Nesnenin harekete başladığı an ile durduğu an arasında geçen süre, bir bütün halinde, zaman kavramıyla ifade edilmektedir. Atom sürekli hareket halinde olduğuna göre, aslında genel anlamda hareketin bittiği an yoktur. Dolayısıyla zaman, sürekli var olan ve içinde geçmiş, yaşanan an ve gelecek gibi üç temel bölüm bulunan bir kavramdır.
Fizik bilginleri ve felsefeciler zamanı “birbirini izleyen anlardan oluşan çizgisel bir bütünlük; önce olandan sonra olana doğru giden sonsuz anlar bütünü” olarak tanımlamaktadırlar. Zaman, “hareketin ölçüsü”, zaman duygusu ise, “insanın ayırt edici” bir özelliğidir. Zaman, “a priori” olarak vardır ve “görüngüler” ancak onun içinde gerçeklik kazanırlar. Dolayısıyla zaman, kimi düşünürlerce, “varlığın dördüncü boyutu” , hatta zamanın dışında herhangi bir varlıktan söz edilemeyeceği için “varlığın kendisi” olarak da tanımlanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Journal of Turkic Civilization Studies © 2022 by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International
Journal of Turkic Civilization Studies by TUAUM is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International