Makalede Özbekistan’daki genel orta öğretim okulları ve akademik liselerdeki (Fen ve Anadolu Liseleri) edebiyat derslerinde Rauf Parfi’nin şiirlerinin öğretilmesi sürecinde disiplinler arası yaklaşımdan yararlanmanın yeri ve öğretim usulleri konusunda somut örnekler sunulmuştur. Disiplinler arası yaklaşım günümüzde yaygın biçimde kullanılan bir terimdir. Orta öğretim edebiyat derslerinde problem çözme, eleştirel düşünme, bilişsel düşünme ve becerilerini kazanmalarını kolaylaştıran disiplinler arası yaklaşım, öğrencilerin farklı bakış açılarını tanımalarında ve değerlendirmelerinde, ilgilerini çekmede ve motivasyonlarını artırmada etkili olduğu dikkate alındığında entegre bilgiler yoluyla işlenecek konuya çoklu açılardan bakarak yorumlama ve değerlendirme imkânına kavuşur. Edebiyat derslerinde öğrencilerin belli başlı şairlerin ve yazarların edebî kişiliklerine, eserlerinin mesajlarına, hayal ettikleri durumlara daha bütüncül bir yapıda bakabilme yetisini nasıl kazanacakları üzerinde durulmaktadır.
Rauf Parfi Disiplinler arası yaklaşım İletişim teknolojileri Yağmur tasviri Görsel yayınlar Edebî tahlil Geribildirim Söz sanatları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Journal of Turkic Civilization Studies © 2022 by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International
Journal of Turkic Civilization Studies by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International