Research Article
BibTex RIS Cite

3-6 Yaş çocukların 21. yüzyıl becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Year 2021, , 281 - 303, 31.08.2021
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.941467

Abstract

Değişen dünyada, 21. yüzyıl becerileri olarak kabul edilen; yaratıcılık, eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim ve iş birliği gibi becerilerin erken yaşlarda kazanılmasının önem kazandığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı 3-6 yaş arasındaki okul öncesi eğitimi alan çocukların sahip oldukları 21. yy. becerilerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Gazianatep ve Kilis illerinin farklı bağımsız anaokulları ve ilköğretime bağlı anasınıflarından seçilen toplam 1055 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. “Kişisel Bilgi Formu” ile birlikte yaşam ve kariyer becerileri ve öğrenme ve yenilik becerileri (4Cs) olmak üzere 2 alt boyutu olan “3-4 Yaş Çocukları için 21. yy. Becerileri Ölçeği (DAY-1)” ve yaşam ve kariyer becerileri, öğrenme ve yenilik becerileri (4Cs) ve bilgi-medya ve teknoloji becerileri olmak üzere 3 alt boyutu olan “5-6 Yaş Çocukları için 21. yy. Becerileri Ölçeği (DAY-2)” araştırmada veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Verilerin analizi nicel olarak her bir alt boyut için ve ölçeğin tümünü değerlendirecek şekilde yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, çocukların 21. yy. becerilerine sahip olma durumlarının; annenin çalışma durumu, annelerinin eğitim durumu, babalarının eğitim durumu ve ailenin sosyo-ekonomik düzeyi değişkenlerine göre anlamlı farklılık yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşılık çocukların 21. yy. becerilerine sahip olma durumlarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık yaratmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma kapsamında araştırmanın amaçları ve bulguları doğrultusunda gelecekte yapılacak olan diğer araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Akgündüz, D., ve Akpınar, B. C. (2018). Okul öncesi eğitiminde fen eğitimi temelinde gerçekleştirilen STEM uygulamalarının öğrenci, öğretmen ve veli açısından değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 32 (1), 1-26.
  • Aktaş, Y. (1994). Çalışan anne ve çocuğu. Yaşadıkça Eğitim, 36, 7-11.
  • Altınay, D. (2012). Çalışan ve çalışmayan annelerin başa çıkma tutumları ve çocuk yetiştirme tutumları arasındaki farklılıkların incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arabacıoğlu, B, ve Bağçeli Kahraman, P. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum düzeyleri ve ebeveyn tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 25 (1), 175-192.
  • Aslanargun, E., Bozkurt, S., ve Sarioglu, S. (2016). The impacts of socioeconomic variables on the academic success of the students. Usak University Journal of Social Sciences, 9(3), 214-234.
  • Aygün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175.
  • Balkaya, İ. ve Tuğrul, B. (1998). Anaokulun yeni başlayan çocukların okula uyum süreçlerini etkileyen faktörlerin incelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulları Yayınları, 2, 145.
  • Beers, S. Z. (2011). 21st century skills Preparing students for their future. https://www.mheonline.com/mhmymath/pdf/21st_century_skills.pdf adresinden alınmıştır.
  • Brown, S. (2018). Best practices in 21st century learning environments: A study of two p21 exemplar schools. (Doktora tezi), Brandman, California.
  • Brown, T. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. Newyork: Guildford Publications, Inc.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çevik, M. ve Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1), 011–028.
  • Çömlekçioğulları, A. (2020). Öğrenci başarısı ile ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri arasındaki ilişki (Denizli İli Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Demiriz, S., ve Dinçer, Ç. (2000). Okulöncesi dönem çocuklarının öz bakım becerilerinin annelerinin çalışıp çalışmama durumlarına göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 58-65.
  • Dishon, G., ve Gilead, T. (2020). Adaptability and ıts discontents: 21st-century skills and the preparation for an unpredictable future. British Journal of Educational Studies, 1-21. https://doi.org/10.1080/00071005.2020.1829545
  • Elekoğlu, F., ve Demirdağ, S. (2020). Okul müdürlerinin 21. yüzyıl becerileri, iletişim becerileri ve liderlik stillerinin öğretmen algılarına göre incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 101-117.
  • EnGauge. (2003). En Gauge 21st Century Skills. https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf adresinden alınmıştır.
  • Erdoğan, D., ve Cevat, E. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının 21. Yy. becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 118-148.
  • Gardner, H. (2008). Five minds for the future. Boston, MA: Harvard Business Press.
  • Gobena, G. A. (2018). Family socio-economic status effect on students’ academic achievement at college of education and behavioral sciences, Haramaya University, Eastern Ethiopia. Journal of Teacher Education and Educators, 7(3), 207-222.
  • Gökbulut, B. (2020). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişki. Turkish Studies, 15(1), 127-141.
  • Göksün, D. O., ve Kurt, A. A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. Yy.. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190), 107-130.
  • Gözüm, A. İ. C. (2019). 21. Yüzyıl Becerisi Olarak Yaratıcılık. E. Ömeroğlu ve H. Şahin (Ed.), 21. Yüzyıl Çocuklarının Eğitimi: 6C Modeli (1. Baskı) içinde (ss. 87–121). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Griffin, P., Care, E., ve McGaw, B. (2018). The changing role of education and schools. Care, Esther, Griffin, Patrick, Wilson, Mark (Ed.), Assessment and teaching of 21st century skills (1.Baskı) içinde (s. 1-15). Dordrecht: Springer.
  • Gürsoy, F., Neriman, A. R. A. L., Ayhan, A. B., ve Aydoğan, Y. (2004). Annesi çalışan ve çalışmayan çocukların bağımlılık eğilimlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(26), 62-71.
  • Gürültü, E., Aslan M. ve Alcı B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinin yeterliklerinin 21. yüzyıl becerileri ışığında incelenmesi. The Journal of Academic Social Sciences. 6(71), 543-560.
  • Gürültü, E., Aslan, M., ve Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798.
  • Karakaş, M. M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21. yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi (Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi üniversitesi, Eğitim bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kaya, Ö.S. ve Akgün, E. (2016). Okul öncesi dönemdeki çocukların okula uyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 15(4), 1311-1324.
  • Kayış, A. (2014). Güvenirlik analizi. Şeref Kalaycı (Ed.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (6.Baskı) içinde (s. 404-409). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • King, M. M. (2012). Twenty first century teaching and learning: Are teachers prepared?. (Doctoral dissertation). College of Saint Elizabeth, U.S.
  • Kline, B. R. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2. Baskı). Newyork London: The Guilford Press.
  • Konca, A.S. ve Koksalan, B. (2017). Preschool children‘s interaction with ICT at home. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 3, 571-581. doi:10.21890/ijres.328086.
  • Konca, A.S. (2021 - press). Digital technology usage of young children: Screen time and families. Early Childhood Education Journal. doi;10.1007/s10643-021-01245-7
  • Kozikoğlu, İ., ve Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 270-290.
  • Kylonen, P. C. (2012, May). Measurement of 21st century skills within the common core state standards. Invitational Research Symposium on Technology Enhanced Assessments Sempozyumunda sunulan bildiri, Washingon, D.C.
  • Mardis, M. A., ve Dickinson, G. K. (2009). Far away, so close: Preservices school library media specialists' perceptions of AASL's " Standards for the 21st-century learner". School Library Media Research, 12(2009), 1-16.
  • McKenna, J. M. (2015). The development of 21st century skills among ıncarcerated youth: A needs assessment of teachers. (Dissertation thesis). University of Southern California, U.S.A.
  • Merritt, D. L., ve Buboltz, W. (2015). Academic success in college: Socioeconomic status and parental influence as predictors of outcome. Open Journal of Social Sciences, 3(5), 127-135.
  • Nakış Yıldırım, B, ve Tüfekci, A. (2021). Okul öncesi dönem çocuğu olan annelerin çocuğu kabul red durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11, 159-183. doi: 10.18039/ajesi.731961
  • National Research Council [NRC]. (2011). Assessing 21st century skills: Summary of a workshop: National Academies Press.
  • Nazikian, F., ve Park, J. (2016). How to develop" 21 st century skills" in foreign language education. Japanese Language and Literature, 347-373.
  • Nuray, Ç. (2002). Çalışan annenin aile içi problemleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development [OECD]. (2007). PISA 2006 science competencies for tomorrow’s world: Volume 1 Analysis. Paris: OECD.
  • Ogelman, H.G. (2011). Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal konumlarının aile değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2),213-230.
  • Orhan-Göksun, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Özçelik, A., ve Akgündüz, D. (2018). Üstün/özel yetenekli öğrencilerle yapılan okul dışı STEM eğitiminin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 334-351.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110.
  • Öztürk, C., ve Şanlı, D. (2007). Annelerin eğitim durumunun çocuk yetiştirme tutumlarına etkisinin incelenmesi. Ege Pediatri Bülteni, 14(3), 145-150.
  • P21. (2007). Framework for 21st century learning. http://www.p21.org/our-work/p21-framework adresinden alındı.
  • P21 (Partnership21). (2015). P21 framework definitions. http://www.p21.org/storage/documents/docs/P21_Framework_Definitions_Ne w_Logo_2015.pdf adresinden alınmıştır.
  • P21. (2018a). Assessment: A 21st century skills ımplementation guide. http://www.p21.org/storage/documents/p21-stateimp_assessment.pdf adresinden alınmıştır.
  • P21. (2018b). Showcasing the nation’s best in 21st century learning. http://www.p21.org/storage/documents/exemplars/P21_Patterns_of_Innovation_Final.pdf adresinden alınmıştır.
  • Peterson, R. (2000). A meta-analysis of variance accounted for and factor loadings in exploratory factor analysis. Marketing Letters, 11, 261–275.
  • Pöhner, N., Hennecke, M., ve Fleige, M. (2020, September). Learning 21 st Century Skills Through Educational Robotics Competitions. International Conference on Robotics in Education (RiE) konferansında sunulan bildiri. Springer, Cham.
  • Sadioğlu, Ö., ve Bilgin, A. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri ile Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki. Ilkogretim Online, 7(3), 814-822.
  • Simsar, A., Yalçın, V. ve Dinler, H. (2020, Haziran). 3-4 yaş çocukları için 21. Yy. becerileri ölçeği (DAY-1): Geçerlik ve güvenirlik çalışması, I. Uluslararası Pedagojik Araştırmalar Kongresi (ICOPR'20), Antalya.
  • Şentürk, S. (2007). 5-6 Yaş çocukların çalışan ve çalışmayan annelerinin çocuk yetiştirme tutumları ile bu çocukların sosyal-duygusal uyum düzeylerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2015). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı. (M. Baloğlu, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Taner, M. ve Başal, A. (2005). Farklı sosyoekonomik düzeylerde okulöncesi eğitimi alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin dil gelişimlerinin cinsiyete göre karşılaştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 395-420.
  • Thomas, K. S. (2014). The effectiveness of select upward bound programs in meeting the needs of 21st century learners in preparation for college readiness. Yayınlanmamış doktora tezi. Department of Educational Leadership, Atlanta. Georgia
  • Trilling, B., ve Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. John Wiley & Sons. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Tuğluk, M. N., ve Özkan, B. (2019). MEB 2013 okul öncesi eğitim programının 21. yüzyıl becerileri açısından analizi. Temel Eğitim, 1(4), 29-38.
  • Uğraş, M. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin STEM Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 1(1), 39-54.
  • Uyar, A., ve Çiçek, B. (2021). Farklı branşlardaki öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 1-11.
  • Voogt, J., ve Roblin, N. P. (2012). A comparative analysis of international frameworks for 21st century competences: Implications for national curriculum policies. Journal of curriculum studies, 44(3), 299-321.
  • Williams, C., Gannon, S., ve Sawyer, W. (2013). A genealogy of the ‘future’: antipodean trajectories and travels of the ‘21st century learner’. Journal of education policy, 28(6), 792-806.
  • Yalçın, V. (2019). Kuram, öğretim modeli, uygulama yöntemi ve çalışma planı bağlamında STEM. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7( 90), 356-368.
  • Yalçın, V., Simsar, A. ve Dinler, H. (2020). 5–6 yaş çocukları için 21. yy. becerileri ölçeği (DAY-2): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mediterranean Journal of Educational Research, 14(32), 78-97.
  • Young, J. S. (2012). Linking learning: Connecting traditional and media literacies in 21st century learning. Journal of Media Literacy Education, 4(1), 70-81.

Examining 21st century skills of 3-6 years old children in terms of some variables

Year 2021, , 281 - 303, 31.08.2021
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.941467

Abstract

In the changing world, it is seen that it is important to acquire skills such as creativity, critical thinking, problem solving, communication and cooperation, which are accepted as 21st century skills, at an early age. This study aims to examine the 21st-century skills of 3-6-year-old preschool children in terms of some variables. Relational screening model was used in the study. The research was carried out with 1055 children selected from different independent kindergartens and kindergartens affiliated to primary education in Gaziantep and Kilis provinces. "Personal Information Form" as well as "21st Century Skills for Children 3-4 Years Old Scale (DAY-1)" with two sub-dimensions: life and career skills and learning and innovation skills (4Cs) and "21st Century Skills for 5-6 Years Old Children Scale (DAY-2)", which has three sub-dimensions: life and career skills, learning and innovation skills (4Cs), and information-media and technology skills were used as data collection tools in the study. The analysis of the data was made quantitatively for each sub-dimension and evaluating the entire scale. The analysis of the data was made quantitatively for each sub-dimension and to evaluate the whole score of the participants. As a result of the analysis of the data, it was concluded that there was a significant differences between children’s 21st century skills and the variables of mother's working status, mothers' educational status, fathers' educational status and socio-economic level of the family. On the other hand, it was concluded that the children's 21st-century skills did not significantly differ according to gender variables. Within the scope of the study, suggestions were made for future studies to be carried out in line with the aims and findings of the research.

References

  • Akgündüz, D., ve Akpınar, B. C. (2018). Okul öncesi eğitiminde fen eğitimi temelinde gerçekleştirilen STEM uygulamalarının öğrenci, öğretmen ve veli açısından değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 32 (1), 1-26.
  • Aktaş, Y. (1994). Çalışan anne ve çocuğu. Yaşadıkça Eğitim, 36, 7-11.
  • Altınay, D. (2012). Çalışan ve çalışmayan annelerin başa çıkma tutumları ve çocuk yetiştirme tutumları arasındaki farklılıkların incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arabacıoğlu, B, ve Bağçeli Kahraman, P. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının okula uyum düzeyleri ve ebeveyn tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 25 (1), 175-192.
  • Aslanargun, E., Bozkurt, S., ve Sarioglu, S. (2016). The impacts of socioeconomic variables on the academic success of the students. Usak University Journal of Social Sciences, 9(3), 214-234.
  • Aygün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175.
  • Balkaya, İ. ve Tuğrul, B. (1998). Anaokulun yeni başlayan çocukların okula uyum süreçlerini etkileyen faktörlerin incelenmesi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulları Yayınları, 2, 145.
  • Beers, S. Z. (2011). 21st century skills Preparing students for their future. https://www.mheonline.com/mhmymath/pdf/21st_century_skills.pdf adresinden alınmıştır.
  • Brown, S. (2018). Best practices in 21st century learning environments: A study of two p21 exemplar schools. (Doktora tezi), Brandman, California.
  • Brown, T. (2006). Confirmatory factor analysis for applied research. Newyork: Guildford Publications, Inc.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, E.Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çevik, M. ve Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1), 011–028.
  • Çömlekçioğulları, A. (2020). Öğrenci başarısı ile ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri arasındaki ilişki (Denizli İli Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Demiriz, S., ve Dinçer, Ç. (2000). Okulöncesi dönem çocuklarının öz bakım becerilerinin annelerinin çalışıp çalışmama durumlarına göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 58-65.
  • Dishon, G., ve Gilead, T. (2020). Adaptability and ıts discontents: 21st-century skills and the preparation for an unpredictable future. British Journal of Educational Studies, 1-21. https://doi.org/10.1080/00071005.2020.1829545
  • Elekoğlu, F., ve Demirdağ, S. (2020). Okul müdürlerinin 21. yüzyıl becerileri, iletişim becerileri ve liderlik stillerinin öğretmen algılarına göre incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 101-117.
  • EnGauge. (2003). En Gauge 21st Century Skills. https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf adresinden alınmıştır.
  • Erdoğan, D., ve Cevat, E. (2020). Türkçe öğretmen adaylarının 21. Yy. becerileri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 118-148.
  • Gardner, H. (2008). Five minds for the future. Boston, MA: Harvard Business Press.
  • Gobena, G. A. (2018). Family socio-economic status effect on students’ academic achievement at college of education and behavioral sciences, Haramaya University, Eastern Ethiopia. Journal of Teacher Education and Educators, 7(3), 207-222.
  • Gökbulut, B. (2020). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile 21. yüzyıl becerileri arasındaki ilişki. Turkish Studies, 15(1), 127-141.
  • Göksün, D. O., ve Kurt, A. A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. Yy.. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190), 107-130.
  • Gözüm, A. İ. C. (2019). 21. Yüzyıl Becerisi Olarak Yaratıcılık. E. Ömeroğlu ve H. Şahin (Ed.), 21. Yüzyıl Çocuklarının Eğitimi: 6C Modeli (1. Baskı) içinde (ss. 87–121). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Griffin, P., Care, E., ve McGaw, B. (2018). The changing role of education and schools. Care, Esther, Griffin, Patrick, Wilson, Mark (Ed.), Assessment and teaching of 21st century skills (1.Baskı) içinde (s. 1-15). Dordrecht: Springer.
  • Gürsoy, F., Neriman, A. R. A. L., Ayhan, A. B., ve Aydoğan, Y. (2004). Annesi çalışan ve çalışmayan çocukların bağımlılık eğilimlerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(26), 62-71.
  • Gürültü, E., Aslan M. ve Alcı B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinin yeterliklerinin 21. yüzyıl becerileri ışığında incelenmesi. The Journal of Academic Social Sciences. 6(71), 543-560.
  • Gürültü, E., Aslan, M., ve Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798.
  • Karakaş, M. M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21. yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi (Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi üniversitesi, Eğitim bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kaya, Ö.S. ve Akgün, E. (2016). Okul öncesi dönemdeki çocukların okula uyum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 15(4), 1311-1324.
  • Kayış, A. (2014). Güvenirlik analizi. Şeref Kalaycı (Ed.), SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (6.Baskı) içinde (s. 404-409). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • King, M. M. (2012). Twenty first century teaching and learning: Are teachers prepared?. (Doctoral dissertation). College of Saint Elizabeth, U.S.
  • Kline, B. R. (2005). Principles and practice of structural equation modeling (2. Baskı). Newyork London: The Guilford Press.
  • Konca, A.S. ve Koksalan, B. (2017). Preschool children‘s interaction with ICT at home. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 3, 571-581. doi:10.21890/ijres.328086.
  • Konca, A.S. (2021 - press). Digital technology usage of young children: Screen time and families. Early Childhood Education Journal. doi;10.1007/s10643-021-01245-7
  • Kozikoğlu, İ., ve Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(1), 270-290.
  • Kylonen, P. C. (2012, May). Measurement of 21st century skills within the common core state standards. Invitational Research Symposium on Technology Enhanced Assessments Sempozyumunda sunulan bildiri, Washingon, D.C.
  • Mardis, M. A., ve Dickinson, G. K. (2009). Far away, so close: Preservices school library media specialists' perceptions of AASL's " Standards for the 21st-century learner". School Library Media Research, 12(2009), 1-16.
  • McKenna, J. M. (2015). The development of 21st century skills among ıncarcerated youth: A needs assessment of teachers. (Dissertation thesis). University of Southern California, U.S.A.
  • Merritt, D. L., ve Buboltz, W. (2015). Academic success in college: Socioeconomic status and parental influence as predictors of outcome. Open Journal of Social Sciences, 3(5), 127-135.
  • Nakış Yıldırım, B, ve Tüfekci, A. (2021). Okul öncesi dönem çocuğu olan annelerin çocuğu kabul red durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11, 159-183. doi: 10.18039/ajesi.731961
  • National Research Council [NRC]. (2011). Assessing 21st century skills: Summary of a workshop: National Academies Press.
  • Nazikian, F., ve Park, J. (2016). How to develop" 21 st century skills" in foreign language education. Japanese Language and Literature, 347-373.
  • Nuray, Ç. (2002). Çalışan annenin aile içi problemleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development [OECD]. (2007). PISA 2006 science competencies for tomorrow’s world: Volume 1 Analysis. Paris: OECD.
  • Ogelman, H.G. (2011). Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal konumlarının aile değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2),213-230.
  • Orhan-Göksun, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir
  • Özçelik, A., ve Akgündüz, D. (2018). Üstün/özel yetenekli öğrencilerle yapılan okul dışı STEM eğitiminin değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 334-351.
  • Özdemir, S. M. (2011). Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: kavramsal bir çözümleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 85-110.
  • Öztürk, C., ve Şanlı, D. (2007). Annelerin eğitim durumunun çocuk yetiştirme tutumlarına etkisinin incelenmesi. Ege Pediatri Bülteni, 14(3), 145-150.
  • P21. (2007). Framework for 21st century learning. http://www.p21.org/our-work/p21-framework adresinden alındı.
  • P21 (Partnership21). (2015). P21 framework definitions. http://www.p21.org/storage/documents/docs/P21_Framework_Definitions_Ne w_Logo_2015.pdf adresinden alınmıştır.
  • P21. (2018a). Assessment: A 21st century skills ımplementation guide. http://www.p21.org/storage/documents/p21-stateimp_assessment.pdf adresinden alınmıştır.
  • P21. (2018b). Showcasing the nation’s best in 21st century learning. http://www.p21.org/storage/documents/exemplars/P21_Patterns_of_Innovation_Final.pdf adresinden alınmıştır.
  • Peterson, R. (2000). A meta-analysis of variance accounted for and factor loadings in exploratory factor analysis. Marketing Letters, 11, 261–275.
  • Pöhner, N., Hennecke, M., ve Fleige, M. (2020, September). Learning 21 st Century Skills Through Educational Robotics Competitions. International Conference on Robotics in Education (RiE) konferansında sunulan bildiri. Springer, Cham.
  • Sadioğlu, Ö., ve Bilgin, A. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Becerileri ile Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Durumu Arasındaki İlişki. Ilkogretim Online, 7(3), 814-822.
  • Simsar, A., Yalçın, V. ve Dinler, H. (2020, Haziran). 3-4 yaş çocukları için 21. Yy. becerileri ölçeği (DAY-1): Geçerlik ve güvenirlik çalışması, I. Uluslararası Pedagojik Araştırmalar Kongresi (ICOPR'20), Antalya.
  • Şentürk, S. (2007). 5-6 Yaş çocukların çalışan ve çalışmayan annelerinin çocuk yetiştirme tutumları ile bu çocukların sosyal-duygusal uyum düzeylerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2015). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı. (M. Baloğlu, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Taner, M. ve Başal, A. (2005). Farklı sosyoekonomik düzeylerde okulöncesi eğitimi alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin dil gelişimlerinin cinsiyete göre karşılaştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 395-420.
  • Thomas, K. S. (2014). The effectiveness of select upward bound programs in meeting the needs of 21st century learners in preparation for college readiness. Yayınlanmamış doktora tezi. Department of Educational Leadership, Atlanta. Georgia
  • Trilling, B., ve Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. John Wiley & Sons. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Tuğluk, M. N., ve Özkan, B. (2019). MEB 2013 okul öncesi eğitim programının 21. yüzyıl becerileri açısından analizi. Temel Eğitim, 1(4), 29-38.
  • Uğraş, M. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin STEM Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 1(1), 39-54.
  • Uyar, A., ve Çiçek, B. (2021). Farklı branşlardaki öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 1-11.
  • Voogt, J., ve Roblin, N. P. (2012). A comparative analysis of international frameworks for 21st century competences: Implications for national curriculum policies. Journal of curriculum studies, 44(3), 299-321.
  • Williams, C., Gannon, S., ve Sawyer, W. (2013). A genealogy of the ‘future’: antipodean trajectories and travels of the ‘21st century learner’. Journal of education policy, 28(6), 792-806.
  • Yalçın, V. (2019). Kuram, öğretim modeli, uygulama yöntemi ve çalışma planı bağlamında STEM. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7( 90), 356-368.
  • Yalçın, V., Simsar, A. ve Dinler, H. (2020). 5–6 yaş çocukları için 21. yy. becerileri ölçeği (DAY-2): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mediterranean Journal of Educational Research, 14(32), 78-97.
  • Young, J. S. (2012). Linking learning: Connecting traditional and media literacies in 21st century learning. Journal of Media Literacy Education, 4(1), 70-81.
There are 70 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Hızır Dinler 0000-0003-3144-6649

Ahmet Simsar 0000-0002-4335-8788

Vakkas Yalçın 0000-0002-8571-9203

Publication Date August 31, 2021
Submission Date May 23, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Dinler, H., Simsar, A., & Yalçın, V. (2021). 3-6 Yaş çocukların 21. yüzyıl becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. E-Kafkas Journal of Educational Research, 8(2), 281-303. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.941467

19190       23681     19386        19387