Research Article
BibTex RIS Cite

Examining Students' Cognitive Structuresfor Remote Teaching by Using the Word Association Test

Year 2022, Volume: 9 Issue: 2, 513 - 527, 30.08.2022

Abstract

This study aim ed to determine the cognitive structures of the students studying in the 8th grade of secondary school for distance education with the help of a word association test. There search was carried out following the descriptive survey model. The study group of the research consisted of 163 students studying in the 8th grade of a public secondary school in the Şehitkamil district of Gaziantep in 2021. The word association test (KIT) prepared by there searchers was used as a data collection tool. While determining the key concepts in theresearch, attention was paid to selecting concepts directly related to distance education. In this direction, the concepts of EBA, ZOOM, EBA TV, “Lessons in Distance Education,” "Teacher in Distance Education," and "Student in DistanceEducation" were chosen as keyconcepts. The collected data were analyzed by generating frequency table sand determining cut off points. According to there search results, while the critical concept that the students associated with the most words were ZOOM with 843 words, the concept with which they associated the least was the concept of "Student in Distance Education" with 716 words. While students associate the words internet, phone, live lesson, lessons, teacher, password, microphone, camera, tablet and computer with the ZOOM key concept; tablet, internet, phone, EBA, ZOOM, computer, difficulty, internet problem with the fundamental concept "Student in Distance Education". They areas sociated with the words not understanding and not understanding. When the words that students as sociate with the critical concepts related to distance education are examined, it is concluded that their mental structures are mainly shaped around the concreteneeds necessary to continue distance education and the technical problems experienced in thedistance education process. It was determined that the mind maps of the students were simple; the branching in the mind map sand the number of different types of words were low.

References

  • Alkan, C. (1998). Uzaktan Eğitimde Gelişim. Kocaeli Uzaktan Eğitim Semineri (4-6 Ekim 1997). Editör: Çetin Baytekin. İzmit: Kocaeli Üniversitesi Basımevi.
  • Ağaoğlu, E.,İmer, G. ve Kurubacak, G. (2002). A case study of organizing distance education: anadoluuniversity, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 3(1), 45-51.
  • Akduman, G. (2021). Zoom yorgunluğu ölçeğinin Türkçe uyarlaması: geçerlik ve güvenilirlik çalışması. İş’te Davranış Dergisi, 6(1), 16-28.
  • Aktay, S. ve Keskin, T. (2016). Eğitim bilişim ağı (EBA) incelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Alper, A . (2020). Pandemi sürecinde k-12 düzeyinde uzaktan eğitim: durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi ,49(1), 45-67.
  • Arslan, K., Görgülü Arı A. ve Kanat Hayır M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. ulakbilge, 57, 192–206. doi: 10.7816/ulakbilge-09-57-03.
  • Asmara, R. (2020). Teaching english in a virtual class roomusing whatsap during COVID-19 pandemic. Language an Education Journal, 5(1), 16-27.
  • Atasoy, B. (2004). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Aydemir, A. (2014). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin beşeri coğrafya kavramlarına ilişkin algılarının kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla incelenmesi. Yayımlamamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, E . (2020). Covid-19 döneminde ebatv üzerinden yapılan Türkçe derslerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 1, 877-894.
  • Bahar, M. ve Özatlı, N. S. (2003). Kelime ilişkilendirme yöntemi ile lise 1. sınıf öğrencilerinin canlıların temel bileşenleri konusundaki bilişsel yapılarının araştırılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 75-85.
  • Bahar, M.,Johnstone, A. H. ve Sutcliffe, R. G., (1999). Investigation of students’ cognitive structure in elementary geneticshrough word associationtests. Journal of Biological Education, 33, 134-141.
  • Bal, H. ve Boz, M. S., (2017). EBA’nın kullanılabilirlik düzeyinin ölçülmesi. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/06103543_SERPYLhYLYA_HOCA.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Balaman, F , Hanbay Tiryaki, S . (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1) , 52-84. Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(3), 112-142.
  • Canbolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),7(1), 74-109.
  • Casey, D. M. (2008). Thehistorical development of distance education through technology. TechTrends, 52(2), 45-51.
  • Cavanaugh, C.S. (2001). TheEffectiveness of Interactive Distance Education Technologies in K-12 Learning: A Meta-Analysis. International Journal of Educational Tele communications, 7(1), 73-88.
  • Çetin, A. ve Ünsal, S . (2019). Öğretmen adaylarının değerlerle ilgili zihinsel yapıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 187-210. doi: 10.21764/maeuefd.435808.
  • Danıel, s.J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects . 49, 91-96.
  • Degges-White, S. (2020). Zoom Fatigue: Don’t Let Video Meetings Zap Your Energy. Some ‘Cheats’ To Help You Beat Zoom Fatigue Before It Beats You. Psychology Today. https://www.psychology today.com/us/blog/lifetime-connections/202004/zoom-fatiguedont-let-video-meetingszap-your-energy.
  • Demir, D.,Özdinç, F. ve Ünal, E. (2018) Eğitim bilişim ağı (eba) portalına katılımın incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 407-422. doi: 10.17556/erziefd.402125.
  • Devran, Y. ve Elitaş, T. (2017). Yeni iletişim teknolojilerinin uzaktan eğitime entegrasyon sürecinde sanal sınıf ortamları: Atauzem örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 213-225.
  • Dias, M. D. O.,Lopes, R. D. O. A. ve Teles, A. C. (2020). Will virtual replace classroom teaching? Lessons from virtual classesvia ZOOM in the times of COVID-19. Journal of Advances in Education and Philosophy, 5, 208-213. doi: 10.36348/jaep.2020.v04i05.004. Elitaş, T. (2017). Uzaktan eğitim lisans sürecinde yeni iletişim teknolojileri: Atatürk üniversitesi uzaktan eğitim merkezi. Yayınlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Emin, N. M. (2020). Koronavirüs Salgını ve Acil Durumda Eğitim. Seta Perspektif, 268, 1-4 Ercan, F.,Taşdere, A. ve Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi. Journal of Turkish Science Education. 7(2), 136-154.
  • Erol Şahin, A. N. (2019). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 477-502. doi: 10.17152/gefad.429656. Erturgut, R. (2008). İnternet temelli uzaktan eğitimin örgütsel, sosyal, pedagojik ve teknolojik bileşenleri. International Journalof Informatics Technologies, 1(2), 79-85.
  • Görgülü Arı, A. ve Arslan, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin covid-19’a yönelik metaforik algıları. Turkish Studies, 6, 503-524. doi: 10.7827/Turkish Studies.44425.
  • Hayır Kanat, M. ve Görgülü Arı, A. (2020). COVİD-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimdeki sınavlar hakkında öğrenci görüşleri. The Journal of International Social Research, 13(74), 364-379.
  • İnci Kuzu, Ç . (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (ebatv) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 1,505-527.
  • İnel, Y., Akar, C. ve Üztemur, S. S. (2016). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yönetim biçimleri kavramlarına yönelik algılarının kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla tespiti. Tarih Okulu Dergisi, 9(28), 523-540.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: temel tasarım dersi örneği, Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56
  • Karaca, A. ve Yalçınkaya, E . (2019). Yedinci sınıf öğrencilerinin çeşitli meslek grupları hakkındaki algılarının kelime ilişkilendirme testi (kit) aracılığıyla incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,39, 1-21. doi: 10.33418/ataunikkkefd.635654.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. ve Şentürk Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292
  • Kavuk, E. ve Demirtaş, H. (2021). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy (e-ijpa), 1(1), 55-73.
  • Kumaş, A. (2021). Covid-19 Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin evdeki öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi, International Academic Social Resources Journal, (e-ISSN: 2636-7637), 6(23), 354-372.
  • Külekçi Akyavuz, E. ve Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Macit, A. (2020). Küresel salgınların tarihi ve dünya tarihsel dönüşüm. İLEM Covıd-19 Soruşturma Dosyası. MEB, (2020a). Uzaktan eğitim için uydu frekans ve yayın platformları bilgileri. http://www.meb.gov. tr/uzaktan-egitim-icin-uydu-frekans-ve-yayin-platformlari-bilgileri/haber/20565/tr adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2020b). EBA’da canlı sınıfla eğitim başlıyor. http://www.meb.gov.tr/ebada-canli-sinifla-egitim-basliyor/haber/20602/tr adresinden erişilmiştir.
  • Mohan, G.,McCoy, S., Carroll, E., Mihut, G., Lyons, S. ve Domhnaill, C. M. (2020). Learning forall? second-leveleducation in ireland during covıd-19. ESRI Survey and Statistical Report Series Number 92.doi: doi.org/10.26504/sustat92.pdf. Özdoğan, A , Berkant, H . (2020). Covıd-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi . Milli Eğitim Dergisi, 49(1)13-43 .
  • Özyürek, A.,Begde, Z., Yavuz, N. ve Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2) , 595-605.
  • Reımers, F. M. (2020). What the Covid-19 Pandemic will change in education depends on the thoughtfulness of education responses today. Worlds of Education, Erişim Adresi: https:// www.worldsofeducation.org/en/woe_homepage/woe_detail/ 16727/%E2%80%- 9Cwhat-the-covid-19-pandemic-will-change-in-education-depends-on-the-thoughtfulness-of-education-responses-today%E2%80%9D-by-fernando-m-reimers
  • Simonson, M.,Smaldino, S. E., Albright, M. ve Zvacek, S. (2012). Teaching and Learning at Adistance: Foundations of Distance Education. Boston: Pearson Education, Inc.
  • Telli Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüsve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1) , 25-34. Tokcan, H. ve Yiter, E. (2017). 5. sınıf öğrencilerinin doğal afetlere ilişkin bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi kit aracılığıyla incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) , 114-130.
  • TÜBA, (2020). Covid-19 Pandemi Değerlendirme Raporu. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
  • Türker, A. ve Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 323-342. UNESCO (2020). COVID-19 Educational Disruptionand Response, https://en.unesco.org/covid19/education response adresinden erişilmiştir.
  • Usta, İ. (2019). Distance Learners Metaphoricalımagestoopen education. Journal of Strategic Research in Social Science, 5(1), 109-122.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Üstün, Ç. ve Özçiftçi, S. (2020). COVID-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: bir değerlendirme çalışması. Anatolian Clinic Journal of Medical Sciences,, 25(1), 142-153.
  • Wiederhold, B. K. (2020). Connecting through technology duringth ecorona virus disease 2019 pandemic: Avoiding “zoom fatigue”. Cyberpsychology, Behavior, And Social Networking, 23(7), 437-438.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A. ve Diler, İ. (2020). Distance education in highereducation in the COVID-19 pandemicprocess: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.

Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Bilişsel Yapıların İncelenmesi

Year 2022, Volume: 9 Issue: 2, 513 - 527, 30.08.2022

Abstract

Bu araştırma da ortaokulunun 8. sınıfında öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi yardımıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021 yılında, Gaziantep ilinin Şehitkâmil ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunun 8. sınıfında öğrenim gören 163 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kelime ilişkilendirme testi (KİT) kullanılmıştır. Araştırmada anahtar kavramlar belirlenirken uzaktan eğitim ile doğrudan ilgili olan kavramlar seçilmesine dikkat edilmiştir. Bu doğrultuda EBA, ZOOM, EBA TV, “Uzaktan Eğitimde Dersler”, “Uzaktan Eğitimde Öğretmen” ve “Uzaktan Eğitimde Öğrenci” kavramları anahtar kavram olarak seçilmiştir. Toplanan veriler frekans tabloları oluşturulması ve kesme noktaları belirlenmesi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin en çok kelime ilişkilendirdikleri anahtar kavram 843 kelimeyle ZOOM olurken en az kelime ilişkilendirdikleri kavram 716 kelimeyle “Uzaktan Eğitimde Öğrenci” kavramı olmuştur. Öğrenciler ZOOM anahtar kavramıyla internet, telefon, canlı ders, dersler, öğretmen, şifre, mikrofon, kamera, tablet ve bilgisayar kelimelerini ilişkilendirirken;“Uzaktan Eğitimde Öğrenci” anahtar kavramıyla tablet, internet, telefon, EBA, ZOOM, bilgisayar, zorluk, internet sorunu ve anlamamak kelimelerini ilişkilendirmişlerdir. Öğrencilerin uzaktan eğitimle ilgili anahtar kavramlarla ilişkilendirdikleri kelimeler incelendiğinde zihinsel yapılarının daha çok uzaktan eğitimi sürdürmeleri için gerekli olan somut ihtiyaçlar ve uzaktan eğitim sürecinde yaşanılan teknik sorunlar etrafında şekillendiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin zihin haritalarının sade olduğu, zihin haritalarında dallanma ve farklı türdeki kelime sayısının az olduğu tespit edilmiştir

References

  • Alkan, C. (1998). Uzaktan Eğitimde Gelişim. Kocaeli Uzaktan Eğitim Semineri (4-6 Ekim 1997). Editör: Çetin Baytekin. İzmit: Kocaeli Üniversitesi Basımevi.
  • Ağaoğlu, E.,İmer, G. ve Kurubacak, G. (2002). A case study of organizing distance education: anadoluuniversity, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 3(1), 45-51.
  • Akduman, G. (2021). Zoom yorgunluğu ölçeğinin Türkçe uyarlaması: geçerlik ve güvenilirlik çalışması. İş’te Davranış Dergisi, 6(1), 16-28.
  • Aktay, S. ve Keskin, T. (2016). Eğitim bilişim ağı (EBA) incelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Alper, A . (2020). Pandemi sürecinde k-12 düzeyinde uzaktan eğitim: durum çalışması. Milli Eğitim Dergisi ,49(1), 45-67.
  • Arslan, K., Görgülü Arı A. ve Kanat Hayır M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. ulakbilge, 57, 192–206. doi: 10.7816/ulakbilge-09-57-03.
  • Asmara, R. (2020). Teaching english in a virtual class roomusing whatsap during COVID-19 pandemic. Language an Education Journal, 5(1), 16-27.
  • Atasoy, B. (2004). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Aydemir, A. (2014). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin beşeri coğrafya kavramlarına ilişkin algılarının kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla incelenmesi. Yayımlamamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, E . (2020). Covid-19 döneminde ebatv üzerinden yapılan Türkçe derslerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 1, 877-894.
  • Bahar, M. ve Özatlı, N. S. (2003). Kelime ilişkilendirme yöntemi ile lise 1. sınıf öğrencilerinin canlıların temel bileşenleri konusundaki bilişsel yapılarının araştırılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 75-85.
  • Bahar, M.,Johnstone, A. H. ve Sutcliffe, R. G., (1999). Investigation of students’ cognitive structure in elementary geneticshrough word associationtests. Journal of Biological Education, 33, 134-141.
  • Bal, H. ve Boz, M. S., (2017). EBA’nın kullanılabilirlik düzeyinin ölçülmesi. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/06103543_SERPYLhYLYA_HOCA.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Balaman, F , Hanbay Tiryaki, S . (2021). Corona Virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1) , 52-84. Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(3), 112-142.
  • Canbolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),7(1), 74-109.
  • Casey, D. M. (2008). Thehistorical development of distance education through technology. TechTrends, 52(2), 45-51.
  • Cavanaugh, C.S. (2001). TheEffectiveness of Interactive Distance Education Technologies in K-12 Learning: A Meta-Analysis. International Journal of Educational Tele communications, 7(1), 73-88.
  • Çetin, A. ve Ünsal, S . (2019). Öğretmen adaylarının değerlerle ilgili zihinsel yapıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 187-210. doi: 10.21764/maeuefd.435808.
  • Danıel, s.J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects . 49, 91-96.
  • Degges-White, S. (2020). Zoom Fatigue: Don’t Let Video Meetings Zap Your Energy. Some ‘Cheats’ To Help You Beat Zoom Fatigue Before It Beats You. Psychology Today. https://www.psychology today.com/us/blog/lifetime-connections/202004/zoom-fatiguedont-let-video-meetingszap-your-energy.
  • Demir, D.,Özdinç, F. ve Ünal, E. (2018) Eğitim bilişim ağı (eba) portalına katılımın incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 407-422. doi: 10.17556/erziefd.402125.
  • Devran, Y. ve Elitaş, T. (2017). Yeni iletişim teknolojilerinin uzaktan eğitime entegrasyon sürecinde sanal sınıf ortamları: Atauzem örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), 213-225.
  • Dias, M. D. O.,Lopes, R. D. O. A. ve Teles, A. C. (2020). Will virtual replace classroom teaching? Lessons from virtual classesvia ZOOM in the times of COVID-19. Journal of Advances in Education and Philosophy, 5, 208-213. doi: 10.36348/jaep.2020.v04i05.004. Elitaş, T. (2017). Uzaktan eğitim lisans sürecinde yeni iletişim teknolojileri: Atatürk üniversitesi uzaktan eğitim merkezi. Yayınlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Emin, N. M. (2020). Koronavirüs Salgını ve Acil Durumda Eğitim. Seta Perspektif, 268, 1-4 Ercan, F.,Taşdere, A. ve Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin gözlenmesi. Journal of Turkish Science Education. 7(2), 136-154.
  • Erol Şahin, A. N. (2019). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 477-502. doi: 10.17152/gefad.429656. Erturgut, R. (2008). İnternet temelli uzaktan eğitimin örgütsel, sosyal, pedagojik ve teknolojik bileşenleri. International Journalof Informatics Technologies, 1(2), 79-85.
  • Görgülü Arı, A. ve Arslan, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin covid-19’a yönelik metaforik algıları. Turkish Studies, 6, 503-524. doi: 10.7827/Turkish Studies.44425.
  • Hayır Kanat, M. ve Görgülü Arı, A. (2020). COVİD-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimdeki sınavlar hakkında öğrenci görüşleri. The Journal of International Social Research, 13(74), 364-379.
  • İnci Kuzu, Ç . (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan ilkokul uzaktan eğitim programı (ebatv) ile ilgili veli görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 1,505-527.
  • İnel, Y., Akar, C. ve Üztemur, S. S. (2016). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yönetim biçimleri kavramlarına yönelik algılarının kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla tespiti. Tarih Okulu Dergisi, 9(28), 523-540.
  • İşman, A. (2008). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kahraman, M. E. (2020). COVID-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: temel tasarım dersi örneği, Medeniyet Sanat Dergisi, 6(1), 44-56
  • Karaca, A. ve Yalçınkaya, E . (2019). Yedinci sınıf öğrencilerinin çeşitli meslek grupları hakkındaki algılarının kelime ilişkilendirme testi (kit) aracılığıyla incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,39, 1-21. doi: 10.33418/ataunikkkefd.635654.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. ve Şentürk Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292
  • Kavuk, E. ve Demirtaş, H. (2021). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-International Journal of Pedandragogy (e-ijpa), 1(1), 55-73.
  • Kumaş, A. (2021). Covid-19 Uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin evdeki öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi, International Academic Social Resources Journal, (e-ISSN: 2636-7637), 6(23), 354-372.
  • Külekçi Akyavuz, E. ve Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Macit, A. (2020). Küresel salgınların tarihi ve dünya tarihsel dönüşüm. İLEM Covıd-19 Soruşturma Dosyası. MEB, (2020a). Uzaktan eğitim için uydu frekans ve yayın platformları bilgileri. http://www.meb.gov. tr/uzaktan-egitim-icin-uydu-frekans-ve-yayin-platformlari-bilgileri/haber/20565/tr adresinden erişilmiştir.
  • MEB, (2020b). EBA’da canlı sınıfla eğitim başlıyor. http://www.meb.gov.tr/ebada-canli-sinifla-egitim-basliyor/haber/20602/tr adresinden erişilmiştir.
  • Mohan, G.,McCoy, S., Carroll, E., Mihut, G., Lyons, S. ve Domhnaill, C. M. (2020). Learning forall? second-leveleducation in ireland during covıd-19. ESRI Survey and Statistical Report Series Number 92.doi: doi.org/10.26504/sustat92.pdf. Özdoğan, A , Berkant, H . (2020). Covıd-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi . Milli Eğitim Dergisi, 49(1)13-43 .
  • Özyürek, A.,Begde, Z., Yavuz, N. ve Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2) , 595-605.
  • Reımers, F. M. (2020). What the Covid-19 Pandemic will change in education depends on the thoughtfulness of education responses today. Worlds of Education, Erişim Adresi: https:// www.worldsofeducation.org/en/woe_homepage/woe_detail/ 16727/%E2%80%- 9Cwhat-the-covid-19-pandemic-will-change-in-education-depends-on-the-thoughtfulness-of-education-responses-today%E2%80%9D-by-fernando-m-reimers
  • Simonson, M.,Smaldino, S. E., Albright, M. ve Zvacek, S. (2012). Teaching and Learning at Adistance: Foundations of Distance Education. Boston: Pearson Education, Inc.
  • Telli Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüsve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1) , 25-34. Tokcan, H. ve Yiter, E. (2017). 5. sınıf öğrencilerinin doğal afetlere ilişkin bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi kit aracılığıyla incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) , 114-130.
  • TÜBA, (2020). Covid-19 Pandemi Değerlendirme Raporu. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
  • Türker, A. ve Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 323-342. UNESCO (2020). COVID-19 Educational Disruptionand Response, https://en.unesco.org/covid19/education response adresinden erişilmiştir.
  • Usta, İ. (2019). Distance Learners Metaphoricalımagestoopen education. Journal of Strategic Research in Social Science, 5(1), 109-122.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Üstün, Ç. ve Özçiftçi, S. (2020). COVID-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: bir değerlendirme çalışması. Anatolian Clinic Journal of Medical Sciences,, 25(1), 142-153.
  • Wiederhold, B. K. (2020). Connecting through technology duringth ecorona virus disease 2019 pandemic: Avoiding “zoom fatigue”. Cyberpsychology, Behavior, And Social Networking, 23(7), 437-438.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A. ve Diler, İ. (2020). Distance education in highereducation in the COVID-19 pandemicprocess: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Serkan Ünsal 0000-0003-0367-0723

Müslüm Demir 0000-0003-4360-3146

Publication Date August 30, 2022
Submission Date August 17, 2021
Published in Issue Year 2022 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Ünsal, S., & Demir, M. (2022). Examining Students’ Cognitive Structuresfor Remote Teaching by Using the Word Association Test. E-Kafkas Journal of Educational Research, 9(2), 513-527.

19190       23681     19386        19387