Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının özel gereksinimli bireylere yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda ilgili alanyazın taramasına bağlı olarak 34 maddelik taslak tutum ölçeği geliştirilmiştir. Taslak ölçek Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören 180 öğretmen adayına uygulanmıştır. Pilot uygulamadan elde edilen sonuçlar üzerinden sırasıyla geçerlilik çalışması kapsamında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmış, güvenirlik çalışması için iç tutarlılık analizi yapılmıştır. Yapılan geçerlilik çalışmaları sonucunda, özel gereksinimli bireylere yönelik tutum ölçeğinin 3 faktörde toplam 13 maddeden oluştuğu, faktör yük değerlerinin .551 ile .860 arasında değiştiği, toplam varyansın ise %58.592’sini açıkladığı belirlenmiştir. Ölçeğin bütünü için Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı .841 olarak belirlenmiştir.
Purpose of this research is to develop a valid and reliable attitude scale to measure their attitudes towards individuals with special needs of teacher candidates. 34 items in the draft attitude scale was developed in line this purpose as depending on the related literature. Draft scale was applied to 180 teacher candidates studying in different parts of Kafkas University Education Faculty. Scope of the validity study respectively exploratory and confirmatory factor analysis over results obtained from pilot application applied, the internal consistency analysis for the reliability study was performed. As a result of made validity study, consisted of 13 items in the three factors of attitudes scale towards individuals with special needs, factor load values that varied between .551 to .860, it was determined that the 58.592% of the total variance explained. Cronbach's alpha internal consistency coefficient for the whole scale was determined as .841.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2015 |
Submission Date | December 25, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 3 |