Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teacher Opinions About EBA Live Lesson Application

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 299 - 312, 22.03.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.998812

Öz

The purpose of this research is to determine the opinions of teachers about the live lesson feature added to the Education Information Network (EBA) due to the Kovid-19 epidemic. The study group of the research consists of 127 teachers who are teaching at primary, secondary and high school levels in the district of "XXXX" in the province of "XXXX" in the first half of the 2020-2021 academic year. In the study carried out in the survey model, a questionnaire was developed to collect the data. In order to determine the survey items, first of all, literature was made and then informal interviews were held with the teachers about the EBA live lesson system. At the end of the item identification process, a 33-item draft questionnaire was created. Expert opinion was sought for the validity and reliability studies of the draft questionnaire, and a final 29-item questionnaire was created. The survey data were obtained on a voluntary basis by teachers working in the official primary and secondary education institutions of the Ministry of National Education and having live lesson experience. The questionnaires were delivered to the teachers in printed form, and 1 week was given to answer them. Frequency, percentage, mean and standard deviation values were used in the analysis of the data. According to the data obtained, it was determined that the teachers faced problems in accessing the live lesson system and that they had some limitations in terms of their contribution to the teaching process. Considering the usability dimension of the live lesson system, it was concluded that the teachers had a positive opinion because they found the system functional and useful. In line with the findings obtained, guiding suggestions were made regarding the live lessons to be held in the future.

Kaynakça

  • Alabay, A. (2015). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Ve Öğrencilerinin Eba(Eğitimde Bilişim Ağı) Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Alp, Ö., & Şen, S. (2021). Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü Nicel Tezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1) , 24-53.
  • Atasoy, R., Özden, C. & Kara, D. N. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde yapılan E-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 95-122.
  • Atıcı, B. (2007). Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi. Eğitim ve Bilim, 32(143), 42-54.
  • Banar, K. & Fırat, M. (2015). Bütüncül bir bakıştan açık ve uzaktan eğitim: Türkiye özeli. Yeğitek Uzaktan Eğitim Özel Sayısı, (12), 18-23.
  • Bartlett, J.E., Körtlik, J.W., & Higgins, C.C. (2001). Organizational Research: Determining Appropriate Sample Size In Survey Research. Information Tecnology, Learning and Performance Journal, 19(1), 43-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri(22. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dursun, A., Kırbaş, İ. & Yüksek, M.E. (2015, Aralık). Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (Fatih) Projesi ve proje üzerine bir değerlendirme. 20.Türkiye'de İnternet Konferansı, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Erensayın, E. (2018). Çevrimiçi Ders Materyallerinin Değerlendirilmesi: EBA Ders Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Erkılıç, T. A. (2016). Etkili Sınıf Yönetimi(12.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi(17.Baskı). İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lim, C. L. (2010). Student perceptions of the use of elluminate live! for synchronous e-­learning. International Journal of Arts and Sciences, 3(11), 123­136.
  • Orhun, B. F. (2005). Resim-iş dersine ilişkin tutumların yorumlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 19-29.
  • Özgümüş, Ö. (2018). Bursa ilinde öğrenci-veli-öğretmenlerin eğitim bilişim ağının kullanım sıklığının belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Picciano, A. (2002). Beyond student perceptions: Issues of interaction, presence, and performance in an online course. Journal of Asynchronous Learning Networks. 6(1), 21−40.
  • Roblyer, M.D. (2006). Integrating educational technology into teaching(4th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc
  • Sae-Khow, J. (2014). Developing of Indicators of an E-Learning Benchmarking Model for Higher Education Institutions. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(2), 35-43.
  • Telli̇, S. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Turan, İ., Şimşek, Ü. & Aslan, H.(2015). Eğitim Araştırmalarında Likert Ölçeği ve Likert-Tipi Soruların Kullanımı ve Analizi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 0(30), 186-203.
  • Türker, A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 244-254.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi(3.Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Üstün, Ç. & Özçi̇ftçi̇, S. (2020). COVID-19 Pandemisinin Sosyal Yaşam ve Etik Düzlem Üzerine Etkileri: Bir Değerlendirme Çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(1), 142-153.
  • Yılmaz, M. (2020). Uzaktan Eğitimin İyileştirilmesi: Salgın Kaynaklı Eğitim Krizini Aşmak İçin Öneriler. İlke Politika Notları, 27(12), 3-16.

EBA Canlı Ders Uygulaması Hakkında Öğretmen Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 299 - 312, 22.03.2022
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.998812

Öz

Bu araştırmanın amacı, Kovid-19 salgınından dolayı Eğitim Bilişim Ağı’na (EBA) eklenen canlı ders özelliğine yönelik öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılı birinci yarı döneminde, “XXXX” ili “XXXX” ilçesinde ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde eğitim vermekte olan 127 öğretmen oluşturmaktadır. Tarama modelinde yürütülen çalışmada verilerin toplanması için bir anket geliştirilmiştir. Anket maddelerinin belirlenebilmesi için öncelikle literatür yapılmış daha sonra ise EBA canlı ders sistemi hakkında öğretmenlerle informal görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Madde belirleme sürecinin sonunda 33 maddelik taslak anket formu oluşturulmuştur. Taslak anket formuna ilişkin geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları için uzman görüşüne başvurulmuş olup 29 maddelik nihai anket oluşturulmuştur. Anket verileri Milli Eğitim Bakanlığının resmi ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında çalışan, canlı ders deneyimi olan öğretmenler tarafından gönüllülük esasına bağlı olarak elde edilmiştir. Anketler basılı bir şekilde öğretmenlere ulaştırılmış, cevaplamaları için ise 1 hafta süre verilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre öğretmenlerin canlı ders sistemine erişimde sorunlarla karşılaştığı, öğretim sürecine sağladığı katkı boyutunda ise bir takım sınırlılıklara sahip olduğu görüşü tespit edilmiştir. Canlı ders sisteminin kullanışlılık boyutu ele alındığında ise öğretmenlerin sistemi işlevsel ve kullanışlı bulduğundan olumlu görüşe sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda ileride yapılacak canlı derslerle ilişkin yol gösterici önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Alabay, A. (2015). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Ve Öğrencilerinin Eba(Eğitimde Bilişim Ağı) Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Alp, Ö., & Şen, S. (2021). Eğitim Yönetimi ve Denetimi Alanında Yazılan Lisansüstü Nicel Tezlerin İncelenmesi: Bir Sistematik Derleme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1) , 24-53.
  • Atasoy, R., Özden, C. & Kara, D. N. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde yapılan E-ders uygulamalarının etkililiğinin öğrencilerin perspektifinden değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 95-122.
  • Atıcı, B. (2007). Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi. Eğitim ve Bilim, 32(143), 42-54.
  • Banar, K. & Fırat, M. (2015). Bütüncül bir bakıştan açık ve uzaktan eğitim: Türkiye özeli. Yeğitek Uzaktan Eğitim Özel Sayısı, (12), 18-23.
  • Bartlett, J.E., Körtlik, J.W., & Higgins, C.C. (2001). Organizational Research: Determining Appropriate Sample Size In Survey Research. Information Tecnology, Learning and Performance Journal, 19(1), 43-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri(22. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dursun, A., Kırbaş, İ. & Yüksek, M.E. (2015, Aralık). Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (Fatih) Projesi ve proje üzerine bir değerlendirme. 20.Türkiye'de İnternet Konferansı, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Erensayın, E. (2018). Çevrimiçi Ders Materyallerinin Değerlendirilmesi: EBA Ders Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Erkılıç, T. A. (2016). Etkili Sınıf Yönetimi(12.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi(17.Baskı). İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Lim, C. L. (2010). Student perceptions of the use of elluminate live! for synchronous e-­learning. International Journal of Arts and Sciences, 3(11), 123­136.
  • Orhun, B. F. (2005). Resim-iş dersine ilişkin tutumların yorumlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 19-29.
  • Özgümüş, Ö. (2018). Bursa ilinde öğrenci-veli-öğretmenlerin eğitim bilişim ağının kullanım sıklığının belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Picciano, A. (2002). Beyond student perceptions: Issues of interaction, presence, and performance in an online course. Journal of Asynchronous Learning Networks. 6(1), 21−40.
  • Roblyer, M.D. (2006). Integrating educational technology into teaching(4th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc
  • Sae-Khow, J. (2014). Developing of Indicators of an E-Learning Benchmarking Model for Higher Education Institutions. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(2), 35-43.
  • Telli̇, S. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Turan, İ., Şimşek, Ü. & Aslan, H.(2015). Eğitim Araştırmalarında Likert Ölçeği ve Likert-Tipi Soruların Kullanımı ve Analizi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 0(30), 186-203.
  • Türker, A. & Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 244-254.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi(3.Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Üstün, Ç. & Özçi̇ftçi̇, S. (2020). COVID-19 Pandemisinin Sosyal Yaşam ve Etik Düzlem Üzerine Etkileri: Bir Değerlendirme Çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(1), 142-153.
  • Yılmaz, M. (2020). Uzaktan Eğitimin İyileştirilmesi: Salgın Kaynaklı Eğitim Krizini Aşmak İçin Öneriler. İlke Politika Notları, 27(12), 3-16.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aykut Durmuş 0000-0001-9305-8700

Seyhan Eryılmaz Toksoy 0000-0002-8643-1017

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 21 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Durmuş, A., & Eryılmaz Toksoy, S. (2022). EBA Canlı Ders Uygulaması Hakkında Öğretmen Görüşleri. E-Kafkas Journal of Educational Research, 9(1), 299-312. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.998812

19190   23681     19386        19387