Araştırmanın amacı ortaokul matematik müfredatında sıkıntı çekilen,
birçok konuya temel teşkil eden ve liselere geçiş sınavında da yer alan üslü
ifadeler konusunun matematiksel modelleme yöntemi ile öğretiminin öğrenci
başarısı ve öğrencilerin ders hakkındaki düşünceleri üzerinde anlamlı bir fark
oluşturup oluşturmadığını tespit etmektir. Araştırma bir eylem
araştırması olarak var olan bir sorunun çözümüne yönelik hazırlanan bir eylem
planı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, 2017-2018
eğitim-öğretim yılı, Kayseri ilinde bir devlet okulunda 8. sınıfta öğrenim
görmekte olan 25 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunda
araştırmacı günlüğü ve öğrenci görüş formu veri toplama aracı olarak
kullanılırken nicel boyutunda Üslü İfadeler Bilgi Testi; Ön Test, Son Test ve
Kalıcılık Testi olarak uygulanmıştır. Nicel bulgulara göre öğrencilerin
matematiksel modelleme etkinliklerinin uygulanmasından sonra son test
puanlarında bir artış meydana gelmiş ve SPSS ile yapılan analizler sonucu
matematiksel modelleme etkinliklerinin üslü ifadeler konusunun öğreniminde
olumlu yönde değişim sağladığı görülmüştür. Nitel boyutta ise uygulanan öğrenci
görüş formu sonucunda matematiksel modelleme problemleri ile öğrencilerin
matematik dersine karşı olan ilgileri pozitif yönde gelişme göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2018 |
Submission Date | December 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 3 |