Özet
Bu araştırmanın amacı, İlk
okuma yazma öğretimi dersinde kullanılan teknolojinin sağladığı avantajlar
hakkında Yakın doğu üniversitesi Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin görüşlerine
başvurularak konuyla ilgili olarak ilk okuma yazma öğretimi dersinde
teknolojik uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenliği öğrencilerinin görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın
katılımcılarını 2018-2019 öğretim yılı Bahar döneminde Yakın Doğu Üniversitesi
Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin ilk okuma ve yazma öğretimi dersini alan 89
öğrenci oluşturmaktadır. Verilerinin toplanmasında sınıf öğretmenliği
öğrencilerine ilk okuma yazma öğretimi dersinden beklentilerine ilişkin
görüşlerini almak amacıyla araştırmacı tarafından oluşturulan açık uçlu 4
sorudan oluşan Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler betimsel içerik analiz tekniği
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda İlk okuma
yazma öğretimi dersinde kullanılan teknolojinin sağladığı avantaj ve uygulamalarının
sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ilk okuma yazma öğretimi dersinden
beklentilerini karşıladığı ortaya çıkmıştır.
İlk okuma- yazma öğretimi sınıf öğretmeni oyunlaştırarak öğrenme teknolojiye dayalı öğrenme eğitimde materyal
The aim of this research is to apply the
opinions of the students of Near East University Classroom Teaching Department
about the advantages of technology used in the first literacy teaching courses
and to evaluate the technological applications of the first literacy teaching
course and to solve the problems by evaluating the opinions of the Classroom
Teaching Students. The participants of the study consisted of 89 students who
took the first reading-writing instruction course of the Near East University
Classroom Teaching Department students in the fall semester of 2019-2020
academic year. Semi-structured interview form consisting of 4 open-ended
questions created by the researcher was used to evaluate the opinions of the
primary school students who took the first literacy teaching course during the
data collection phase. Data were analyzed using descriptive content analysis
technique. As a result of the research, the advantages and applications of
technology used in the first literacy teaching course were evaluated and as a
result of the evaluation of the opinions of the primary school students, the
technology-based teaching style was more beneficial than the traditional
teaching in the first literacy course, the improvements in students' learning
levels, and the technological teaching style in understanding and understanding
the information. It has been found to have positive effects on teaching.
Key words: First reading-writing instruction classroom teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5 |
Kıbrıs Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.