Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of the Usage Status of the Notes of the Conservatory Music Department Students (The Case of Kars Kafkas University)

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 10, 08.09.2019
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.565815

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇABurunkaya, M., Yorulmaz, F. (2009). Mikrodenetleyici tabanlı elektronik nota eğitim seti tasarımı ve yapımı, 5. Uluslararası _leri Teknolojiler Sempozyumu (IATS’09), 13-15 Mayıs 2009, Karabük, Türkiye
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analiz el kitabı. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirel, Ö., Seferoğlu S.,Yağcı E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Edstrom, B. (2001), “Making Music withyourcomputer”, EM Books, Vallejo, CA.
  • Erkuş, A.(2013). Davranış Bilimler Bilimsel Araştırma Süreci. Ankara: Seckin Yayıncılık.
  • Gündüz, Ş., Odabaşı, F. (2004). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, January,3(1): 43-48.
  • Koç, A. (2004). Günümüzde Bilgisayar Destekli Müzik Yazılımlarının Müzik Eğitimine Katkıları, “1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, S.D.Ü, 7-10 Nisan Isparta
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2004). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı (1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi
  • Nelson, P., (1991). New Instruments for the Performance of Electronic Music – Introduction, Contemporary Music Review, HarwoodAcademicPub. GmbH, U.K, Vol. 6, Part 1, pp. 1-2.
  • Yanpar, T., Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yüksel, A. Levent. (2004). Müzik Öğretmeni Adaylarının Pc Ortamı İçin Yazılmış Olan Müzik Programları Ve Yazılımlarını Kullanmalarının Gerekliliği. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi SDÜ, 7-10 Nisan 2004, Isparta

Konservatuar Müzik Bölümü Öğrencilerinin Nota Yazım Programlarını Kullanım Durumunun İncelenmesi (Kars Kafkas Üniversitesi Örneği)

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 10, 08.09.2019
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.565815

Öz

Özet

Bu araştırma,  dünyanın birçok yerinde kullanım alanı bulan
bilgisayarlar için tasarlanmış müzik programlarının müzik bilim adamı
yetiştiren kurumlarda yer alan, nota yazım programlarının öğrencilerin ne kadar
tanıyabildiği ve kullanılabilirliğini ölçmek ve gözlemlemek için amaçlanmıştır.
Bu araştırma, konservatuar öğrencilerinin nota yazım programlarını kullanım
durumuna yaklaşımı belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak Okay tarafından hazırlanmış olan 10 
(on) sorudan oluşan bir anket Kafkas Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzik
Bölümü ve Türk Müziği (TM) Bölümünde eğitim gören 92 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada
ortaya çıkan sonuçlara göre Devlet Konservatuarın Müzik Bölümü ve Türk Müziği Bölümünde
eğitim gören öğrencilerin meslek yaşantılarında bilgisayarda nota yazım
programını tercih olarak gerekli gördüklerini, lisans eğitimi sırasında tercih
ettikleri, sık sık nota eğitim programını kullandıklarını, armoni, işitme,
eşlik gibi derslerde başarılı olabileceklerini ve nota yazım programlarını
çoğunun kullandığı tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Konservatuar, müzik teknolojisi, nota yazımı, müzik yazılım
programı

Abstract

The aim of this research is to measure
and observe how much music students in music science institutions are able to
recognize music writing programs which are designed for computers in many parts
of the world. This research aims to determine the approaches of the
conservatory students to the use of note writing programs. In the study, a
questionnaire consisting of 10 (ten) questions prepared by Okay was prepared
and applied to 92 students studying in the Department of Music and Turkish
Music Department of Kafkas University State Conservatory. According to the
results of the study, the students of the Department of Music and Turkish Music
Department of the State Conservatory stated that they preferred to use the note
writing program as a preference in their professional lives; they prefer them during
their undergraduate courses, and often use these programs and they believe that
they can use these tools courses for harmony, audience, acompaniment to be
successful. It is also identified that most of the note writing programs have
been used.











Keywords: Conservatory, music technology, note writing, music software program

Kaynakça

  • KAYNAKÇABurunkaya, M., Yorulmaz, F. (2009). Mikrodenetleyici tabanlı elektronik nota eğitim seti tasarımı ve yapımı, 5. Uluslararası _leri Teknolojiler Sempozyumu (IATS’09), 13-15 Mayıs 2009, Karabük, Türkiye
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analiz el kitabı. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirel, Ö., Seferoğlu S.,Yağcı E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Edstrom, B. (2001), “Making Music withyourcomputer”, EM Books, Vallejo, CA.
  • Erkuş, A.(2013). Davranış Bilimler Bilimsel Araştırma Süreci. Ankara: Seckin Yayıncılık.
  • Gündüz, Ş., Odabaşı, F. (2004). Bilgi Çağında Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Dersinin Önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, January,3(1): 43-48.
  • Koç, A. (2004). Günümüzde Bilgisayar Destekli Müzik Yazılımlarının Müzik Eğitimine Katkıları, “1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, S.D.Ü, 7-10 Nisan Isparta
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2004). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı (1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi
  • Nelson, P., (1991). New Instruments for the Performance of Electronic Music – Introduction, Contemporary Music Review, HarwoodAcademicPub. GmbH, U.K, Vol. 6, Part 1, pp. 1-2.
  • Yanpar, T., Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yüksel, A. Levent. (2004). Müzik Öğretmeni Adaylarının Pc Ortamı İçin Yazılmış Olan Müzik Programları Ve Yazılımlarını Kullanmalarının Gerekliliği. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi SDÜ, 7-10 Nisan 2004, Isparta
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 8 Eylül 2019
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, H. (2019). Konservatuar Müzik Bölümü Öğrencilerinin Nota Yazım Programlarını Kullanım Durumunun İncelenmesi (Kars Kafkas Üniversitesi Örneği). E-Kafkas Journal of Educational Research, 6(1), 1-10. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.565815

19190   23681     19386        19387