. C., Mabulay, R. E. C., Rizada, L. G. T., ... ve Reyes, J. C. B. (2021). Barriers to online learning in the time of COVID-19 : A national survey of medical students in the Philippines. Medical science educator, 31(2), 615-626.
  • Beiter, R., Nash, R., McCrady, M., Rhoades, D., Linscomb, M., Clarahan, M., ve Sammut, S. (2015). The prevalence and correlates of depression, anxiety, and stress in a sample of college students. Journal of Affective Disorders, 173, 90–96.
  • Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü [UNESCO] (2020). Education: From disruption to recovery. Erişim tarihi 7 Ağustos 2021, Erişim adresihttps://en.unesco.org/covid19/educationresponse.
  • Bozkurt, A.ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi.
  • Bugis, B. A. (2020). The impact of the COVID-19 pandemic on internship activities at health organizations in Saudi Arabia. Hospital Topics, 99(1), 22-28.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J.ve Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry research, 287, 112934.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. M. Bütün and SB Demir, Çev.(Eds.). İstanbul: Siyasal Kitapevi.
  • Çetin, C. ve Anuk, Ö. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde yalnizlik ve psikolojik dayaniklilik: Bir kamu üniversitesi öğrencileri örneklemi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 170-189.
  • Denzin, N. K., ve Lincoln, Y. S. (Eds.). (2011). The Sage handbook of qualitative research. sage.
  • Duman, N. (2020). Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. The Journal of Social Science, 4(8), 426-437.
  • Gürer, M. D., Tekinarslan, E.ve Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Hakkındaki Görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192.
  • Krysik, J. L., ve Finn, J. (2015). Etkili uygulama için sosyal hizmet araştırması. Çev. Ed. E. Erbay). Ankara: Nika Yayınevi. Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma Bağlam Yayınları.
  • Li, Y.; Zhao, J.; Ma, Z.; McReynolds, L.S.; Lin, D.; Chen, Z.; Wang, T.; Wang, D.; Zhang, Y.; Zhang, J.; et al. Mental Health among College Students during the COVID-19 Pandemic in China: A 2-Wave Longitudinal Survey. J. Affect. Disord. 2021, 281, 597–604.
  • Mechili, E. A., Saliaj, A., Kamberi, F., Girvalaki, C., Peto, E., Patelarou, A. E., Bucaj, J. ve Patelarou, E. (2021). Is the mental health of young students and their family members affected during the quarantine period? Evidence from the COVID‐19 pandemic in Albania. Journal of psychiatric and mental health nursing, 28(3), 317-325.
  • Mocetao, C. C., Conde, R.ve Nadais, C. (2021, May). Leisure Practices of Portuguese University Students in Confinement Caused by the COVID-19 Pandemic. In International Conference on Tourism Research (150-157). Academic Conferences International Limited.
  • Islam, M. A., Barna, S. D., Raihan, H., Khan, M. N. A.ve Hossain, M. T. (2020). Depression and anxiety among university students during the COVID-19 pandemic in Bangladesh: A web-based cross-sectional survey. PloS one, 15(8), e0238162.
  • Kırcova, İ. ve Köse, Ş. G. (2017). Televizyon Dizileri Ve Filmlerde Ürün Yerleştirmeye Yönelik Genç Tüketicilerin Tutumlarına İlişkin Bir Nitel Araştırma. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 10(19) , 51-78.
  • Ozer, B.ve Ustun, E. (2020). Evaluation of Students' Views on the COVID-19 Distance Education Process in Music Departments of Fine Arts Faculties. Asian Journal of Education and Training, 6(3), 556-568.
  • Ozili, P.K. ve Arun, T. (2020). Spillover of COVID-19 : impact on the Global Economy. Available at SSRN 3562570. Öz-Ceviz, N., Tektaş N., Basmacı G. ve Tektaş, M. (2020). Covid 19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin kaygı düzeylerini etkileyen değişkenlerin analizi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 312-329.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods. SAGE Publications, inc.
  • Polat, G. (2012). Madde bağımlısı ergenlerin tedavi sonrası toplumla yeniden bütünleşme deneyimleri ve sosyal sermaye yaklaşımı temelinde sosyal hizmet müdahalesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Saruç, S. ve Aslantürk, H. (2021). COVID-19 pandemi sürecinde Türkiye’de sosyal hizmet eğitiminin sosyal hizmet akademisyenleri perspektifinden değerlendirilmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 32(2), 421-438.
  • Selçuk, O., Gencer, T. E.ve Karataş, Z. (2021). Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Salgını Ve Uzaktan Eğitim Sürecine İlişkin Tutumları İle Psikolojik Sağlamlıklarının İncelenmesi. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 32(3), 967-994.
  • Serçemelİ, M. ve Kurnaz, E. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik BakışAçıları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Singh, J.ve Singh, J. (2020). COVID-19 and its impact on society. Electronic Research Journal of Social Sciences and Humanities, 2.
  • Sivevska, D.ve Popeska, B. (2020). Oppinions of students for their sport activity during COVID-19 pandemic–case of students from teaching faculty in Stip. Pedagogy, 92(7s), 220-231.
  • Son, C., Hegde, S., Smith, A., Wang, X.ve Sasangohar, F. (2020). Effects of COVID-19 on college students’ mental health in the United States: Interview survey study. Journal of medical internet research, 22(9), e21279.
  • Sundarasen, S., Chinna, K., Kamaludin, K., Nurunnabi, M., Baloch, G. M., Khoshaim, H. B., Hossain, S.F.A. ve Sukayt, A. (2020). Psychological impact of COVID-19 and lockdown among university students in Malaysia: implications and policy recommendations. International journal of environmental research and public health, 17(17), 6206.
  • Tekin, H. H. (2006). Nitel Araştırma Yönteminin Bir Veri Toplama Tekniği Olarak Derinlemesine Görüşme. İstanbul University Journal of Sociology, 3(13), 101-116.
  • Tuncay, T. (2020). Çevrimiçi Sosyal Hizmet Eğitimi: Fırsatlar ve Engeller. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 18-25.
  • van Harmelen, A. L., Gibson, J. L., St Clair, M. C., Owens, M., Brodbeck, J., Dunn, V., ... ve Goodyer, I. M. (2016). Friendships and family support reduce subsequent depressive symptoms in at-risk adolescents. PloS one, 11(5), e0153715.
  • WHO (2022). WHO Coronavirus (COVID-19 ) Dashboard. Erişim tarihi 5 Şubat 2022, Erişim adresi https://covid19.who.int/.
  • Yehudai, M., Bender, S., Gritsenko, V., Konstantinov, V., Reznik, A., ve Isralowitz, R. (2020). COVID-19 fear, mental health, and substance misuse conditions among university social work students in Israel and Russia. International Journal of Mental Health and Addiction, 1-8.
  • Yolcu,H.H. (2020). Koronavirüs (COVID-19 ) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi,6(4), 237-250.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2020). Küresel Salgında Yeni Normalleşme Süreci. Erişim tarihi 29 Kasım 2021, Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2020/kuresel-salginda-yeni-normallesme-sureci-2020.pdf
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşe Şeyma Turgut 0000-0001-8140-141X

Erken Görünüm Tarihi 30 Mart 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turgut, A. Ş. (2022). Yeniden Aile ile Yaşamak: Covid-19 Pandemi Sürecinde Eve Dönen Üniversite Öğrencilerinin Deneyimleri. Uluslararası Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 2(1), 29-43.

25359

Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.