Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf fen ve teknoloji dersi “Dolaşım Sistemi” konusunda, Karagöz-Hacivat (Türk Gölge Oyunu) diyaloglarının kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkililiğini incelemek ve öğrencilerin Türk Gölge Oyunu tekniğinin fen ve teknoloji dersinde kullanımı ile ilgili görüşlerini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini Ankara ilinde bir ortaokulda öğrenim gören 26 kontrol grubu, 24 deney grubu olmak üzere toplam 50 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışma deneysel desenler içinde yer alan statik grup ön test-son test desenin esas alındığı nicel ve nitel bir araştırmadır. Araştırma problemlerinin çözümü için gerekli veriler “Ön Bilgi Testi” ve “Başarı Testi” ile belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilere uygulamalar süresince “günlük” tutturularak Karagöz-Hacivat diyaloglarının fen ve teknoloji dersinde kullanımı ile ilgili görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, deney grubu öğrencilerinin başarı puanları ile kontrol grubu öğrencilerinin başarı puanları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Ayrıca çalışma Karagöz-Hacivat diyaloglarının fen ve teknoloji derslerinde kullanımının, etkili bir öğrenmenin gerçekleşmesinde destekleyici bir kaynak olabileceğini ortaya koymuştur.
The purpose of this study is analyzing the effect of using Karagoz-Hacivat’s dialogs on student’s academic achievement and researching the students’ opinion about the using Karagoz-Hacivat’s dialogs in lessons of science which is in sixth class. The sample of study has 50 students which study in a secondary school in Ankara. 26 of them are control group and 24 of them are experimental group. This study is a qualitative and quantitative survey that bases on static group pretest-posttest design which is involved experimental design. Data for solving research question is specified by “Achievement Test” and “Test of Rudiment”. Moreover, this study try to determine students’ opinion about using Karagoz-Hacivat’s dialogs in lessons of science by being kept diary. Results of this study shows that there is a significant difference which is for the benefit of experimental group between experimental group and control group. This study reveals that using Karagoz-Hacivat’s dialogs in lessons of science can be source which supports effective learning.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 20, 2015 |
Submission Date | December 25, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 |