Bu çalışmanın amacı, özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin yazma becerileri ile yazma öz yeterlikleri ve yazma motivasyonları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışma nicel araştırma yaklaşımının ilişkisel tarama yöntemine göre tasarlanmıştır. Araştırma grubu Trabzon'daki BİLSEM'lerde öğrenim görmekte olan 81 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri "Yazma Öz Yeterlik Ölçeği", "Yazma Motivasyonu Ölçeği", "Öyküleyici Yazma Değerlendirme Formu" ve "Bilgilendirici Metin Yazma Değerlendirme Formu" kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, sınıf düzeyi, anne-baba eğitimi ve aile geliri gibi değişkenlerin özel yetenekli öğrencilerin yazma öz yeterlilikleri, yazma motivasyonları ve yazma becerileri (öyküleyici ve bilgilendirici metin) üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığını ortaya koymuştur. Ancak cinsiyet değişkeni bilgilendirici metin yazma becerilerinde kızlar lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermiştir. Öğrencilerin yazma özyeterlikleri ile yazma motivasyonları arasında bir ilişki olduğu, ancak yazma özyeterlikleri ile yazma becerileri arasında bir ilişki olmadığı bulunmuştur. Ayrıca, üstün yetenekli öğrencilerin öyküleyici metin yazma becerileri ile bilgilendirici metin yazma becerileri arasında bir ilişki olmasına rağmen, yazma becerileri ile yazma öz yeterliği veya yazma motivasyonu arasında herhangi bir ilişki tespit edilmemiştir.
The aim of this study is to examine the relationship between the writing skills of gifted secondary school students and their writing self-efficacy and motivation. This quantitative research was designed according to the correlational survey method. The research group consists of 81 7th-8th grade students attending at SACs in Trabzon. Data for the study were collected using the "Writing Self-Efficacy Scale," "Writing Motivation Scale," "Narrative Writing Assessment Form," and "Informative Text Writing Assessment Form." SPSS 21.0 software package was used for data analysis. At the end of the study carried out to determine the relationship between writing self-efficacy, motivation, and skills of gifted students, it was found that class, parental education, and family income variables did not create statistically significant differences in the writing self-efficacy, motivation, and skills (narrative and informative texts) of gifted students. However, the gender variable showed a statistically significant difference in favor of girls only in informative text writing skills. Furthermore, a relationship was identified between the writing self-efficacy and motivation of gifted students, but no relationship was found between their writing self-efficacy and skills. Additionally, although there was a relationship between the narrative text writing skills and informative text writing skills of gifted students, no relationship was observed between their writing skills and writing self-efficacy or motivation.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Special Talented Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 25, 2024 |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | November 29, 2023 |
Acceptance Date | August 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |