Bu çalışmada, okulöncesi öğretmenlerinin fen
eğitimi olgusuna ilişkin görüşlerinin derinlemesine incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Kilis il merkezinde bulunan Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı anaokullarında ve anasınıflarında görev yapmakta olan 70
okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, nitel metodolojide
sıklıkla kullanılan görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin
analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler sırasında
öğretmenlerin verdikleri cevaplar yazılı olarak kaydedilmiş, daha sonra
bilgisayar ortamına aktarılmış ve nitel bir veri seti oluşturulmuştur. Kaydedilen
veriler tek tek incelenip kodlamalar yapılmıştır. Okulöncesi öğretmenlerin fen
eğitimi ile ilgili görüşlerinin tanımlanmasında elde edilen kodlara ilişkin
frekans ve yüzdelik dağılımları hesaplanarak tablo şeklinde verilmiştir.
Araştırma sonucunda, öğretmenlerin görüşlerine göre
fen eğitiminin okulöncesi dönemde başlaması gerektiği, üniversitede verilen Fen
Eğitimi dersinin yetersiz olduğu, fen eğitimine ilişkin kaynak kitapların
yetersiz olduğu, öğretmenlerin fen etkinliklerini planlama ve uygulamada
kendilerini yeterli olarak tanımladıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin
çoğunluğunun sınıfta düzenli olarak fen etkinlikleri yaptıkları, ancak fen
merkezlerinde bulunan materyallerin yetersiz olduğu, öğretmenlerin ihtiyaç
duydukları fen materyallerini geliştirebildikleri, fen etkinlikleri için en
fazla deney, soru cevap, grup çalışmaları, drama, gezi gözlem ve proje gibi
yöntem ve teknikleri kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin fen
etkinlikleri değerlendirme sürecinde daha çok çocukların öğrenmesine, sonuç
çıkartabilmelerine, aktif katılımlarına dikkat ettikleri bulunmuştur.
In this study it was aimed to investigate in depth the
opinions of preschool teachers related to science education phenomena. The study group consists of 70 preschool teachers who working in
kindergartens and nursery class affiliated to the Ministry of National
Education in the city center of Kilis province, Turkey. The data were collected
by using interview technique which is frequently used in qualitative
methodology. Content analysis method was used for data analysis. Teachers'
answers were transferred to computer and a qualitative data set was created.
The recorded data were examined one by one and coded by researchers. Frequency
and percentage distributions of the codes obtained in the definition of
preschool teachers' views about science education were calculated and given in
the tables.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 27, 2019 |
Submission Date | July 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |