Araştırmada,
yedinci sınıf öğrencilerinin insan ve çevre ünitesi konularını kavramalarına,
bilgilerinin kalıcılığına ve çevreye karşı tutumlarına jigsaw tekniğinin
etkileri araştırılmıştır. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı
deneysel bir çalışmadır. Örneklem, Ankara ili Yenimahalle ilçesindeki bir ortaokulun 7. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır.
Şubelerden rastgele bir sınıf deney, bir sınıf kontrol grubu olarak belirlenmiştir.
Kontrol grubu ile dersler 5E Öğrenme Döngüsü Modeliyle işlenirken, deney grubunda jigsaw tekniğine göre hazırlanmış
öğretim etkinlikleriyle sunulmuştur. Veriler, İnsan ve Çevre Başarı Testi (İÇBT), Çevreye
Karşı Tutum Testi (ÇKTT) ile toplanmıştır. Her iki gruba İÇBT ve ÇKTT
ön test ve son test, son testten 2 ay sonra İÇBT kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Araştırmanın hipotezleri,
ilişkisiz ve ilişkili örneklem t-testi ile analiz edilmiştir. t-testi
sonuçları, deney ve kontrol gruplarının İÇBT ön test ortalamaları bakımından
denk olduğunu gösterirken, deney ve kontrol gruplarının İÇBT son test, İÇBT
kalıcılık testi ve ÇKTT son test ortalamalarında deney grubu lehine anlamlı
farklar olduğunu göstermiştir. Fen derslerinin jigsaw tekniğine göre
işlenmesinin öğrenci başarısı, bilginin kalıcılığı ve çevreye karşı tutumda
artış sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, the
effects of Jigsaw technique to 7th grade students' comprehension of Human and
Environment unit, the persistency of their knowledge and their attitudes
towards environment are studied. This study is a quasi-experimental study with
pretest-posttest control group. The sample of this study consists of 7th grade
students located at Yenimahalle district in Ankara. One of the classes is
chosen randomly as experiment, and the other one is as control group. While
with the control group students the lessons are taught according to 5E learning
cycle, with the experiment group those are presented with Jigsaw technique. Data
is put together with Human and Environment Achievement test (HEAT) and Attitude
test towards Environment (ATTE). HEAT and ATTE are applied to both groups as
pretest -posttest and HEAT is applied as persistency test 2 months after than
posttest. Hypothesis are analyzed with related-unrelated samples t test. t test
results show that experiment and control groups are equal in terms of HEAT
pretest averages. t test results show that there are significant differences on
experiment group's side with HEAT posttest, HEAT persistency test and ATTE
posttest averages of experiment and control groups. It's concluded that
teaching science lessons with Jigsaw technique increases students' success,
knowledge persistency and attitudes towards environment.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Submission Date | March 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 3 |