Bu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi dersinde hazırladıkları etkinlik planlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Çalışma bir devlet üniversitesi eğitim fakültesine devam eden 66 okul öncesi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışma grubunda yer alan okul öncesi öğretmen adaylarından 4’ü (%6,06) 2. sınıfa, 62’si (%93,93) 3. sınıfa devam etmektedir. Öğretmen adaylarının 52’si (%78,78) kadın 14’ü (%21,21) erkektir. Araştırma kapsamında okul öncesi öğretmen adaylarına 7 hafta boyunca çevre eğitimine yönelik teorik bilgiler verilmiştir. Ek olarak çevre eğitimi etkinlik planlarının nasıl hazırlanması gerektiğini içeren bilgiler de verilmiştir. Araştırmacılar tarafından okul öncesi öğretmen adaylarının farkındalık sahibi olması gereken konular biyoçeşitlilik, kirlilik, geri dönüşüm, enerji ve çevrenin üç temel bileşeni (hava, su ve toprak) olmak üzere 5 ana başlık altında toplanmıştır. Öğretmen adaylarından bu konulara yönelik etkinlik planları hazırlamaları istenmiştir. Adaylar tarafından hazırlanan dokümanlar içerik analizine göre analiz edilmiştir. Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi etkinlik planlarında yaptıkları hatalar incelenmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının hazırladıkları çevre eğitimi etkinlik planlarının kazanım, öğrenme süreci, değerlendirme bölümleri ve kullandıkları öğretim yöntem, teknik, ilkelere yönelik hataları olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study was conducted to examine the activity plans prepared by preschool teacher candidates in the environmental education course. Document analysis method was used in the study. The sample of the study was determined according to the convenience sampling method from non-selective sampling methods. The study was conducted with 66 preschool teacher candidates attending a state university education faculty. Of the preschool teacher candidates in the study group, 4 (6.06%) attend the 2nd grade, and 62 (93.93%) attend the 3rd grade. 52 (78.78%) of the candidates are woman and 14 (21.21%) are man. Within the scope of the research, theoretical information about environmental education was given to preschool teacher candidates for 7 weeks. In addition, information on how environmental education activity plans should be prepared is also provided. Preschool teacher candidates need to be aware of issues that researchers, biodiversity, pollution, recycling, energy and environment, which are the three basic components (air, water and soil) are grouped under 5 main headings, including. Prospective teachers were asked to prepare activity plans for these topics. The documents prepared by the candidates were analyzed according to the content analysis. The mistakes made by the candidates in their environmental education activity plans were examined. As a result of the findings obtained, it has been concluded that the environmental education activity plans prepared by preschool teacher candidates have mistakes in terms of objectives, learning process, evaluation sections and teaching methods, techniques and principles they use.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2022 |
Submission Date | September 5, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |