BibTex RIS Kaynak Göster

The Construction of Different Consumption Habits of X, Y and Z Generation Women in the Postmodern World

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 59 - 70, 01.06.2016

Öz

Every period has its own thought and behavior patterns of cultural codes formed by itself in which political and social developments are experienced. This phenomena may produce more realistic results if it is read in terms of generations. This study will concentrate on the affects of postmodernism in light of consumer habits and roles of women. The postmodern world affects consumption, the consumer, marketing and also the world. Postmodernism, with various breaking points constructs the notion of consumption of women, especially in the y and z generations. Within the postmodern world, the consumption of women is thought to be understood with means of understanding the characteristics of generations, their views of life, their ideals and what they are affected by as well. Within this period of consumer construction, it is determined that the values and moral standards of y and z generation women are misused.

Kaynakça

  • Altuntuğ, N. (2012). “Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili”, Or- ganizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 4/1, s. 203-212.
  • Altuntuğ, N. (2012). “Tüketimin İşlevselliği: Pazarlamada Devrim ya da Devrimlerin Pazar- lanması”, 11.Ulusal İşletmecilik Kongresi Bildiri Kitabı, Konya, s. 866-868.
  • Bayhan, V. (2014). Milenyum Veya (Y) Kuşağı Gençliğinin Sosyolojik Bağlamı”, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2014, 2, s. 9-24.
  • Barthes, R. (1999). Yazı ve Yorum, Tahsin Yücel (çev.), İstanbul: Metis Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2001). Baştan Çıkarma Üzerine, Ayşegül Sönmezay (çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gürsoy, D., D. Geng-Qing Chi ve E. Karadağ. (2013). “Generational Differences in Work Values and Attitudes among Frontline and Service Contact Employees”, Internatio- nal Journal of Hospitality Management, 32 , pp. 40–48.
  • İzmirlioğlu, K. (2008). Konumlandırmada Kuşak Analizi Yardımıyla Tüketici Algılarının Tes- piti: Türk Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Keleş, H. (2011). “Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 3/2, 2011, s.129-139.
  • Köse, H. (2011). “Tüketim Toplumunda Bir “Sosyal Beden” Kurgusu Olarak Kadın”, Selçuk İletişim, 6/4, s. 76-89.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. & I. Setiawan, (2011). Pazarlama 3.0. İstanbul:Optimist Yayınları.
  • Newman, K. S. (2012). Accordion Family: Boomerang Kids, Anxious Parents & the Private Toll of Global Competition, New York: Beacon Press.
  • Newman, D. M. (2013). Sosyoloji. Günlük Yaşamın Mimarisini Keşfetmek, Ali Arslan (çev.), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Strauss, W. ve S. Howe. (1991). Generations: The history of America’s future, 1584 to 2069. New York: Quill/William/Morrow.
  • Topçuoğlu, C. (2007). “İyide Kim Bu Y’ler?”, Reklamcılar Derneği Dergisi, Ağustos 2007, 5, s. 1-12.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çalışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yelkikalan, N., A. Akatay ve E. Altın. (2010). “Yeni Girişimcilik Modeli ve Yeni Nesil Girişimci Profili: İnternet Girişimciliği ve Y, M, Z Kuşağı Girişimci”, Selçuk Üniversitesi İ.İ.B.F. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 14/20, s.498-519.
  • Yelkikalan, N. Ve E. Altın. (2010). “Farklı Kuşakların Yönetimi”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 8/2, s. 13-17.

X, Y ve Z Kuşağı Kadınların Farklı Tüketim Alışkanlarının Modern Dünyada İnşa Edilmesi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 59 - 70, 01.06.2016

Öz

Her dönemin kendi oluşturduğu ve içinde sosyo-politik gelişmelerin yaşandığı, kültürel kodların meydana getirdiği düşünce ve davranış kalıpları vardır. Bu dönemlerin kuşaklar üzerinden ele alınması daha gerçekçi sonuçlara ulaşabilmek için yararlı olacaktır. Bu çalışmada, postmodernliğin kadınların tüketim alışkanlıklarına etkisi ve rolü üzerinde durulacaktır. Postmodernlik, dünyayı, tüketimi, pazarlamayı ve tüketiciyi etkilemektedir ve postmodernlik kırılmalar eşliğinde kadının özellikle y ve z kuşağı bağlamında tüketim olgusuyla ilişkisini inşa ederek dönüştürmektedir. Postmodern dünyada kadının tüketim inşasını anlamak, öncelikle kuşakların özelliklerini, hayatı algılayış şekillerini, ideallerini ve etkilendikleri alanları anlamakla mümkün olabileceği düşünülmektedir. Postmodern dünyada kadının tüketim alışkanlıklarının inşa edildiği; özellikle bu inşa sürecinde y ve z kuşağı kadınlarının değerler ve ahlak standartlarının tüketimle kötüye kullanıldığı saptanmıştır

Kaynakça

  • Altuntuğ, N. (2012). “Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili”, Or- ganizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 4/1, s. 203-212.
  • Altuntuğ, N. (2012). “Tüketimin İşlevselliği: Pazarlamada Devrim ya da Devrimlerin Pazar- lanması”, 11.Ulusal İşletmecilik Kongresi Bildiri Kitabı, Konya, s. 866-868.
  • Bayhan, V. (2014). Milenyum Veya (Y) Kuşağı Gençliğinin Sosyolojik Bağlamı”, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2014, 2, s. 9-24.
  • Barthes, R. (1999). Yazı ve Yorum, Tahsin Yücel (çev.), İstanbul: Metis Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2001). Baştan Çıkarma Üzerine, Ayşegül Sönmezay (çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gürsoy, D., D. Geng-Qing Chi ve E. Karadağ. (2013). “Generational Differences in Work Values and Attitudes among Frontline and Service Contact Employees”, Internatio- nal Journal of Hospitality Management, 32 , pp. 40–48.
  • İzmirlioğlu, K. (2008). Konumlandırmada Kuşak Analizi Yardımıyla Tüketici Algılarının Tes- piti: Türk Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Keleş, H. (2011). “Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 3/2, 2011, s.129-139.
  • Köse, H. (2011). “Tüketim Toplumunda Bir “Sosyal Beden” Kurgusu Olarak Kadın”, Selçuk İletişim, 6/4, s. 76-89.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. & I. Setiawan, (2011). Pazarlama 3.0. İstanbul:Optimist Yayınları.
  • Newman, K. S. (2012). Accordion Family: Boomerang Kids, Anxious Parents & the Private Toll of Global Competition, New York: Beacon Press.
  • Newman, D. M. (2013). Sosyoloji. Günlük Yaşamın Mimarisini Keşfetmek, Ali Arslan (çev.), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Strauss, W. ve S. Howe. (1991). Generations: The history of America’s future, 1584 to 2069. New York: Quill/William/Morrow.
  • Topçuoğlu, C. (2007). “İyide Kim Bu Y’ler?”, Reklamcılar Derneği Dergisi, Ağustos 2007, 5, s. 1-12.
  • Toruntay, H. (2011). Takım Rolleri Çalışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yelkikalan, N., A. Akatay ve E. Altın. (2010). “Yeni Girişimcilik Modeli ve Yeni Nesil Girişimci Profili: İnternet Girişimciliği ve Y, M, Z Kuşağı Girişimci”, Selçuk Üniversitesi İ.İ.B.F. Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. 14/20, s.498-519.
  • Yelkikalan, N. Ve E. Altın. (2010). “Farklı Kuşakların Yönetimi”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 8/2, s. 13-17.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuray Mercan

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mercan, N. (2016). X, Y ve Z Kuşağı Kadınların Farklı Tüketim Alışkanlarının Modern Dünyada İnşa Edilmesi. KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 2(1), 59-70. https://doi.org/10.21798/kadem.20161197970