Eğitim, İlk canlıdan başlayan ve yaşam var olduğu müddetçe varlığını sürdürecek olan dinamik bir yapıdır. Bu dinamik sistemi oluşturan ve onu birbiriyle bir bütün şeklinde tamamlayan hareketli parçaları olası bir şekilde irdelenip çözümlenmelidir.
Eğitimi analiz ederken ayaklarından olan öğretmen, öğrenci, veli, eğitim politikası, eğitim felsefesi, eğitim programı, okul kültürü, okul yöneticisi ve hükümet politikalarını işin içine dâhil etmeliyiz. Eğitim sorunları sabit değildir, eğitimi dinamik bir süreç olarak tanımlarken sorunlarının da bu dinamikliğe paralel olarak karmaşık olduğunu unutmamalıyız. Birbirini tamamlayan bu yapbozlu sistemde bir parçanın bozulması ya da gereken önemin verilmemesi diğer parçaları da etkileyecektir. Bir çocuğun eğitiminin temelinde aile olsa da devamında okul öncesinde verilen eğitim ilkokulu, ilkokulda verilen eğitim ortaokul kademesini ciddi bir şekilde etkileyecektir. Bu etkilenme burayla sınırlı kalmayacaktır ve devamında ortaöğretimi, yüksek öğretimi ve en önemlisi yaşadığı toplumu, toplun geleceğini ciddi bir şekilde etkileyecektir. Peki, bu sorunlar nelerdir? Sorunların temeline inildiğinde uygulanan eğitim politikalarından, geliştirilen eğitim programlarından, benimsenen eğitim felsefelerinden, öğrenci ve öğretmenlerin nitelik düzeylerinden, eğitimde uygulanan yönetim stratejilerinden kaynaklanan sorunlar karşımıza çıkmaktadır. Eğitimin olmazsa olmaz ayaklarından olan bu işlevleri yok saymak ve temelini sağlam oturtturmamak ilerde önüne geçilemeyecek sorunların baş göstermesine sebebiyet verecektir. Eğitimi bir basamak şekilde grafikleştirirsek tüm bileşenlerinin bir yapboz gibi birbirini tamamlaması gerektiğini bilmeliyiz. Yaptığımız bu araştırma ile amacımız finalde toplumu etkileyen bu sorunlara değinip ve çözümleri konusunda fikirler sunmaktır.
Toplum Eğitim eğitimde felsefe eğitimde program eğitimde politika eğitimde yöneticisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |