Bu
araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarına yönelik hazırlanan bir karakter
eğitimi programının bilimsellik değer algısına olan etkisini belirlemek
amaçlanmıştır. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kütahya Dumlupınar
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim
gören 21 gönüllü öğrenci ve gönüllü öğrenciler arasından seçilen 5’i kız 6’sı
erkek olmak üzere toplam 11 odak öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma
verileri; video kayıtları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, araştırmacı ve
öğrenci günlükleri, öğrencilere ait el yapımı ürünler ve “Bilimsellik Ölçeği”
kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS 20.0 programı ile
çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Nitel veriler ise, NVivo 9.0 programı kullanılarak
betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiş ve elde edilen bulgular araştırma
sorularına bağlı olarak yorumlanmıştır. Analiz sonuçlarına göre karakter
eğitimi programına katılan öğrencilerin “Bilimsellik” değer algılarının pozitif
yönde değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Nitel verilerden elde edilen bulgular
nicel verileri desteklemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |