Araştırma,
4-6 yaş grubu çocukların devam ettikleri okul türü değişkenine göre annelerin
aldıkları çocuk kitaplarının iç ve dış yapı özellikleri hakkındaki görüşlerini
tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama araştırması yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmaya, Ankara il merkezinde yaşayan ve uygun örnekleme
yöntemiyle seçilen toplam 500 anne katılmıştır. Veriler SPSS 20.00 paket
programı kullanılarak Ki Kare (X²) ile analiz edilmiştir. Annelere, “Çocuk Kitap Dış ve İç Yapı Özellikleri
Anketi” uygulanmıştır. Ankette, annelere
çocuklarına kitap alırken genel olarak nelere dikkat ettikleri, iç yapı
özelliklerinden; konu ve kahraman özellikleri ve dış yapı özelliklerinden;
cilt, kapak, kitapta boyut ve resimleme özelliklerine yönelik sorular
sorulmuştur. Araştırma sonucunda; devlet ve özel okula giden çocukların
annelerinin çocuğunu okula göndermeyen annelere göre daha yüksek oranda
çocuklarına kitap alırken gelişim özelliklerine dikkat ettikleri; çocuklarını
okula göndermeyen anneler çocukları devlet ve özel okula giden annelere göre
daha çok dış görünüşüne dikkat ettikleri ve uygun nitelikteki kitapların pahalı
olduğunu belirtmiştir. Çocukların devam ettikleri okul türüne göre annelerin çocuklarına aldıkları kitaplarda dış
yapı özeliklerinden cilt ve kapak özellikleri ve iç yapı özelliklerinden
kahraman özellikleri arasında anlamlı bir fark görülmezken; dış yapı
özelliklerinden resimleme, boyut özelliklerinde ve iç yapı özelliklerinden konu
özellikleri arasında anlamlı bir farklılık görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 8, 2019 |
Submission Date | May 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |