Bu araştırmada, sınıf
öğretmeni adayları ile özel eğitim öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine
yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, iki üniversitenin eğitim
fakültelerinde sınıf öğretmenliği bölümü ve özel eğitim bölümü son sınıfında
öğrenim görmekte olan 372 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin
toplanmasında Özbaba (2000) tarafından geliştirilen
‘Okul Öncesi Eğitimde Entegrasyona (Kaynaştırmaya) Karşı Tutum Ölçeği’’
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
öğretmen
adaylarının cinsiyet, mezun olduğu lise ve akademik başarı değişkenlerine göre
kaynaştırma eğitimine ilişkin tutumlarında anlamlı bir farklılık
gözlenmemektedir. Ailede ya da yakın çevrede engelli birey bulunma durumu ve
engelli bireyi gözlemleme deneyimi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık
belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin tutumlarında sınıf öğretmenliğinde
öğrenim gören öğretmen adaylarının lehine anlamlı farklılık belirlenmiştir.
In the present study, it is aimed to compare the attitudes
of pre-service primary school teachers and pre-service special education
teachers towards the concept of ‘inclusion’ based on different variables. The study group
consists of 372 pre-service teachers studying in primary education and special
education departments a faculty of education in two universities. “The Scale of
Attitude towards Integration in Preschool Education” developed by Özbaba (2000)
was used to collect data. According to study results, there was no significant
difference between the attitudes of the pre-service teachers towards inclusion based on the
variables of gender, the high school they graduated from, and their academic
success. Based on “presence of a disabled individual in one’s environment” and
“the experience of observing a disabled individual” variables a significant
difference was found. With regards to the pre-service teachers’ attitudes
towards inclusion, there was a significant difference in favor of
those studying in primary education department.
Inclusion Pre-Service Primary School Teachers Pre-Service Special Education Teachers Attitude
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 1, 2017 |
Submission Date | March 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 1 |