In this paper, I will defend the view that the puzzle of Theseus’ ship
is not paradoxical from the viewpoint of an individual artefact-essentialist
account. After introducing two marginal/opposite solutions – spatio-temporal
continuity and original part as conditions of identity – I will argue in favour
of a revised version of spatio-temporal continuity of form account. To do this,
I will present the necessity of revision in virtue of Carter’s counter-argument
through the introduction of two possible worlds containing different
combinations of these processes. The same line of reasoning, which defends
original part as an identity criterion, will be used to challenge his argument.
Instead, an individual essential property will be presented by expressing two
significant concepts in the artefact’s identity: possessing a certain timeline
and a particular function. I will conclude that this property is the individual
essence that enables identification of single individual artefacts in terms of
temporal possibility.
Bu makalede Theseus’un Gemisi muammasının tekil özcü-eser
bakış açısından paradoksal olmadığı görüşünü savunmaya çalışacağım. Eserlerin
özdeşleştirilmesi için zaman-uzamsal süreklilik ve orijinal parçaları şart
olarak sunan, böylelikle bu muammaya getirilen iki çatışan çözümü ortaya
koyduktan sonra; zaman-uzamsal süreklilik argümanının değişik bir versiyonunu
savunmak için deliller getireceğim. Bunda muvaffak olmak için, bu değişikliğin
gerekliliğinin; Carter’ın yenileme/tekrardan inşa etme süreçlerine dikkati, bu
süreçlerin iki ayrı alternatif dünyada gerçekleşen kombinasyonları
aracılığıyla, çeken karşı-delili sonucu olduğunu göstereceğim. Bu kapsamda,
orijinal parçaların (yani salt maddenin) özdeşlik kriteri olduğunu savunan aynı
mantık onun delilini karşılamak için kullanılacaktır. Ayrıca, Theseus’un Gemisi
örneğini muammaya ve paradoksa çeviren sürekli olmayan varoluş sorunu da
zaman-uzamsal süreklilik argümanını geliştirmek için kullanılacaktır. Bu
bağlamda, ferdi bir temel özellik ortaya konulacaktır ki bu da eser özdeşliği
için iki mühim kavramı ifade edecektir: belirli bir zamansal çizelgeye ve
fonksiyona sahip olmak. Sonuç olarak, bu özelliğin ferdi tekil eserlerin
özdeşleştirilmesini sağlayan ferdi öz olduğunu ortaya koyacağım.
Konular | Din Araştırmaları |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 1 |
ISSN: 1309-2030 KADER Kelam Araştırmaları Dergisi