Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları İnsan İlişkileri Sorunları

Year 2022, , 1149 - 1170, 29.12.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1096476

Abstract

Bu araştırmanın amacı, pandemi nedeniyle uygulanan acil uzaktan eğitim sürecinde ortaokul
öğretmenlerinin okul toplumunun üyeleri (öğrenciler, veliler, diğer öğretmenler, okul yöneticileri) ile
yaşadıkları insan ilişkileri sorunlarını, bu sorunların nedenlerini ve çözüm önerilerini incelemektir.
Nitel araştırma yaklaşımıyla desenlenen araştırmada olgubilim yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar,
maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenmiş farklı dallardaki 35 ortaokul öğretmeninden
oluşmaktadır. Görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile
çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların okul toplumu üyeleri ile acil uzaktan eğitim
sürecinde insan ilişkileri sorunları yaşadıkları görülmüştür. Bu süreçte katılımcılar, çoğunlukla
öğrencileri ve velileri ile sorunlar yaşamıştır. Diğer öğretmenler ve okul yöneticileri ile yaşadıkları
sorunlar ise daha azdır. Katılımcıların öğrencileriyle yaşadıkları sorunlar, derslerde öğrencilerle etkili
iletişim kurulamaması, gerginlik yaşanması ve etkileşimin genel olarak azalmasıdır. Veli ile öğretmen
arasındaki iletişimin kopuk olması ve çatışma, katılımcıların velilerle yaşadıkları insan ilişkileri
sorunlarıdır. Katılımcılar, diğer öğretmenlerle derslerin planlanması ile ilgili sorunlar yaşarken; okul
yöneticileriyle karar alma süreçlerine katılamamaktan kaynaklanan sorunlar yaşamışlardır.
Katılımcılar, sorunların çoğunlukla öğrencilerin ve velilerin olumsuz tutum ve davranışlarından,
velilerin görevlerini yapmamasından, maddi yetersizliklerden, teknolojik engellerden ve acil uzaktan
eğitim sisteminin yapısından kaynaklandığını düşünmektedirler. Bu sorunların çözümü, büyük oranda
ulusal ve okul ölçeğinde yapılması gereken düzenlemelere bağlıdır. Mevcut araştırma sonuçlarına göre
sorunların çözümü için öğrencilerin ve öğretmenlerin derslere erişim olanakları geliştirilmeli, ölçme
ve değerlendirme ve eğitim programları üzerinde düzenlemeler yapılmalı, öğrencilere ve öğretmenlere
psikolojik destek sağlanmalı ve okul yönetim süreçleri iyileştirilmelidir.

Supporting Institution

Yok

Project Number

Yok

References

  • Adıgüzel, M. (2020). Covid-19 pandemisinin Türkiye ekonomisine etkilerinin makroekonomik analizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 191-221.
  • Akkoyunlu, B. ve Bardakçı, S. (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim. Yüksek Öğretim Kalite Kurumu: https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/ adresinden alınmıştır
  • Aperribai, L., Cortabarria, L., Aguirre, T., Verche, E. ve Borges, A. (2020). Teacher’s physical activity and mental health during lockdown due to the COVID-2019 pandemic. Front. Psychol. 11, 577886. doi: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.577886
  • Arslan, Y. ve Şumuer, E. (2020). Covid-19 döneminde öğretmenlerin sanal sınıf ortamlarında karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim, 49(1), 201-230.
  • Aydemir, A. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ile öğrenci-veli iletişimi: Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin deneyimleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 813-827.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Başaran, İ. E. (2004). Yönetimde İnsan İlişkileri Yönetsel Davranış. Ankara: Nobel.
  • Bond, M. (2020). Schools and emergency remote education during the COVID-19 pandemic: A living rapid systematic review. Asian Journal of Distance Education, 15(2), 191-247. doi: https://doi.org/10.5281/zenodo.4425683
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin Covid-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Ceylan, M. ve Akar, B. (2010). Ortaöğretimde okul-aile işbirliği ile ilgili öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 43-64.
  • Christensen, L.B., Johnson, R.B. ve Turner, L.A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz (Çev. Ed. Ahmet Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çakın, M. ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Internetional Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Dede, N., Keskin, A., Öztürk, E. ve Gülcan Keskin, M. (2021). COVİD-19 süreci ile başlayan uzaktan eğitimde ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme ve derse katılım ilişkisinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 126-134. http://dx.doi.org/10.14582/DUZGEF.2021.171
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 273-292.
  • Demir, S. ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470.
  • Düzgün, S. ve Sulak, S.E. (2020). Öğretmen adaylarının Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 619-633.
  • Er Koçoğlu, N. (2020). Covid-19 pandemisinde bilgiye erişimin önündeki en büyük engel: Sayısal bölünme/bilgi uçurumu. Türk Kütüphaneciliği, 34(3), 373-376.
  • Fauzi I. ve Khusuma, I. (2020). Teachers’ elementary school in online learning of COVID-19 pandemic condition. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1), 58-70.
  • Gencer, E.G., Kesbiç, K. ve Arık, B.M. (2021). Covid-19 Etkisinde Türkiye’de Eğitim. İstanbul: TÜSİAD.
  • Haşıloğlu, M.A., Durak, S. ve Arslan, A. (2020). Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde Fen Bilimleri şube rehber öğretmenlerinin gözünden öğretmen, öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 214-239.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 505-527.
  • Karaca, Ş. ve Kelam, D. (2020). Covid-19 gölgesinde uzaktan eğitim hizmet kalitesinin incelenmesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 5, 7-18.
  • Karakose, T., Ozdemir, T.Y., Papadakis, S., Yirci, R., Ozkayran, S.E. ve Polat, H. (2022). Investigating the relationships between COVID-19 quality of life, Loneliness, happiness, and internet addiction among K-12 teachers and school administrators—A structural equation modeling approach. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19, 1052. https://doi.org/10.3390/ ijerph19031052
  • Kavuk, E. ve Demirtaş, H. (2021). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi (E-UPAD), 1(1), 55-73. doi: https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.20
  • Kaya, A. (2009). Yönetimde İnsan İlişkilerinin Sırları. Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Kırık, A. (2016). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Kırmızıgül, H.G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Kim, L.E. ve Asbury, K. (2020). ‘Like a rug had been pulled from under you’: The impact of COVID-19 on teachers in England during the first six weeks of the UK lockdown. The British Journal of Educational Psychology. 90, 1062-1083. doi: https://doi.org/10.1111/bjep.12381
  • Mıhçıoğlu, C. (1985). Yönetimde İnsan İlişkileri. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Ders Notları.
  • Miles, B.M. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. London: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). 2019 Yılı İdare Faaliyet Raporu, http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_03/12144540_28191618_Milli_EYitim_BakanlYYY_2019_YYlY_Ydare_Faaliyet_Raporu_28.02.2020.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021). 2020 Yılı İdare Faaliyet Raporu, http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_03/03134336_2020_YYlY_Ydare_Faaliyet_Raporu.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2022). 2021 Yılı İdare Faaliyet Raporu, http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_03/01003833_MEB_2021_YYlY_Ydare_Faaliyet_Raporu.pdf
  • Özgan, H. ve Aydın, Z. (2010) Okul-aile işbirliğine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20 -22 Mayıs 2010), Elazığ, 802-811.
  • Parental Engagement Handbook. (2019). https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub /teacher_academy/teaching_materials/parental-engagement-handbook.htm
  • Purwanto, A., Asbari, M., Fahlevi, M., Mufid, A., Agistiawati, E., Cahyono, Y. ve Suryani, P. (2020). Impact of work from home (WFH) on Indonesian teachers performance during the Covid-19 Pandemic: An exploratory study, International Journal of Advanced Science and Technology, 29(5), 6235-6244.
  • Sirem, Ö. ve Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Turkish Studies, 15(4), 993-1009.
  • TEDMEM. (2020). Covid-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tülübaş, T. (2022). Çevrim içi öğrenmede öz-düzenleme becerisinin akademik başarıya etkisi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(2), 389-416. https://doi.org/10.18039/ajesi.1021613
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 21, 679-696.
  • Türker, A. ve Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 323-342.
  • Türkiye Bilimler Akademisi. (2020). Covid-19 Küresel Salgın Değerlendirme Raporu. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
  • UNESCO. (2020). Adverse consequences of school closures. UNESCO. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/consequences
  • World Health Organization. (2020a). Novel coronavirus (2019-nCOV) situation report -1.
  • World Health Organization. (2020b). Coronavirus disease of 2019(Covid-19) situation report-51.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, S. ve Konan, N. (2021). Koronavirüs salgın sürecinde öğretmen yaşantıları. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, 7(14), 314-332.

Human Relations Problems of Secondary School Teachers Faced during the Emergency Distance Learning Process

Year 2022, , 1149 - 1170, 29.12.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1096476

Abstract

The aim of this study is to examine the human relations problems of secondary school teachers
with the members of the school community (students, parents, other teachers, school administrators)
during the emergency distance education process applied due to the pandemic, the causes of these
problems and solution proposals. The phenomenological method is a qualitative research method that
is used in this study. The participants consisted of 35 secondary school teachers from different
branches determined by the maximum diversity sampling method. The data obtained by using the
interview form were analyzed by content analysis technique. As a result of the research, it was seen
that the participants had human relations problems with the member of the school community during
the emergency distance education process. In this process, the participants mostly had problems with
their students and parents. The problems that they faced with other teachers and school administrators
were less significant. The problems experienced by the participants with their students are the inability
to communicate effectively with the students in the lessons, the tension and the general engagement.
The lack of communication between the parents and the teacher and the conflict are the human
relations problems that the participants experienced with the parents. While the participants had
problems with the planning of the lessons with other teachers; they also had problems with school
administrators due to not being able to participate in decision-making process. The participants think
that the problems are mostly caused by the negative attitudes and behaviours of the students and
parents, the parents’ failure to fulfil their duties, financial inadequacies, technological obstacles and
the structure of the emergency distance education system. The solutions of these problems largely
depend on the regulations that need to be administered at the national and school scale. According to
the findings of the present study, students and teachers’ access to courses should be improved,
adjustments should be made on measurement and evaluation and education programs, psychological
support should be provided to students and teachers and school management processes should be
improved.

Project Number

Yok

References

  • Adıgüzel, M. (2020). Covid-19 pandemisinin Türkiye ekonomisine etkilerinin makroekonomik analizi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 191-221.
  • Akkoyunlu, B. ve Bardakçı, S. (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim. Yüksek Öğretim Kalite Kurumu: https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/ adresinden alınmıştır
  • Aperribai, L., Cortabarria, L., Aguirre, T., Verche, E. ve Borges, A. (2020). Teacher’s physical activity and mental health during lockdown due to the COVID-2019 pandemic. Front. Psychol. 11, 577886. doi: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.577886
  • Arslan, Y. ve Şumuer, E. (2020). Covid-19 döneminde öğretmenlerin sanal sınıf ortamlarında karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim, 49(1), 201-230.
  • Aydemir, A. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ile öğrenci-veli iletişimi: Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin deneyimleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 813-827.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde Fen Bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Başaran, İ. E. (2004). Yönetimde İnsan İlişkileri Yönetsel Davranış. Ankara: Nobel.
  • Bond, M. (2020). Schools and emergency remote education during the COVID-19 pandemic: A living rapid systematic review. Asian Journal of Distance Education, 15(2), 191-247. doi: https://doi.org/10.5281/zenodo.4425683
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin Covid-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Ceylan, M. ve Akar, B. (2010). Ortaöğretimde okul-aile işbirliği ile ilgili öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2, 43-64.
  • Christensen, L.B., Johnson, R.B. ve Turner, L.A. (2015). Araştırma Yöntemleri Desen ve Analiz (Çev. Ed. Ahmet Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çakın, M. ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Internetional Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Dede, N., Keskin, A., Öztürk, E. ve Gülcan Keskin, M. (2021). COVİD-19 süreci ile başlayan uzaktan eğitimde ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme ve derse katılım ilişkisinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 126-134. http://dx.doi.org/10.14582/DUZGEF.2021.171
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecinde uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim, 49(1), 273-292.
  • Demir, S. ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470.
  • Düzgün, S. ve Sulak, S.E. (2020). Öğretmen adaylarının Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 619-633.
  • Er Koçoğlu, N. (2020). Covid-19 pandemisinde bilgiye erişimin önündeki en büyük engel: Sayısal bölünme/bilgi uçurumu. Türk Kütüphaneciliği, 34(3), 373-376.
  • Fauzi I. ve Khusuma, I. (2020). Teachers’ elementary school in online learning of COVID-19 pandemic condition. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1), 58-70.
  • Gencer, E.G., Kesbiç, K. ve Arık, B.M. (2021). Covid-19 Etkisinde Türkiye’de Eğitim. İstanbul: TÜSİAD.
  • Haşıloğlu, M.A., Durak, S. ve Arslan, A. (2020). Covid-19 uzaktan eğitim sürecinde Fen Bilimleri şube rehber öğretmenlerinin gözünden öğretmen, öğrenci ve velilerin değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(3), 214-239.
  • İnci Kuzu, Ç. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (EBA TV) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 505-527.
  • Karaca, Ş. ve Kelam, D. (2020). Covid-19 gölgesinde uzaktan eğitim hizmet kalitesinin incelenmesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 5, 7-18.
  • Karakose, T., Ozdemir, T.Y., Papadakis, S., Yirci, R., Ozkayran, S.E. ve Polat, H. (2022). Investigating the relationships between COVID-19 quality of life, Loneliness, happiness, and internet addiction among K-12 teachers and school administrators—A structural equation modeling approach. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19, 1052. https://doi.org/10.3390/ ijerph19031052
  • Kavuk, E. ve Demirtaş, H. (2021). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi (E-UPAD), 1(1), 55-73. doi: https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.20
  • Kaya, A. (2009). Yönetimde İnsan İlişkilerinin Sırları. Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Kırık, A. (2016). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94.
  • Kırmızıgül, H.G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Kim, L.E. ve Asbury, K. (2020). ‘Like a rug had been pulled from under you’: The impact of COVID-19 on teachers in England during the first six weeks of the UK lockdown. The British Journal of Educational Psychology. 90, 1062-1083. doi: https://doi.org/10.1111/bjep.12381
  • Mıhçıoğlu, C. (1985). Yönetimde İnsan İlişkileri. Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Ders Notları.
  • Miles, B.M. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. London: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020). 2019 Yılı İdare Faaliyet Raporu, http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_03/12144540_28191618_Milli_EYitim_BakanlYYY_2019_YYlY_Ydare_Faaliyet_Raporu_28.02.2020.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2021). 2020 Yılı İdare Faaliyet Raporu, http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_03/03134336_2020_YYlY_Ydare_Faaliyet_Raporu.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2022). 2021 Yılı İdare Faaliyet Raporu, http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_03/01003833_MEB_2021_YYlY_Ydare_Faaliyet_Raporu.pdf
  • Özgan, H. ve Aydın, Z. (2010) Okul-aile işbirliğine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20 -22 Mayıs 2010), Elazığ, 802-811.
  • Parental Engagement Handbook. (2019). https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub /teacher_academy/teaching_materials/parental-engagement-handbook.htm
  • Purwanto, A., Asbari, M., Fahlevi, M., Mufid, A., Agistiawati, E., Cahyono, Y. ve Suryani, P. (2020). Impact of work from home (WFH) on Indonesian teachers performance during the Covid-19 Pandemic: An exploratory study, International Journal of Advanced Science and Technology, 29(5), 6235-6244.
  • Sirem, Ö. ve Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Turkish Studies, 15(4), 993-1009.
  • TEDMEM. (2020). Covid-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tülübaş, T. (2022). Çevrim içi öğrenmede öz-düzenleme becerisinin akademik başarıya etkisi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 12(2), 389-416. https://doi.org/10.18039/ajesi.1021613
  • Tümen Akyıldız, S. (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim çalışmalarıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşleri (bir odak grup tartışması). RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 21, 679-696.
  • Türker, A. ve Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim, 49(1), 323-342.
  • Türkiye Bilimler Akademisi. (2020). Covid-19 Küresel Salgın Değerlendirme Raporu. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
  • UNESCO. (2020). Adverse consequences of school closures. UNESCO. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/consequences
  • World Health Organization. (2020a). Novel coronavirus (2019-nCOV) situation report -1.
  • World Health Organization. (2020b). Coronavirus disease of 2019(Covid-19) situation report-51.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, S. ve Konan, N. (2021). Koronavirüs salgın sürecinde öğretmen yaşantıları. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi, 7(14), 314-332.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Erdal Küçüker 0000-0001-6040-0848

İlayda Dernek Uzun This is me 0000-0002-3154-3812

Project Number Yok
Publication Date December 29, 2022
Submission Date March 31, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Küçüker, E., & Dernek Uzun, İ. (2022). Ortaokul Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları İnsan İlişkileri Sorunları. E-Kafkas Journal of Educational Research, 9(3), 1149-1170. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1096476

19190       23681     19386        19387