Pazarlama kültürü ve ihracat pazarlaması stratejileri, firmaların uluslararası pazarlardaki başarısını etkileyen unsurlardır. Pazarlama kültürüne sahip firmalar hedef pazarı araştıran, tanıyan ve buna göre strateji belirleyen firmalardır. Araştırmada pazarlama kültürü, ihracat pazarlaması stratejileri ve ihracat performansı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Bu faktörlere ek olarak iç ve dış faktörlerin etkisi ile firmalar açısından ihracat sorunları ve bunların firmalara olan etkileri incelenmiştir. Araştırmada nitel veri analiz yöntemi uygulanmış ve NVİVO12 PLUS lisanslı program kullanılmıştır.
Araştırmada; pazarlama kültürü, ihracat pazarlaması stratejileri ve ihracat performansı arasında ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte, iç ve dış faktörlerin ihracat performansına ve pazarlama kültürüne etki ettiği görülmüştür. Ayrıca, firmaların ihracat süreci incelenmiş ve yaşadıkları zorluklar belirlenmiştir. Firmaların üretim, ihracat pazarlaması ve fiili ihracat pazarlaması süreci aşamasında sorunlar yaşadıkları görülmüştür.
İhracact Pazarlaması İhracat Performansı Pazarlama Kültürü İhracat Pazarlaması Stratejileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Kadim Akademi SBD Creative Commons Atıf-GayrıTicari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.