Öz
Bu araştırmada erken çocukluk dönemindeki çocuklara
yönelik bilgi paylaşımı yapan sitelerin içeriğinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır.
Araştırmada yaygın kullanılan bir arama motoru ile “okul öncesi” “okul öncesi
eğitim” ve “erken çocukluk eğitimi” anahtar kelimeleri sonucu listelenen 13 web
sitesi, kontrol listesi ile incelenmiş ve site yöneticilerinden yarı
yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla veri toplanmıştır. Elde edilen
veriler içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak web sayfalarında
genel olarak bilgi zenginliği olduğu, ticari amaçla kurulan web sayfalarında
bilgi güvenilirliğinin yeterli olmadığı, herkese açık erişim sağlandığı,
içeriklerin genel olarak yenilikçi olmadığı görülmüştür. Sayfa kullanıcıları
için aktif etkileşimin olmadığı elde edilen bir diğer sonuç olmuştur. Site
yöneticileri web sayfalarını genelde anne baba ve öğretmenlere yönelik
içeriklerle oluşturmaktadır. Site yöneticileri kullanıcıların
bilinçlendirilmesi, içeriklerin yayınlanmadan önce uzman kontrolünden geçmesi
ve kaynak gösterilerek verilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Öneri olarak erken
çocukluk eğitimi alanında bilgi paylaşımı yapan sitelerin uzman denetiminde
kurulması önerilebilir