Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Preservice Science Teachers' views regarding the overlap status of the KPSS exam and the courses given in the faculty of education

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 3, 390 - 400, 31.12.2020
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.829359

Öz

Kaynakça

  • Açıl, Ü. (2010). Öğretmen adaylarının akademik başarıları ile KPSS puanları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Altun Yalçın, S.; Özturan Sağırlı, M.; Yalçın, S. & Yalçın, P.(2012). The examination of the Public Personnel Selection Examination (PPSE) in the of light pre-service teachers opinions, Mevlana International Journal of Education (MIJE) Vol. 2(1), pp. 72-87.
  • Başkan, Z. & Alev, N.(2009). Kamu personeli seçme sınavında (kpss) çıkan soruların öğretmenlik meslek derslerine göre kapsam geçerliliġi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 11 (2009-1), 29-49
  • Baştürk, R. (2006). “Fen ve teknoloji alanı öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı başarılarının yordanması”, İlköğretim Online, 7(2), 323-332
  • Çimen, O. & Yılmaz, M. (2011). Biyoloji öğretmen adaylarının KPSS ile ilgili görüşleri, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, Sayı. 4, s.159-170
  • Doğan, N. & Şahin, A. (2009). Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarına atanma durumunu yordayan değişkenler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.10. (3).183-199
  • Doğan Altun, Z., Avcı, G., Özüpekçe, S., & Gümüş, N. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kamu personeli seçme sınavı (KPSS) kaygısının incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 12(33).151-166
  • Ensari, H. & Deniz, L. (1992). Üniversite gençliğinin iş beklentileri ve part-time çalışma alışkanlıkları. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi (4), 59-65.
  • Ergün, M. (2005). İlköğretim okulları öğretmen adaylarının KPSS’ deki basarı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (2), 311-326.
  • Eraslan, L. (2005). Kamu Personeli Seçme Sınavı’na hazırlanan öğretmen adaylarının psiko-sosyal durumlarının belirlenmesi. Öğretmen Dünyası, 12, 19-21.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (kpss) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi.1 (1), 1-31
  • Gökçek, T.(2009). Durum çalışması değerlendirmelerinin uygulanması (çeviri). İlköğretim online dergisi, 8(2). 1-3 Güven, S., & Dak, G. (2017). Öğretmen adaylarının Kamu Personel Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin oluşturdukları görsel metaforlar. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 8(15), 2-16.
  • Karaca, E. (2011). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (kpss) yönelik tutumları, Akademik bakış dergisi, sayı 23,1-18
  • Kızılçaoğlu, A. (2003). Necatibey eğitim fakültesi sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının profili, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (10), 87–105.
  • Memduhoğlu, H. B., & Kayan, M. F. (2017). Öğretmen seçme ve atama uygulaması olarak kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin öğretmen adaylarının algıları. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1):1259-1291
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Özay Köse E., Diken, E. H., & Gül, Ş. (2017). Biyoloji Öğretmen Adaylarındaki Tükenmişlik ve KPSS Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 37(3).
  • Özsarı, İ.(2008). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin KPSS merkezi sınavı odaklı gelecek kaygıları ve mesleki beklentileri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Semerci, N. & Özer, B. (2005). Tezsiz yüksek lisans ve üniversite son sınıf öğrencilerinin KPSS sınavına yönelik algıları. XIV. Eğitim Bilimleri Kongresi’, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, 28-30 Eylül.
  • Sezgin, F. & Duran, E. (2011). Kamu personeli seçme sınavı’nın (kpss) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları, 5. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi, (13-16 Ekim 2011) Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Şahin, Ç. & Arcagök, S. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının kamu personeli seçme sınavına (kpss) ilişkin algıları, 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20-22 Mayıs 2010), Elazığ
  • Taşan, D., & Bektaş, O. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına yönelik görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3).81-100
  • Tümkaya, S., Aybek, B, & Çelik, M. (2007). KPSS' ye girecek öğretmen adaylarındaki umutsuzluk ve durumluk-sürekli kaygı düzeylerini yordayıcı değişkenlerin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 953-974
  • Uras, M. & Kunt, M. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden beklentileri ve beklentilerinin karşılanmasını umma düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1).71-83
  • Yavuz, S., & Akdeniz, A. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının tükenmişlik ve kpss kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2). 212-227
  • Yeşil, R.; Korkmaz, Ö. & Kaya, S.(2009). Eğitim fakültesindeki akademik başarının kamu personeli seçme sınavı’ndaki başarı üzerinde etkisi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt.19, Sayı 2, S. 149-160.
  • Yılmaz, C. (2008). Dönüştürülen Üniversiteler Ve Eğitim Sistemimiz , (Ed.: Servet Akyol, M. Kemal Coşkun, Zafer Yılmaz, M. Berkay Aydın ve Remzi Altunpolat) ,“Toplumsalın sınavla imtihanı: üniversite eğitim sisteminin dönüşümü ve öğretmen yetiştirme düzenine etkileri”. s. 427-438, Eğitim Sen Yayınları. Ankara
  • Yüksel S. (2004). Öğretmen atamalarında merkezi sınav uygulamasının (kpss) değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Malatya

Eğitim fakültesinde verilmekte olan dersler ile KPSS sınavının içeriğinin örtüşme durumuna ilişkin Fen Bilgisi öğretmen adayı görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 3, 390 - 400, 31.12.2020
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.829359

Öz

Bu çalışma, Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) içeriği ile eğitim fakültelerinde verilen derslerin içeriklerinin örtüşme durumları ve verimliliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda incelenerek dizayn edilmiştir. Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) içeriği ile eğitim fakültelerinde verilen derslerin içeriğinin örtüşme durumunun ve verimliliğinin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının görüşleri ışığında incelenmiştir. Bu amaçla Bayburt Üniversitesi ve Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan toplam 14 son sınıf öğrencisi ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Bu çalışma nitel araştırma yaklaşımı doğrultusunda yürütülmüş olup, durum çalışması yöntemi kullanılmıştır ve elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları, eğitim fakültesinde verilen derslerin işlenme biçiminin öğrencileri KPSS'ye hazırlamakta yetersiz olduğunu ve hatta KPSS'ye hazırlayamadığını ifade etmişlerdir. Ayrıca öğretmen adayları KPSS' de içeriği ile eğitim fakültesinde verilen derslerin kısmen örtüşmekte olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adayları eğitim fakültesinde verilen derslerin KPSS’de başarılı olmak için yeterli olmadığını ve KPSS’nin de istenilen başarının elde edilebilmesi için eğitim fakültelerinde verilen eğitimlerde bazı değişikliklerin yapılması gerektiğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Açıl, Ü. (2010). Öğretmen adaylarının akademik başarıları ile KPSS puanları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Altun Yalçın, S.; Özturan Sağırlı, M.; Yalçın, S. & Yalçın, P.(2012). The examination of the Public Personnel Selection Examination (PPSE) in the of light pre-service teachers opinions, Mevlana International Journal of Education (MIJE) Vol. 2(1), pp. 72-87.
  • Başkan, Z. & Alev, N.(2009). Kamu personeli seçme sınavında (kpss) çıkan soruların öğretmenlik meslek derslerine göre kapsam geçerliliġi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 11 (2009-1), 29-49
  • Baştürk, R. (2006). “Fen ve teknoloji alanı öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı başarılarının yordanması”, İlköğretim Online, 7(2), 323-332
  • Çimen, O. & Yılmaz, M. (2011). Biyoloji öğretmen adaylarının KPSS ile ilgili görüşleri, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, Sayı. 4, s.159-170
  • Doğan, N. & Şahin, A. (2009). Öğretmen adaylarının ilköğretim okullarına atanma durumunu yordayan değişkenler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.10. (3).183-199
  • Doğan Altun, Z., Avcı, G., Özüpekçe, S., & Gümüş, N. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kamu personeli seçme sınavı (KPSS) kaygısının incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 12(33).151-166
  • Ensari, H. & Deniz, L. (1992). Üniversite gençliğinin iş beklentileri ve part-time çalışma alışkanlıkları. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi (4), 59-65.
  • Ergün, M. (2005). İlköğretim okulları öğretmen adaylarının KPSS’ deki basarı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (2), 311-326.
  • Eraslan, L. (2005). Kamu Personeli Seçme Sınavı’na hazırlanan öğretmen adaylarının psiko-sosyal durumlarının belirlenmesi. Öğretmen Dünyası, 12, 19-21.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (kpss) yönteminin değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi.1 (1), 1-31
  • Gökçek, T.(2009). Durum çalışması değerlendirmelerinin uygulanması (çeviri). İlköğretim online dergisi, 8(2). 1-3 Güven, S., & Dak, G. (2017). Öğretmen adaylarının Kamu Personel Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin oluşturdukları görsel metaforlar. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 8(15), 2-16.
  • Karaca, E. (2011). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (kpss) yönelik tutumları, Akademik bakış dergisi, sayı 23,1-18
  • Kızılçaoğlu, A. (2003). Necatibey eğitim fakültesi sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının profili, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (10), 87–105.
  • Memduhoğlu, H. B., & Kayan, M. F. (2017). Öğretmen seçme ve atama uygulaması olarak kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin öğretmen adaylarının algıları. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1):1259-1291
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Özay Köse E., Diken, E. H., & Gül, Ş. (2017). Biyoloji Öğretmen Adaylarındaki Tükenmişlik ve KPSS Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 37(3).
  • Özsarı, İ.(2008). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin KPSS merkezi sınavı odaklı gelecek kaygıları ve mesleki beklentileri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Semerci, N. & Özer, B. (2005). Tezsiz yüksek lisans ve üniversite son sınıf öğrencilerinin KPSS sınavına yönelik algıları. XIV. Eğitim Bilimleri Kongresi’, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, 28-30 Eylül.
  • Sezgin, F. & Duran, E. (2011). Kamu personeli seçme sınavı’nın (kpss) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları, 5. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi, (13-16 Ekim 2011) Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Şahin, Ç. & Arcagök, S. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının kamu personeli seçme sınavına (kpss) ilişkin algıları, 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20-22 Mayıs 2010), Elazığ
  • Taşan, D., & Bektaş, O. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına yönelik görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3).81-100
  • Tümkaya, S., Aybek, B, & Çelik, M. (2007). KPSS' ye girecek öğretmen adaylarındaki umutsuzluk ve durumluk-sürekli kaygı düzeylerini yordayıcı değişkenlerin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 953-974
  • Uras, M. & Kunt, M. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden beklentileri ve beklentilerinin karşılanmasını umma düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1).71-83
  • Yavuz, S., & Akdeniz, A. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının tükenmişlik ve kpss kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2). 212-227
  • Yeşil, R.; Korkmaz, Ö. & Kaya, S.(2009). Eğitim fakültesindeki akademik başarının kamu personeli seçme sınavı’ndaki başarı üzerinde etkisi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt.19, Sayı 2, S. 149-160.
  • Yılmaz, C. (2008). Dönüştürülen Üniversiteler Ve Eğitim Sistemimiz , (Ed.: Servet Akyol, M. Kemal Coşkun, Zafer Yılmaz, M. Berkay Aydın ve Remzi Altunpolat) ,“Toplumsalın sınavla imtihanı: üniversite eğitim sisteminin dönüşümü ve öğretmen yetiştirme düzenine etkileri”. s. 427-438, Eğitim Sen Yayınları. Ankara
  • Yüksel S. (2004). Öğretmen atamalarında merkezi sınav uygulamasının (kpss) değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Malatya
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sema Altun Yalçın 0000-0001-6349-2231

Zeynel Abidin Yılmaz 0000-0003-0150-8810

Sinan Yalçın 0000-0002-2372-9035

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 22 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Altun Yalçın, S., Yılmaz, Z. A., & Yalçın, S. (2020). Eğitim fakültesinde verilmekte olan dersler ile KPSS sınavının içeriğinin örtüşme durumuna ilişkin Fen Bilgisi öğretmen adayı görüşleri. E-Kafkas Journal of Educational Research, 7(3), 390-400. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.829359

19190   23681     19386        19387