Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of teachers on the reputation of the teaching profession

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 3, 682 - 702, 30.12.2021
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.983200

Öz

This research aims to reveal the reputation of the teaching profession in line with the opinions of teachers. The research is designed according to the descriptive phenomenological pattern, which is a type of qualitative research approach. A total of 50 primary school and branch teachers from Ankara, Hatay, Denizli, Malatya, Erzurum, Erzincan, Kocaeli and Ordu provinces constitute the study group of the research. Data were collected through a semi-structured interview form. The data obtained were analyzed using descriptive and content analysis techniques. In accordance with the analysis of the results, the main themes of respectability factors of a profession, social reputation of the teaching profession, reputation providers to the teaching profession, reputation enhancers of the teaching profession were formed respectively. As a result of the research, it was determined that the reputation of the teaching profession is low in the public and that the most important factors determining the high reputation of the profession are the society's perspective on this profession and the value it attaches to the profession. Also, among the reasons for low reputation of the teaching profession are the economic inability, insufficiency of personal rights, politicians with wrong attitude , the negative news in the media, professional unions acting more politically, the lack of unity in terms of teachers’ rights. The unions must act jointly in order to increase the reputation of the teaching profession. The Ministry of Education, on the other hand, should develop policies that improve the personal, social and economic rights of teachers.

Kaynakça

  • Akyüz, Y . (2019). Türkiye'de öğretmenin «öğretmen» ve meslek imajı. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 11(1), 115-121 . DOI: 10.1501/Egifak_0000000565.
  • Akcan, E., Polat, S. ve Ölçüm, D. (2017). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre sendikal faaliyetlerin okullara etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1101-1119.
  • Aydın, İ., Demir, T. G., & Erdemli, O. (2015). Teacher’s Views Regarding the Social Status of the Teaching Profession. The Anthropologist, 22(2), 146-156.
  • Atmaca, T. (2020). Öğretmenlerin toplumsal saygınlık ve imajlarına olumsuz etki eden faktörlerin incelenmesi, Journal of Education for Life, 34(1),152-167. DOI: 10.33308/26674874.2020341165
  • Bülbül, T., & Gökçe, A. (2015). Meslek lisesi öğrencilerinin metaforik okul algıları: işlevselci bir yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 273-291.
  • Can, E. (2019). Öğretmenlerin meslekî gelişimleri: Engeller ve öneriler. Journal Of Qualitative Research In Education, 7(4), 1618-1650. doi: 10.14689/Issn.2148-2624.1.7c.4s.14m.
  • Bayar, A.; Üstün, A. & Zengin, A. (2020). Öğretmenlik mesleğinin itibarının zaman içerisindeki değişimine yönelik eğitimcilerin görüşleri, Academic Social Resources Journal, (e-ISSN: 2636- 7637), 5 (19),646-657
  • Bozbayındır, F. (2019). Öğretmenlik mesleğinin statüsünü etkileyen unsurların öğretmen görüşleri temelinde incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 2076-2104.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions.
  • Doğan, Ö , Bayrak, C . (2019). Öğretmenlerin görüşlerine göre öğretmenlik mesleğinin imajı: bir ölçek geliştirme ve uygulama çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3) , 901-922 . DOI: 10.17240/aibuefd.2019.19.49440-487223.
  • Doğan, C. (2014). Sınıf öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin düşünceleri:(Üsküdar Kadıköy Ümraniye ve Maltepe örneği). Sosyoloji Konferansları, (33), 33-45.
  • Erzen, Z. ve Epçaçan, C. (2018). Öğretmen görüşlerine göre öğretmenlerin toplumdaki saygınlığının incelenmesi. Journal Of Institute Of Economic Development and Social Researches, 4(9), 331-345.
  • Girgin, A. (2013). Öğretmenin ve öğretmenliğin itibarsızlaş (tırıl) ma yanılsaması. Eleştirel Pedagoji, 5(27), 71-76.
  • Gönülaçar,Ş. (2016). Türkiye’de öğretmen imajı ve itibarı üzerine bir inceleme. Academia. Edu. Erişim Tarihi. 1 Ağustos 2021
  • Gökçe, A. T., & BülbüL, T. (2014). Okul bir insan bedenidir: Meslek lisesi öğrencilerinin okul algılarına yönelik bir metafor çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 63-88.
  • Gökçe, A. T. (2016). Eğitimde değişen değerler ve öğretmenin rolü üzerine. Eleştirel Eğitim Yönetimi Yazıları (Ed. K. Yılmaz), 191-211. Ankara: Pegem Akademi
  • Gül, H., & Gökçe, A. T. (2020). Challenges and Advantages of Working Abroad: Turkish and Turkish Culture Teachers' Perspective. International Journal of Psycho-Educational Sciences, 9(1), 33-47.
  • Güven, D. (2010). Profesyonel bir meslek olarak Türkiye’de öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27(2), 13-21.
  • Güven, E., & Gökçe, A. T. (2018). Öğretmenlerin Mesleki Özgürlüğe İlişkin Metaforik Algıları. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 176-189.
  • Karaköse, T. (2006). Eğitim örgütlerindeki iç ve dış paydaşların kurumsal itibara ilişkin algılamaları. Yayımlanmamış doktora tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaköse, T. (2008). Okul müdürlerini itibarlı kılan değerlerin belirlenmesine yönelik nitel bir çalışma. Değerler Eğitim Dergisi, 6(16), 113-129.
  • Keskin, S.C.& Yüceer, D. (2017). Geçmişten günümüze öğretmenlerin gözünden bir meslek olarak öğretmenlik mesleği. Turkısh Studıes,12(14),85-104.
  • Kıran, A. B. ,Durmuş, E.& Sucu, N.N. (2019). Öğretmenlik mesleğinin itibar kaybı nedenleri üzerine bir inceleme. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi(TURKSOSBILDER). 4(1). 8-13.
  • Köybaşı, F., Uğurlu, C. T., & Arslan, C. (2016). Öğretmenlerin sendikal örgütlenmeye ilişkin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 101-123.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative Research and Case Study Applications in Education. Revised and Expanded from" Case Study Research in Education.". Jossey-Bass Publishers. 350 Sansome St. San Francisco. CA 94104.
  • Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. New York: Sage Publications.
  • Ölçüm, D. ve Polat, S. (2016). Öğretmen imajının kuşaklar bazında değerlendirilmesi [Evaluation of teacher image on the basis of generations]. Journal of Teacher Education and Educators, 5(3), 361-397.
  • Özdemir, T , Orhan, M . (2019). Öğretmenlerin “Öğretmenlik Mesleğinin İmajı” hakkındaki görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi. Aralık 2019 Ek Sayısı , 824-846 . DOI: 10.24315/tred.532641.
  • Özdemir, T., & Orhan, M. (2020). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mesleki imaj algıları ile örgütsel adanmışlık davranışları arasındaki ilişki. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(2), 132-147.
  • Özgenel, M , Işık, M , Bahat, İ . (2019). Öğretmenlik imajı: bir ölçek geliştirme çalışması. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 52 (3) , 869-890 . DOI: 10.30964/auebfd.461440
  • Polat, H., & Ünişen, A. (2016). An analysis of teacher news in Turkish printed media within the context of teachers’ image. Cogent Education, 3(1), 1179614.
  • Polat, Ü., Kaysılı, A., & Aydın, Ş. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimsel, toplumsal ve siyasal beklentileri üzerine bir araştırma. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 4(2), 1-14.
  • Patton, M. Q. (2002). Two decades of developments in qualitative inquiry: A personal. experiential perspective. Qualitative social work, 1(3), 261-283. DOI: 10.1177/1473325002001003636.
  • Saban, A., & Ersoy, A. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri,(1. Baskı) Ankara: Anı Yayınları.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Sunar, L. ve Kaya, Y. (2018). Türkiye'de değişen sosyo-ekonomik yapı içerisinde meslekler.Türkiye'de toplumsal tabakalaşma ve eşitsizlik. L. Sunar (Ed.).(Cilt 2), 1-52 Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Sunar, L. (2015). Türkiye’de çalışma yaşamı ve mesleklerin itibarı”, https://tyap.net/mediafrkiyemaFam-Mesleklerin-tiba1rmaTamamland.pdf. Erişim Tarihi. 1 Ağustos 2021.
  • Sunar, L . (2020). Türkiye’de mesleki itibar: dönüşen çalışma hayatı ve mesleklerin sosyal konumu . Journal of Economy Culture and Society , Özel Sayı , 29-58 . DOI: 10.26650/JECS2020-0053.
  • Symeonidis, V. (2015). The Status of Teachers and The Teaching Profession. Education International Research Institute: Belgium. Erişim tarihi. 2 Ağustos2021. https://download.ei-ie.org/Docs/WebDepot/The%20Status%20of%20Teachers%20and%20the%20Teaching%20Profession.pdf
  • Şenol, C. (2020). Öğretmenlerin mesleki profesyonellik algılarının mesleki statü, iş memnuniyeti ve öz yeterlik algıları üzerine etkisi. YayımlanmamışDoktora tezi İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • TEDMEM (2014). Öğretmen gözüyle öğretmenlik mesleği rapor dizisi: 3. , http://portal.ted.org.tr/yayinlar/ogretmen_gozuyle_ogretmenlik_meslegi. pdf.Erişim tarihi: 01.08.2021
  • Tunç, H. S., & Gökçe, A. T. (2018). Okul yöneticilerinin Alo 147 hakkındaki görüşlerinin bilgi uçurma açısından değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4), 477-487.
  • Türk Dil Kurumu(2021). https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 30 Temmuz 2021
  • Ünsal, S. (2015). Öğretmenlerin mesleki imajlarına ilişkin görüşleri ve mesleki imaja etki eden faktörler. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Gaziantep, Türkiye.
  • Ünsal, S. ve Bağçeci, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki imajlarına ilişkin görüşleri ve mesleki imaja etki eden faktörler. Journal of Human Sciences, 13(3), 3905-3926.
  • Ünsal, S. (2018). Türkiye’de öğretmenlik mesleğinin statüsüne ilişkin bir pareto analizi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 111-130.
  • VarkeyGemsFoundation(2013).GlobalTeacherStausIndexhttps://www.globalteacherprize.org/media/2787/2013globalteacherstatusindex.pdf. Erişim Tarihi: 1 Ağustos 2021. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9(1). 79-92.
  • https://www.ajanskamu.net/ogretmenler/nagehan-alci-ogretmenler-rahata-alisti-h122597.html.

Öğretmenlik mesleğinin itibarı ile ilgili öğretmen görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 3, 682 - 702, 30.12.2021
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.983200

Öz

Bu araştırma, öğretmenlik mesleğinin itibarını öğretmen görüşlerine göre ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımının bir türü olan betimleyici fenomenolojik desene göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara, Hatay, Denizli, Malatya, Erzurum, Erzincan, Kocaeli, Ordu illerinde görev yapan toplam 50 sınıf ve branş öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Bulguların analizi sonucunda; bir mesleğin saygınlık faktörleri, öğretmenlik mesleğinin toplumsal itibarı, öğretmenlik mesleğine itibar sağlayıcılar ve öğretmenlik mesleğinin itibarını artırıcılar ana temaları oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmenlik mesleğinin itibarının toplum nazarında düşük olduğu, meslek itibarının yüksek olmasını belirleyen en önemli etmenlerin başında toplumun o mesleğe bakış açısı ve mesleğe verdiği değer olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmenlik mesleğinin itibarının düşük olmasının sebepleri arasında ekonomik yetersizlik, özlük hakların yetersizliği, politikacıların yanlış tutumu, medyada yer alan olumsuz haberler, mesleki sendikaların daha çok siyası tavırla hareket etmeleri, öğretmen hakları konusunda birlik olmamaları sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmenlik mesleğinin itibarını artırmak için sendikalar ortak hareket etmelidirler. Milli Eğitim Bakanlığı ise öğretmenlerin özlük, sosyal ve ekonomik haklarında iyileştirici politikalar geliştirmelidir.

Kaynakça

  • Akyüz, Y . (2019). Türkiye'de öğretmenin «öğretmen» ve meslek imajı. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 11(1), 115-121 . DOI: 10.1501/Egifak_0000000565.
  • Akcan, E., Polat, S. ve Ölçüm, D. (2017). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre sendikal faaliyetlerin okullara etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1101-1119.
  • Aydın, İ., Demir, T. G., & Erdemli, O. (2015). Teacher’s Views Regarding the Social Status of the Teaching Profession. The Anthropologist, 22(2), 146-156.
  • Atmaca, T. (2020). Öğretmenlerin toplumsal saygınlık ve imajlarına olumsuz etki eden faktörlerin incelenmesi, Journal of Education for Life, 34(1),152-167. DOI: 10.33308/26674874.2020341165
  • Bülbül, T., & Gökçe, A. (2015). Meslek lisesi öğrencilerinin metaforik okul algıları: işlevselci bir yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 273-291.
  • Can, E. (2019). Öğretmenlerin meslekî gelişimleri: Engeller ve öneriler. Journal Of Qualitative Research In Education, 7(4), 1618-1650. doi: 10.14689/Issn.2148-2624.1.7c.4s.14m.
  • Bayar, A.; Üstün, A. & Zengin, A. (2020). Öğretmenlik mesleğinin itibarının zaman içerisindeki değişimine yönelik eğitimcilerin görüşleri, Academic Social Resources Journal, (e-ISSN: 2636- 7637), 5 (19),646-657
  • Bozbayındır, F. (2019). Öğretmenlik mesleğinin statüsünü etkileyen unsurların öğretmen görüşleri temelinde incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 2076-2104.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions.
  • Doğan, Ö , Bayrak, C . (2019). Öğretmenlerin görüşlerine göre öğretmenlik mesleğinin imajı: bir ölçek geliştirme ve uygulama çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3) , 901-922 . DOI: 10.17240/aibuefd.2019.19.49440-487223.
  • Doğan, C. (2014). Sınıf öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin düşünceleri:(Üsküdar Kadıköy Ümraniye ve Maltepe örneği). Sosyoloji Konferansları, (33), 33-45.
  • Erzen, Z. ve Epçaçan, C. (2018). Öğretmen görüşlerine göre öğretmenlerin toplumdaki saygınlığının incelenmesi. Journal Of Institute Of Economic Development and Social Researches, 4(9), 331-345.
  • Girgin, A. (2013). Öğretmenin ve öğretmenliğin itibarsızlaş (tırıl) ma yanılsaması. Eleştirel Pedagoji, 5(27), 71-76.
  • Gönülaçar,Ş. (2016). Türkiye’de öğretmen imajı ve itibarı üzerine bir inceleme. Academia. Edu. Erişim Tarihi. 1 Ağustos 2021
  • Gökçe, A. T., & BülbüL, T. (2014). Okul bir insan bedenidir: Meslek lisesi öğrencilerinin okul algılarına yönelik bir metafor çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 63-88.
  • Gökçe, A. T. (2016). Eğitimde değişen değerler ve öğretmenin rolü üzerine. Eleştirel Eğitim Yönetimi Yazıları (Ed. K. Yılmaz), 191-211. Ankara: Pegem Akademi
  • Gül, H., & Gökçe, A. T. (2020). Challenges and Advantages of Working Abroad: Turkish and Turkish Culture Teachers' Perspective. International Journal of Psycho-Educational Sciences, 9(1), 33-47.
  • Güven, D. (2010). Profesyonel bir meslek olarak Türkiye’de öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27(2), 13-21.
  • Güven, E., & Gökçe, A. T. (2018). Öğretmenlerin Mesleki Özgürlüğe İlişkin Metaforik Algıları. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 176-189.
  • Karaköse, T. (2006). Eğitim örgütlerindeki iç ve dış paydaşların kurumsal itibara ilişkin algılamaları. Yayımlanmamış doktora tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaköse, T. (2008). Okul müdürlerini itibarlı kılan değerlerin belirlenmesine yönelik nitel bir çalışma. Değerler Eğitim Dergisi, 6(16), 113-129.
  • Keskin, S.C.& Yüceer, D. (2017). Geçmişten günümüze öğretmenlerin gözünden bir meslek olarak öğretmenlik mesleği. Turkısh Studıes,12(14),85-104.
  • Kıran, A. B. ,Durmuş, E.& Sucu, N.N. (2019). Öğretmenlik mesleğinin itibar kaybı nedenleri üzerine bir inceleme. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi(TURKSOSBILDER). 4(1). 8-13.
  • Köybaşı, F., Uğurlu, C. T., & Arslan, C. (2016). Öğretmenlerin sendikal örgütlenmeye ilişkin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 101-123.
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative Research and Case Study Applications in Education. Revised and Expanded from" Case Study Research in Education.". Jossey-Bass Publishers. 350 Sansome St. San Francisco. CA 94104.
  • Miles, M, B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. New York: Sage Publications.
  • Ölçüm, D. ve Polat, S. (2016). Öğretmen imajının kuşaklar bazında değerlendirilmesi [Evaluation of teacher image on the basis of generations]. Journal of Teacher Education and Educators, 5(3), 361-397.
  • Özdemir, T , Orhan, M . (2019). Öğretmenlerin “Öğretmenlik Mesleğinin İmajı” hakkındaki görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi. Aralık 2019 Ek Sayısı , 824-846 . DOI: 10.24315/tred.532641.
  • Özdemir, T., & Orhan, M. (2020). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin mesleki imaj algıları ile örgütsel adanmışlık davranışları arasındaki ilişki. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(2), 132-147.
  • Özgenel, M , Işık, M , Bahat, İ . (2019). Öğretmenlik imajı: bir ölçek geliştirme çalışması. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 52 (3) , 869-890 . DOI: 10.30964/auebfd.461440
  • Polat, H., & Ünişen, A. (2016). An analysis of teacher news in Turkish printed media within the context of teachers’ image. Cogent Education, 3(1), 1179614.
  • Polat, Ü., Kaysılı, A., & Aydın, Ş. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimsel, toplumsal ve siyasal beklentileri üzerine bir araştırma. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 4(2), 1-14.
  • Patton, M. Q. (2002). Two decades of developments in qualitative inquiry: A personal. experiential perspective. Qualitative social work, 1(3), 261-283. DOI: 10.1177/1473325002001003636.
  • Saban, A., & Ersoy, A. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri,(1. Baskı) Ankara: Anı Yayınları.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Sunar, L. ve Kaya, Y. (2018). Türkiye'de değişen sosyo-ekonomik yapı içerisinde meslekler.Türkiye'de toplumsal tabakalaşma ve eşitsizlik. L. Sunar (Ed.).(Cilt 2), 1-52 Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Sunar, L. (2015). Türkiye’de çalışma yaşamı ve mesleklerin itibarı”, https://tyap.net/mediafrkiyemaFam-Mesleklerin-tiba1rmaTamamland.pdf. Erişim Tarihi. 1 Ağustos 2021.
  • Sunar, L . (2020). Türkiye’de mesleki itibar: dönüşen çalışma hayatı ve mesleklerin sosyal konumu . Journal of Economy Culture and Society , Özel Sayı , 29-58 . DOI: 10.26650/JECS2020-0053.
  • Symeonidis, V. (2015). The Status of Teachers and The Teaching Profession. Education International Research Institute: Belgium. Erişim tarihi. 2 Ağustos2021. https://download.ei-ie.org/Docs/WebDepot/The%20Status%20of%20Teachers%20and%20the%20Teaching%20Profession.pdf
  • Şenol, C. (2020). Öğretmenlerin mesleki profesyonellik algılarının mesleki statü, iş memnuniyeti ve öz yeterlik algıları üzerine etkisi. YayımlanmamışDoktora tezi İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • TEDMEM (2014). Öğretmen gözüyle öğretmenlik mesleği rapor dizisi: 3. , http://portal.ted.org.tr/yayinlar/ogretmen_gozuyle_ogretmenlik_meslegi. pdf.Erişim tarihi: 01.08.2021
  • Tunç, H. S., & Gökçe, A. T. (2018). Okul yöneticilerinin Alo 147 hakkındaki görüşlerinin bilgi uçurma açısından değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(4), 477-487.
  • Türk Dil Kurumu(2021). https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 30 Temmuz 2021
  • Ünsal, S. (2015). Öğretmenlerin mesleki imajlarına ilişkin görüşleri ve mesleki imaja etki eden faktörler. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Gaziantep, Türkiye.
  • Ünsal, S. ve Bağçeci, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki imajlarına ilişkin görüşleri ve mesleki imaja etki eden faktörler. Journal of Human Sciences, 13(3), 3905-3926.
  • Ünsal, S. (2018). Türkiye’de öğretmenlik mesleğinin statüsüne ilişkin bir pareto analizi. Sakarya University Journal of Education, 8(2), 111-130.
  • VarkeyGemsFoundation(2013).GlobalTeacherStausIndexhttps://www.globalteacherprize.org/media/2787/2013globalteacherstatusindex.pdf. Erişim Tarihi: 1 Ağustos 2021. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel araştırmalarda niteliği artırma. İlköğretim Online, 9(1). 79-92.
  • https://www.ajanskamu.net/ogretmenler/nagehan-alci-ogretmenler-rahata-alisti-h122597.html.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Züleyha Ertan Kantos 0000-0002-3372-4967

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ertan Kantos, Z. (2021). Öğretmenlik mesleğinin itibarı ile ilgili öğretmen görüşleri. E-Kafkas Journal of Educational Research, 8(3), 682-702. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.983200

19190   23681     19386        19387