Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlk Okuma-Yazma Öğretimi Dersinde Teknoloji Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adayı Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 43 - 56, 31.12.2019

Öz

  Özet



Bu araştırmanın amacı, İlk
okuma yazma öğretimi dersinde kullanılan teknolojinin sağladığı avantajlar
hakkında Yakın doğu üniversitesi Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin görüşlerine
başvurularak konuyla ilgili olarak ilk okuma yazma öğretimi dersinde
teknolojik uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenliği öğrencilerinin görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın
katılımcılarını 2018-2019 öğretim yılı Bahar döneminde Yakın Doğu Üniversitesi
Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin ilk okuma ve yazma öğretimi dersini alan 89
öğrenci oluşturmaktadır. Verilerinin toplanmasında sınıf öğretmenliği
öğrencilerine ilk okuma yazma öğretimi dersinden beklentilerine ilişkin
görüşlerini almak amacıyla araştırmacı tarafından oluşturulan açık uçlu 4
sorudan oluşan Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.  Veriler betimsel içerik analiz tekniği
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda İlk okuma
yazma öğretimi dersinde kullanılan teknolojinin sağladığı avantaj ve uygulamalarının
sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ilk okuma yazma öğretimi dersinden
beklentilerini karşıladığı ortaya çıkmıştır. 

Kaynakça

  • Alpert, R. ve Haber, R. N. (1960). Anxiety in academic achievement situations. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 61(2), 207-15. doi:10.1037/h0045464.
  • Ashman, A. F. ve Conway, R. N. F. (1993). Using cognitive methods in the classroom. London: Routledge.
  • Aslan, C. (2010). Düşünme becerilerini geliştirici dil ve edebiyat öğretimi ortamları – Bir eğitim durumu örneği-, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(13), 127-152.
  • Aşılıoğlu, B. ve Özkan, E. (2013). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Diyarbakır örneği. International Journal of Social Science, 6(6), 83-111. doi: 10.9761/JASSS1527.
  • Bank, C. G. (2006). Reading and writing taught in a sophomore course on plate tectonics. Journal of Geoscience Education, 54(1), 25-30.
  • Bartscher, M. A., Lawler, K. E., Ramirez, A. J. ve Schinault, K. S. (2001). Improving student’s writing ability through journals and creative writing exercises (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Saint Xavier University, Chicago, IL.
  • Baştuğ, M. (2015). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazma eğilimi, tutumu ve yazma tutukluğunun yazma başarısı üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(180), 73-88.
  • Bishop, W. ve Ostrom, H. A. (1994). Colors of a different horse: Rethinking creative writing theory and pedagogy. Urbana, Ill: National Council of Teachers of English.
  • Bloom, L. Z. (1981). Why graduate students can’t write: Implications of research on writing anxiety for graduate education. Journal of Advanced Composition, 2(1-2), 103-117. Brand, A. G. ve Leckie, P. A. (1988). The emotions of professional writers. The Journal of Psychology, 122(5), 421-439.
  • Bridge, C. A., Compton-Hall, M. ve Cantrell, S. C. (1997). Classroom writing practices revisited: The effects of statewide reform on writing instruction. Elementary School Journal, 98(2), 151-170.
  • Calkins, L. M. (1994). The art of teaching writing (2. basım). Portsmouth, NH: Heinemann.
  • Cheshire, B. W. (1984, 29-31 Mart). The effects of writing apprehension on writing quality. ERIC Veritabanı http://eric.ed.gov/?id=ED216387 adresinden erişildi.
  • Claypool, S. H. (1980). Teacher writing apprehension: Does it affect writing assignments across the curriculum. ERIC Veritabanı http://eric.ed.gov/?id=ED258264 adresinden erişildi.
  • Clark, C. ve Dugdale, J. (2011). Young people's reading and writing: An in-depth study focusing on enjoyment, behaviour, attitudes and attainment. ERIC Veritabanı http://eric.ed.gov/?id=ED521656 adresinden erişildi.
  • Combs, M. (1996). Developing competent readers and writers in the primary grades. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Conheim, W. W. ve Page, L. (2003). Personal journals: New users for an age-old practice. Information Today, 20(1), 27-30.
  • Coşkun, E. (2009). Yazma eğitimi. Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol (Ed.). İlköğretimde Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cunningham, P. M. ve Allington, R. L. (2003). Classrooms that work: They can all read and write (3. basım). Boston: Allyn and Bacon.

Evaluation of Student Teachers' Views on the Use of Technology in the First Literacy Teaching Class

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 43 - 56, 31.12.2019

Öz

  The aim of this research is to apply the
opinions of the students of Near East University Classroom Teaching Department
about the advantages of technology used in the first literacy teaching courses
and to evaluate the technological applications of the first literacy teaching
course and to solve the problems by evaluating the opinions of the Classroom
Teaching Students. The participants of the study consisted of 89 students who
took the first reading-writing instruction course of the Near East University
Classroom Teaching Department students in the fall semester of 2019-2020
academic year. Semi-structured interview form consisting of 4 open-ended
questions created by the researcher was used to evaluate the opinions of the
primary school students who took the first literacy teaching course during the
data collection phase. Data were analyzed using descriptive content analysis
technique. As a result of the research, the advantages and applications of
technology used in the first literacy teaching course were evaluated and as a
result of the evaluation of the opinions of the primary school students, the
technology-based teaching style was more beneficial than the traditional
teaching in the first literacy course, the improvements in students' learning
levels, and the technological teaching style in understanding and understanding
the information. It has been found to have positive effects on teaching.

Kaynakça

  • Alpert, R. ve Haber, R. N. (1960). Anxiety in academic achievement situations. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 61(2), 207-15. doi:10.1037/h0045464.
  • Ashman, A. F. ve Conway, R. N. F. (1993). Using cognitive methods in the classroom. London: Routledge.
  • Aslan, C. (2010). Düşünme becerilerini geliştirici dil ve edebiyat öğretimi ortamları – Bir eğitim durumu örneği-, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(13), 127-152.
  • Aşılıoğlu, B. ve Özkan, E. (2013). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Diyarbakır örneği. International Journal of Social Science, 6(6), 83-111. doi: 10.9761/JASSS1527.
  • Bank, C. G. (2006). Reading and writing taught in a sophomore course on plate tectonics. Journal of Geoscience Education, 54(1), 25-30.
  • Bartscher, M. A., Lawler, K. E., Ramirez, A. J. ve Schinault, K. S. (2001). Improving student’s writing ability through journals and creative writing exercises (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Saint Xavier University, Chicago, IL.
  • Baştuğ, M. (2015). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazma eğilimi, tutumu ve yazma tutukluğunun yazma başarısı üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(180), 73-88.
  • Bishop, W. ve Ostrom, H. A. (1994). Colors of a different horse: Rethinking creative writing theory and pedagogy. Urbana, Ill: National Council of Teachers of English.
  • Bloom, L. Z. (1981). Why graduate students can’t write: Implications of research on writing anxiety for graduate education. Journal of Advanced Composition, 2(1-2), 103-117. Brand, A. G. ve Leckie, P. A. (1988). The emotions of professional writers. The Journal of Psychology, 122(5), 421-439.
  • Bridge, C. A., Compton-Hall, M. ve Cantrell, S. C. (1997). Classroom writing practices revisited: The effects of statewide reform on writing instruction. Elementary School Journal, 98(2), 151-170.
  • Calkins, L. M. (1994). The art of teaching writing (2. basım). Portsmouth, NH: Heinemann.
  • Cheshire, B. W. (1984, 29-31 Mart). The effects of writing apprehension on writing quality. ERIC Veritabanı http://eric.ed.gov/?id=ED216387 adresinden erişildi.
  • Claypool, S. H. (1980). Teacher writing apprehension: Does it affect writing assignments across the curriculum. ERIC Veritabanı http://eric.ed.gov/?id=ED258264 adresinden erişildi.
  • Clark, C. ve Dugdale, J. (2011). Young people's reading and writing: An in-depth study focusing on enjoyment, behaviour, attitudes and attainment. ERIC Veritabanı http://eric.ed.gov/?id=ED521656 adresinden erişildi.
  • Combs, M. (1996). Developing competent readers and writers in the primary grades. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Conheim, W. W. ve Page, L. (2003). Personal journals: New users for an age-old practice. Information Today, 20(1), 27-30.
  • Coşkun, E. (2009). Yazma eğitimi. Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol (Ed.). İlköğretimde Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cunningham, P. M. ve Allington, R. L. (2003). Classrooms that work: They can all read and write (3. basım). Boston: Allyn and Bacon.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Önder Uçar

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

Chicago Uçar, Önder. “İlk Okuma-Yazma Öğretimi Dersinde Teknoloji Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adayı Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Kıbrıs Araştırmaları Ve İncelemeleri Dergisi 3, sy. 5 (Aralık 2019): 43-56.

Kıbrıs Araştırmaları ve İncelemeleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.