Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Pandemic Period and Architecture Education; Comparison of Hybrid and Distance Education Models

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 41 - 61, 29.06.2023

Öz

Architectural education, among the constantly developing and changing education models from the past to the present, has undergone less changes compared to other disciplines. However, emerging in 2020, the Covid-19 epidemic forced many education disciplines to implement the Distance or Hybrid Education Model. The distance/online education model has already been made use of for a long time. When architectural education practices are reviewed (individual project, one-to-one criticism, etc.), it is observed that applied courses are dominant and studio culture is of significant importance. Therefore, the assumption that education models different from the traditional education model have substantial effects on architectural education seems be a valid hypothesis. In this study, apart from determining the accuracy of the aforementioned hypothesis, it is aimed to determine the positive and negative effects, opportunities and difficulties created by the distance and hybrid education models carried out during the pandemic period, and thus contribute to the future of architectural education. With this purpose in mind, a survey is conducted for architecture students who have experienced both distance education and hybrid education models. As a result, in this study, the students of Kırklareli University, Faculty of Architecture, Department of Architecture stated that the hybrid education model is more beneficial.

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2011). Distance education in Turkish higher education. Journal of Higher Education and Science, 1(2), 069-071.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85–124. https://dergipark.org.tr
  • Ceylan, S., Şahin, P., Seçmen, S., Somer, M. E., & Süher, K. H. (2020). An evaluation of online architectural design studios during COVID-19 outbreak. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research.
  • Chick, R. C., Clifton, G. T., Peace, K. M., Propper, B. W., Hale, D. F., Alseidi, A. A., & Vreeland, T. J. (2020). Using technology to maintain the education of residents during the COVID-19 pandemic. Journal of surgical education, 77(4), 729-732.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 564, 203–212.
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. VIII. Akademik Bilişim Konferansı. s.65-68 Adana.
  • Erişti, S., Kuzu, A., Yurdakul, I., Akbulut, Y., Kurt, A. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayını. 1.Baskı, Issue Ünite 7
  • Iranmanesh, A., & Onur, Z. (2021). Mandatory Virtual Design Studio for All: Exploring the Transformations of Architectural Education amidst the Global Pandemic. International Journal of Art and Design Education, 40(1), 251–267. https://doi.org/10.1111/jade.12350
  • Karaaslan, D. Ş., Sönmez, M., & Özer, D. G. (2021). Mimarlik Eğitimi Üzerinden Mimarliğin Geleceğini Düşünmek. 5. Ulusal Yapi Kongresi ve Sergisi Yapi Sektöründe Çok Yönlü Kalkinma: Eğitim, Araştirma, Uygulama
  • Koç, P., & Tuztaşı, U. (2020). From Sketch to Architectural Production/Design Process: A Studio Experience. GRID-Architecture Planning and Design Journal, 3(2), 199-221.
  • Korucu, A. T., & Kabak, K. (2020). Türkiye’de Hibrit Öğrenme Uygulamaları Ve Etkileri: Bir Meta Analiz Çalışması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2(2), 88–112.
  • Nalçakan, H. (2006). Küreselleşen Dünyada Mimarlık Eğitimi ve Türkiye. F.B.E. Mimarlık Anabilim Dalı Mimari Tasarım Programında Hazırlanan Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Nalçakan, H., & Polatoğlu, Ç. (2008). Türkiye’deki Ve Dünyadaki Mimarlik Eğitiminin Karşilaştirmali Analizi İle Küreselleşmenin Mimarlik Eğitimine Etkisinin İrdelenmesi. MEGARON/Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi E-Dergisi, 3(1), 79-103.
  • Oktay, H. E., Mutlu Danacı, H., Unvan M., Kavas, K. R., & Bakır, İ. (2020). Virtual Education Trials and Evaluation Process in Architecture. Journal of Qualitative Research in Education, 9(25), 311–324. https://doi.org/10.14689/enad.25.13
  • Rolla, S., Hasırcı, D., & Anal, Y. S. (2021). Designing a concept store: an interdisciplinary design process. GRID-Architecture Planning and Design Journal, 4(2), 101-145.
  • Salama, A. M., & Crosbie, M. J. (2020). Educating architects in a post-pandemic world. Common\Edge. https://strathprints.strath.ac.uk/77141/
  • Sarı, T., & Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: Sorunlar ve fırsatlar. Electronic Turkish Studies, 15(4), 959–975.
  • Şekerci, Y., Mutlu Danacı, H., & Kaynakcı Elinç, Z. (2021). Uzaktan Eğitimin Uygulamalı Derslerde Sürdürülebilirliği : Mimarlık Bölümleri Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12(1), 54–68.
  • Us, F. (2021). Mimarlikta Uzaktan Eğitim: Mimari Tasarim Stüdyosunda Acil Durum Uzaktan Eğitimi ve Bir Örnek Üzerinden Değerlendirilmesi. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11(3), 886-89&7.
  • Varma, A., & Jafri, M. S. (2020). COVID-19 responsive teaching of undergraduate architecture programs in India: learnings for post-pandemic education. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research.
  • Yorgancıoğlu, D. (2020). Critical reflections on the surface, pedagogical and epistemological features of the design studio under the “new normal” conditions. Journal of Design Studio, 2(1), 25-36.
  • Yök. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme Notu: 1. Yükseköğretim Kurulu Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği. https://basin.yok.gov.tr/AciklamaBelgeleri/2020/02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf

Pandemi Dönemi ve Mimarlık Eğitimi; Hibrit ve Uzaktan Eğitim Modellerinin Karşılaştırılması

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 41 - 61, 29.06.2023

Öz

Geçmişten günümüze sürekli gelişen ve değişen eğitim modelleri içerisinde mimarlık eğitimi, diğer disiplinlere göre nispeten daha az değişikliğe uğramıştır. Fakat 2020 yılında ortaya çıkan Covid-19 salgını, birçok eğitim disiplinini ortak olarak Uzaktan veya Hibrit Eğitim Modelini uygulamak zorunda bırakmıştır. Uzaktan/online eğitim modeli uzun süredir kullanılan bir yöntemdir. Mimarlık eğitimi pratikleri incelendiğinde (birebir eleştiri vb.), uygulamalı derslerin ağırlıkta olduğu ve stüdyo kültürünün büyük bir öneme sahip olduğu görülmektedir. Bu sebeple geleneksel eğitim modelinden farklı olan modellerin, mimarlık eğitiminde önemli etkiler yarattığı hipotezi kurulabilir. Bu çalışmada, söz edilen hipotezin doğruluğunun tespit edilmesinin yanında pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim ve hibrit eğitim modellerinin mimarlık eğitiminde yaratmış olduğu olumlu-olumsuz etkileri, fırsatları ve güçlükleri tespit ederek mimarlık eğitiminin geleceğine katkı sağlanması hedeflenmiştir. Bu doğrultuda gerek uzaktan eğitim gerekse de hibrit eğitim modellerini deneyimlemiş olan mimarlık öğrencilerine yönelik anket çalışması yapılmıştır. Sonuç olarak, bu çalışmada Kırklareli Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Mimarlık, Bölümü öğrencileri hibrid eğitim modelinin daha faydalı olduğunu belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2011). Distance education in Turkish higher education. Journal of Higher Education and Science, 1(2), 069-071.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85–124. https://dergipark.org.tr
  • Ceylan, S., Şahin, P., Seçmen, S., Somer, M. E., & Süher, K. H. (2020). An evaluation of online architectural design studios during COVID-19 outbreak. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research.
  • Chick, R. C., Clifton, G. T., Peace, K. M., Propper, B. W., Hale, D. F., Alseidi, A. A., & Vreeland, T. J. (2020). Using technology to maintain the education of residents during the COVID-19 pandemic. Journal of surgical education, 77(4), 729-732.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 564, 203–212.
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. VIII. Akademik Bilişim Konferansı. s.65-68 Adana.
  • Erişti, S., Kuzu, A., Yurdakul, I., Akbulut, Y., Kurt, A. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayını. 1.Baskı, Issue Ünite 7
  • Iranmanesh, A., & Onur, Z. (2021). Mandatory Virtual Design Studio for All: Exploring the Transformations of Architectural Education amidst the Global Pandemic. International Journal of Art and Design Education, 40(1), 251–267. https://doi.org/10.1111/jade.12350
  • Karaaslan, D. Ş., Sönmez, M., & Özer, D. G. (2021). Mimarlik Eğitimi Üzerinden Mimarliğin Geleceğini Düşünmek. 5. Ulusal Yapi Kongresi ve Sergisi Yapi Sektöründe Çok Yönlü Kalkinma: Eğitim, Araştirma, Uygulama
  • Koç, P., & Tuztaşı, U. (2020). From Sketch to Architectural Production/Design Process: A Studio Experience. GRID-Architecture Planning and Design Journal, 3(2), 199-221.
  • Korucu, A. T., & Kabak, K. (2020). Türkiye’de Hibrit Öğrenme Uygulamaları Ve Etkileri: Bir Meta Analiz Çalışması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2(2), 88–112.
  • Nalçakan, H. (2006). Küreselleşen Dünyada Mimarlık Eğitimi ve Türkiye. F.B.E. Mimarlık Anabilim Dalı Mimari Tasarım Programında Hazırlanan Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Nalçakan, H., & Polatoğlu, Ç. (2008). Türkiye’deki Ve Dünyadaki Mimarlik Eğitiminin Karşilaştirmali Analizi İle Küreselleşmenin Mimarlik Eğitimine Etkisinin İrdelenmesi. MEGARON/Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi E-Dergisi, 3(1), 79-103.
  • Oktay, H. E., Mutlu Danacı, H., Unvan M., Kavas, K. R., & Bakır, İ. (2020). Virtual Education Trials and Evaluation Process in Architecture. Journal of Qualitative Research in Education, 9(25), 311–324. https://doi.org/10.14689/enad.25.13
  • Rolla, S., Hasırcı, D., & Anal, Y. S. (2021). Designing a concept store: an interdisciplinary design process. GRID-Architecture Planning and Design Journal, 4(2), 101-145.
  • Salama, A. M., & Crosbie, M. J. (2020). Educating architects in a post-pandemic world. Common\Edge. https://strathprints.strath.ac.uk/77141/
  • Sarı, T., & Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: Sorunlar ve fırsatlar. Electronic Turkish Studies, 15(4), 959–975.
  • Şekerci, Y., Mutlu Danacı, H., & Kaynakcı Elinç, Z. (2021). Uzaktan Eğitimin Uygulamalı Derslerde Sürdürülebilirliği : Mimarlık Bölümleri Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 12(1), 54–68.
  • Us, F. (2021). Mimarlikta Uzaktan Eğitim: Mimari Tasarim Stüdyosunda Acil Durum Uzaktan Eğitimi ve Bir Örnek Üzerinden Değerlendirilmesi. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 11(3), 886-89&7.
  • Varma, A., & Jafri, M. S. (2020). COVID-19 responsive teaching of undergraduate architecture programs in India: learnings for post-pandemic education. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research.
  • Yorgancıoğlu, D. (2020). Critical reflections on the surface, pedagogical and epistemological features of the design studio under the “new normal” conditions. Journal of Design Studio, 2(1), 25-36.
  • Yök. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Bilgilendirme Notu: 1. Yükseköğretim Kurulu Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği. https://basin.yok.gov.tr/AciklamaBelgeleri/2020/02-coronavirus-bilgilendirme-notu-1.pdf
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mimarlık
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Muhammed Enes Işık 0000-0001-9942-3262

Ali Mülayim 0000-0002-1972-7950

Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Işık, M. E., & Mülayim, A. (2023). The Pandemic Period and Architecture Education; Comparison of Hybrid and Distance Education Models. KAPU Trakya Mimarlık Ve Tasarım Dergisi, 3(1), 41-61.