Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası ve Ulusal Kalite Ölçütleri Bağlamında İçmimarlık Eğitiminde Robotik Kol Kullanımı Üzerine Bir Saptama

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 127 - 147, 31.12.2023

Öz

Çalışma kapsamında robotik kol kullanımının içmimarlık eğitimine olan katkılarının ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda; “Robotik kollar, içmimarlık eğitim programlarında hangi amaçlarla kullanılabilir?”, “Bu durum; uluslararası ve ulusal eğitim kalitesi standartları (ECIA / CIDA / TYYÇ) üzerinden okunabilir mi?” sorularına yanıt aranmıştır.
Çalışmada ilk etapta, yapılan doküman analiziyle mimarlık temel alanı eğitiminde robotik kol kullanımının etkilerine dair çıkarımlarda bulunulmuştur. Daha sonra, içmimarlık öğrencilerinin, mezun olduklarında sahip olmaları gereken temel nitelikleri belirleyen ECIA ve CIDA ölçütleri incelenmiş, ayrıca TYYÇ ölçütleri de bu açıdan ele alınmıştır. Bu süreçte robotik kol kullanımının katkısının olabileceği düşünülen maddeler belirlenmiş ve bu durum, literatür üzerinden desteklenmiştir.
Elde edilen verilere göre robotik kol kullanımının içmimarlık eğitimine, uygulamada ve teoride toplam 9 farklı yönden katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Her iki grupta da robotik kolun içmimarlık eğitimine, ulusal ve uluslararası ölçütler kapsamında genel olarak tasarım sürecinde karşılaşılan sorunlara alternatif çözüm getirme, alanda yenilikçi adımlar atma yönü ile katkı sağladığı görülmüştür.
Sonuç olarak robotik kolların içmimarlık eğitim alanına etkilerinin ECIA, CIDA ve TYYÇ ölçütleri ile ilişkilendirilebildiği görülmüş, dijital tasarım ve üretim araçlarının daha etkili, hızlı, son teknolojiye uygun çözümler için kullanılabilecek son derece yetkin araçlar olduğu çıkarımı yapılmıştır.

Kaynakça

  • Abrahamson, M. (2014, Şubat 10). Robotic Arms Race in Architectural Education. Architectural Review. https://www.architectural-review.com/essays/robotic-arms-race-in-architectural-education
  • Alp, E. A. (2012). Genel Amaçlı Robot Kolu Tasarımı, (Tez No. 328350) [Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Açık erişim Deu. http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/7720/328350.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Arch20 (b.t.). 4 Buildings and Pavilions Made by a Robotic Arm. https://www.arch2o.com/buildings-pavilions-made-robotic-arm/
  • Armağan, Y., (2019). Mobilya Tasarımında Yapay Zekâ: Tasarım ve Ar-Ge Merkezleri Üzerinden Bir Değerlendirme. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi
  • Arpitha, S. (2023, Mayıs, 14). Robots in Architecture: Transforming architecture with precision and efficiency. https://parametric-architecture.com/robots-in-architecture-transforming-architecture-with-precision-and-efficiency/
  • Aslan, E. (2014). Yabancı Dil Öğretiminde Robot Öğretmenler, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 15-26
  • Brell-Çokcan, S. & Braumann, J. (2012). Introduction. Brell-Çokcan, S., Braumann, J. (Ed). Rob|Arch: Robotic Fabrication in Architecture, Art, and Design içinde (s.8-11). KUKA Robotics and the Association for Robots in Architecture.
  • Budig, M., Lim, J., & Petrovic, R. (2014). Integrating Robotic Fabrication in the Design Process. Architectural Design, 84, 22–43.
  • Ceylan, S. (2021). Artificial Intelligence in Architecture: An Educational Perspective. In Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2021) - Volume 1, pages 100-107. Science and Technology Publications, Lda. 10.5220/0010444501000107
  • Chaillou, S., (2019). AI + Architecture: Towards a New Approach. Master Thesis. Cambridge: Harvard University Graduate School of Design.
  • Cordan, Ö., Görgül, E., Numan, B., & Çinçik, B. (2014). Curriculum development in interior architecture education: İtu case. Itü A/Z, 11(1), 185-197.
  • Council Interior Design Accreditation. (2022). Professional Standards. Accredit-id. https://www.accredit-id.org/professional-standards
  • Çağlar, B., & Vural, S. (2020). Mimarlığın Geleceğinde Robotların Rolleri Üzerine Bir Okuma. XIV. Mimarlıkta Sayısal Tasarım Ulusal Sempozyumu, 250-261. Trabzon.
  • Çelebi, A. (2019). 3 Boyutlu Yazıcı İle 6 Eksenli Robot Kol Tasarım Ve İmalatı. Internatıonal Journal Of 3d Prıntıng Technologıes And Dıgıtal Industry 3:3, 269-278
  • Daas, M. (2014). Toward a taxonomy of architectural robotics. Paper presented at the SIGRADI 2014.
  • Daas, M., & Wit, A. J. (2018). Towards a robotic architecture. China: ORO Editions.
  • Doyle S. & Senske N. (2017). Between Design and Digital: Bridging the Gaps in Architectural Education. Charrette 4(1), 101-116.
  • Europian Council of Interior Architects. (2020). European Charter of Interior Architecture Training 2020. ECIA. https://ecia.net/media/610/ECIA%20Charter%202020.pdf
  • Eyüboğlu, H. & Faiz Büyükçam S. (2022). Lisans ve Lisansüstü Derslerle Türkiye’de Güncel İç Mimarlık Eğitimi. Yakın Mimarlık Dergisi, 6(2), 277-291.
  • Gül, Ö. (2016). Türkiye’de iç mimarlık lisans eğitiminde tasarım stüdyosu derslerinin yürütülmesine yönelik geliştirme modeli önerisi. [Doktora Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi]. Açıkbilim Yök. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/209714
  • Gürdal Pamuklu, A. & Bakar Fındıkçı, M. (2023). Grafik Tasarımın Geleceği: Yapay Zekâ ve İnsan. BEST Dergisi, 7(2), 177-191.
  • Güzelci, O. K. (2015). İç Mimarlık Eğitimi 3. Ulusal Kongresi / Atölye. İçinde A. S. Melikoğlu Eke, D. Adıgüzel Özbek, H. Güzelci, T. O. Ekmekci (Eds.), Tasarım eğitimine ve araştırmalarına etkileri bağlamında dijital fabrikasyon laboratuvarları (s. 355-363). İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • Heckel, J. (2017, Mart 15). Robotic arm will give Illinois architecture students more fabrication options. https://news.illinois.edu/view/6367/474698
  • Horakowa J. & Kelemen J. (2003). Čapek, Turing, von Neumann, and the 20th Century Evolution of the Concept of Machine. International Conference in Memoriam John von Neumann, John von Neumann Computer Society, BudapeĢte.
  • Henderson, G. (2016, Haziran 22). Why make models? Architectsjournal. https://www.architectsjournal.co.uk/news/opinion/why-make-models
  • Kara, L. (2015). A Critical Look at the Digital Technologies in Architectural Education: When, where, and how?, Procedia - Social and Behavioral Sciences 176:526-530.
  • Karabulut, B. Y. (2019). Mimarlık eğitiminde üç boyutlu yazıcılar: Türkiye durum değerlendirmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi]. DSpace@Balıkesir. https://dspace.balikesir.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12462/6609/Beg%c3%bcm_Yelda_G%c3%bcr_Karabulut.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Kargın, T. C. (2020, Kasım 3). Endüstriyel Robotlar Nasıl Çalışır? https://medium.com/t%C3%BCrkiye/end%C3%BCstriyel-robotlar-nas%C4%B1l-%C3%A7al%C4%B1%C5%9F%C4%B1r-4809f4965e9
  • Koblentz, E. (2019, Aralık 19). Architecture Students Learning About Robots in Construction. https://news.njit.edu/architecture-students-learning-about-robots-construction
  • Kolarevic, B. (2003). Architecture in the Digital Age: design and manufacturing. New York: Spon Press.
  • Kroes, P. (2002). Design Methodology and the nature of technical artifacts, Design Studies 23(3): 287-302.
  • Korkut, A. & Özyavuz, M. (2016). Tasarım Eğitiminde Teknoloji Altyapısının Gerekliliği Üzerine Bir Araştırma, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 13(02), 21-33
  • Mark, E., Martens, B., & Oxman, R. (2003). Preliminary stages of CAAD education. Automation in construction, 12(6), 661-670.
  • Massey, A. (2020). Interior Design Since 1900. (Fourth Edition). Thames & Hudson
  • Mijvel, M. M. (2016, Haziran). Yapay Zekâ Nedir?. Researchgate. https://www.researchgate.net/publication/323292529_Yapay_Zeka_Nedir
  • Nabiyev, V.V., (2016). Yapay Zekâ: Problemler, Yöntemler, Algoritmalar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Nicholas, P. (2021). Machining and machine learning: extending architectural digital fabrication through AI. İçinde İ. As, P. Basu (Ed.), The Routledge Companion to Artificial Intelligence in Architecture (s. 394-404). The Routledge.
  • Özsavaş, N. (2011). Türkiye’deki İç Mimarlık Eğitimi: Eğitim Süreci, Farklı Eğitim Programları Ve Uluslararası İç mimarlık Ölçütlerine Göre Programların Değerlendirilmesi, [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yök Açık Bilim. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328315
  • Özsavaş Uluçay, N. & Kaplan B. B. (2018), İç mimarlık mesleği ve eğitim tarihi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(80), 436-444.
  • Picon, A, (2014). Robots and Architecture: Experiments, Fiction, Epistemology. Architectural Design, 84(3), 54-59. 405-413
  • Radziszewski, K. & Cudzik, J. (2019). Robotics in Architectural Education, World Transactions on Engineering and Technology Education, 14(02). 459-464
  • Rezk, S. M. M. (2023) "The Role of Artificial Intelligence in Graphic Design," Journal of Art, Design and Music: Vol. 2 : Iss. 1 , Article 1.
  • Sarıaltın E. (2017). 5-Eksenli Endüstriyel Robot Kol. [Tez No. 492461]. [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi]. YökTez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=9EuSEbD0nVa6_RxcFOv4mg&no=QOknDT3FIq4TMa5Q6cv-OA
  • Sarıyıldız, S. Ö. & Demirhan, A. (2021). Görüntü İşleme Teknikleri ve Robot Kol ile Nesneleri Kategorilerine Ayırma, 26(2), 547-556
  • Seely, J. (2004). Digital fabrication in the architectural design process, [Master Thesis, MIT]. DSpaces@MIT. https://dspace.mit.edu/handle/1721.1/27030
  • Shi, X., Fang, X., Chen, Z., Phillips & Fukuda, H. (2020). Changing paradigm: a pedagogical method of robotic tectonics into architectural curriculum. Tateyama, K., Ishii K., Inoue, F. (Ed.). 37th International Symposium On Automation And Robotics in Construction (ISARC 2020) içinde (s. 743-749). Kazuyoshi Tateyama Ritsumeikan Üniversitesi, Japonya
  • Şekerci, C. & Oral, M. (2023). İç Mimarlık Eğitim Müfredatının Oluşturulmasında Güncel Yaklaşımlar, Sanat Yazıları, (48), 215-226
  • Tang, C. S. (2006). Smart Structures: Designs with Rapid Prototyping. In Progress in Design & Decision Support Systems in Architecture and Urban Planning–Proceedings of the 8th International DDSS Conference, Eindhoven: Eindhoven University of Technology (pp. 415-429).
  • Team PA. (2020, Haziran 17). INT Chair: Robotic Building Blocks. https://parametric-architecture.com/int-chair-robotic-building-blocks/
  • Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kurumu. (2010). Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi. Tyyc.yok. http://tyyc.yok.gov.tr/?pid=48
  • Yıldırım, B. & Demirarslan, D., (2020). İç Mimarlıkta Yapay Zekâ Uygulamalarının Tasarım Sürecine Faydalarının Değerlendirilmesi, Humanities Sciences (NWSAHS), 15(2):62-80, DOI: 10.12739/NWSA.2020.15.2.4C0236.
  • Yıldız, P., (2014). İç Mimarlıkta Yapay Zekâ ve Türkiye’den Seçilmiş Örneklerin Mekân Tasarımı Yönünden Kapsamlı Analizi Çalışması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Yılmaz, D. (2010). Bir Robot Kolunun Bilgisayar Destekli Kinematik Analizi. [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi]. Açık Erişim Arşiv Sistemi. https://acikerisim.sakarya.edu.tr/handle/20.500.12619/80543
  • Wibranek, B. & Tessmann, O. (2021). Interfacing architecture and artifcial intelligence: Machine learning for architectural design and fabrication. İçinde İ. As, P. Basu (Ed.), The Routledge Companion to Artificial Intelligence in Architecture (s. 380-393). The Routledge.

A Study on The Integration of Robotic Arms in Interior Architecture Education Based on National and International Quality Standards

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 127 - 147, 31.12.2023

Öz

Within the scope of the study, it is aimed to reveal the contributions of robotic arm use to interior architecture education. In these settings, the questions "For what purposes can robotic arms be used in interior design education programs?" and "Can this situation be evaluated through international and national education quality standards (ECIA / CIDA / TYYÇ)" have been explored.
In the study's initial stage, inferences have been made about the effects of the use of robotic arms in the primary field of architecture education through document analysis. Subsequently, ECIA and CIDA criteria were examined, determining the essential qualifications for interior architecture graduates. Moreover, the TYYÇ criteria were considered in this content. In this process, the items that are thought to contribute to the use of robotic arms were determined, and the literature supported this situation.
Based on the gathered data, it has been determined that incorporating a robotic arm into interior architecture education provides diverse benefits in both practical and theoretical aspects, amounting to a total of nine ways. The groups unanimously agreed that the use of a robotic arm offers alternative solutions to design challenges that align with national and international standards, while also introducing innovation to the field. As a result, it has been seen that robotic arms effects on education can be associated with ECIA, CIDA, and TYYÇ criteria. It has been inferred that digital design and production tools are highly competent tools that can be used for more effective, fast, state-of-the-art solutions.

Kaynakça

  • Abrahamson, M. (2014, Şubat 10). Robotic Arms Race in Architectural Education. Architectural Review. https://www.architectural-review.com/essays/robotic-arms-race-in-architectural-education
  • Alp, E. A. (2012). Genel Amaçlı Robot Kolu Tasarımı, (Tez No. 328350) [Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. Açık erişim Deu. http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/20.500.12397/7720/328350.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Arch20 (b.t.). 4 Buildings and Pavilions Made by a Robotic Arm. https://www.arch2o.com/buildings-pavilions-made-robotic-arm/
  • Armağan, Y., (2019). Mobilya Tasarımında Yapay Zekâ: Tasarım ve Ar-Ge Merkezleri Üzerinden Bir Değerlendirme. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hacettepe Üniversitesi
  • Arpitha, S. (2023, Mayıs, 14). Robots in Architecture: Transforming architecture with precision and efficiency. https://parametric-architecture.com/robots-in-architecture-transforming-architecture-with-precision-and-efficiency/
  • Aslan, E. (2014). Yabancı Dil Öğretiminde Robot Öğretmenler, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 15-26
  • Brell-Çokcan, S. & Braumann, J. (2012). Introduction. Brell-Çokcan, S., Braumann, J. (Ed). Rob|Arch: Robotic Fabrication in Architecture, Art, and Design içinde (s.8-11). KUKA Robotics and the Association for Robots in Architecture.
  • Budig, M., Lim, J., & Petrovic, R. (2014). Integrating Robotic Fabrication in the Design Process. Architectural Design, 84, 22–43.
  • Ceylan, S. (2021). Artificial Intelligence in Architecture: An Educational Perspective. In Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2021) - Volume 1, pages 100-107. Science and Technology Publications, Lda. 10.5220/0010444501000107
  • Chaillou, S., (2019). AI + Architecture: Towards a New Approach. Master Thesis. Cambridge: Harvard University Graduate School of Design.
  • Cordan, Ö., Görgül, E., Numan, B., & Çinçik, B. (2014). Curriculum development in interior architecture education: İtu case. Itü A/Z, 11(1), 185-197.
  • Council Interior Design Accreditation. (2022). Professional Standards. Accredit-id. https://www.accredit-id.org/professional-standards
  • Çağlar, B., & Vural, S. (2020). Mimarlığın Geleceğinde Robotların Rolleri Üzerine Bir Okuma. XIV. Mimarlıkta Sayısal Tasarım Ulusal Sempozyumu, 250-261. Trabzon.
  • Çelebi, A. (2019). 3 Boyutlu Yazıcı İle 6 Eksenli Robot Kol Tasarım Ve İmalatı. Internatıonal Journal Of 3d Prıntıng Technologıes And Dıgıtal Industry 3:3, 269-278
  • Daas, M. (2014). Toward a taxonomy of architectural robotics. Paper presented at the SIGRADI 2014.
  • Daas, M., & Wit, A. J. (2018). Towards a robotic architecture. China: ORO Editions.
  • Doyle S. & Senske N. (2017). Between Design and Digital: Bridging the Gaps in Architectural Education. Charrette 4(1), 101-116.
  • Europian Council of Interior Architects. (2020). European Charter of Interior Architecture Training 2020. ECIA. https://ecia.net/media/610/ECIA%20Charter%202020.pdf
  • Eyüboğlu, H. & Faiz Büyükçam S. (2022). Lisans ve Lisansüstü Derslerle Türkiye’de Güncel İç Mimarlık Eğitimi. Yakın Mimarlık Dergisi, 6(2), 277-291.
  • Gül, Ö. (2016). Türkiye’de iç mimarlık lisans eğitiminde tasarım stüdyosu derslerinin yürütülmesine yönelik geliştirme modeli önerisi. [Doktora Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi]. Açıkbilim Yök. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/209714
  • Gürdal Pamuklu, A. & Bakar Fındıkçı, M. (2023). Grafik Tasarımın Geleceği: Yapay Zekâ ve İnsan. BEST Dergisi, 7(2), 177-191.
  • Güzelci, O. K. (2015). İç Mimarlık Eğitimi 3. Ulusal Kongresi / Atölye. İçinde A. S. Melikoğlu Eke, D. Adıgüzel Özbek, H. Güzelci, T. O. Ekmekci (Eds.), Tasarım eğitimine ve araştırmalarına etkileri bağlamında dijital fabrikasyon laboratuvarları (s. 355-363). İstanbul Kültür Üniversitesi.
  • Heckel, J. (2017, Mart 15). Robotic arm will give Illinois architecture students more fabrication options. https://news.illinois.edu/view/6367/474698
  • Horakowa J. & Kelemen J. (2003). Čapek, Turing, von Neumann, and the 20th Century Evolution of the Concept of Machine. International Conference in Memoriam John von Neumann, John von Neumann Computer Society, BudapeĢte.
  • Henderson, G. (2016, Haziran 22). Why make models? Architectsjournal. https://www.architectsjournal.co.uk/news/opinion/why-make-models
  • Kara, L. (2015). A Critical Look at the Digital Technologies in Architectural Education: When, where, and how?, Procedia - Social and Behavioral Sciences 176:526-530.
  • Karabulut, B. Y. (2019). Mimarlık eğitiminde üç boyutlu yazıcılar: Türkiye durum değerlendirmesi. [Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi]. DSpace@Balıkesir. https://dspace.balikesir.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12462/6609/Beg%c3%bcm_Yelda_G%c3%bcr_Karabulut.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Kargın, T. C. (2020, Kasım 3). Endüstriyel Robotlar Nasıl Çalışır? https://medium.com/t%C3%BCrkiye/end%C3%BCstriyel-robotlar-nas%C4%B1l-%C3%A7al%C4%B1%C5%9F%C4%B1r-4809f4965e9
  • Koblentz, E. (2019, Aralık 19). Architecture Students Learning About Robots in Construction. https://news.njit.edu/architecture-students-learning-about-robots-construction
  • Kolarevic, B. (2003). Architecture in the Digital Age: design and manufacturing. New York: Spon Press.
  • Kroes, P. (2002). Design Methodology and the nature of technical artifacts, Design Studies 23(3): 287-302.
  • Korkut, A. & Özyavuz, M. (2016). Tasarım Eğitiminde Teknoloji Altyapısının Gerekliliği Üzerine Bir Araştırma, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 13(02), 21-33
  • Mark, E., Martens, B., & Oxman, R. (2003). Preliminary stages of CAAD education. Automation in construction, 12(6), 661-670.
  • Massey, A. (2020). Interior Design Since 1900. (Fourth Edition). Thames & Hudson
  • Mijvel, M. M. (2016, Haziran). Yapay Zekâ Nedir?. Researchgate. https://www.researchgate.net/publication/323292529_Yapay_Zeka_Nedir
  • Nabiyev, V.V., (2016). Yapay Zekâ: Problemler, Yöntemler, Algoritmalar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Nicholas, P. (2021). Machining and machine learning: extending architectural digital fabrication through AI. İçinde İ. As, P. Basu (Ed.), The Routledge Companion to Artificial Intelligence in Architecture (s. 394-404). The Routledge.
  • Özsavaş, N. (2011). Türkiye’deki İç Mimarlık Eğitimi: Eğitim Süreci, Farklı Eğitim Programları Ve Uluslararası İç mimarlık Ölçütlerine Göre Programların Değerlendirilmesi, [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yök Açık Bilim. https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328315
  • Özsavaş Uluçay, N. & Kaplan B. B. (2018), İç mimarlık mesleği ve eğitim tarihi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(80), 436-444.
  • Picon, A, (2014). Robots and Architecture: Experiments, Fiction, Epistemology. Architectural Design, 84(3), 54-59. 405-413
  • Radziszewski, K. & Cudzik, J. (2019). Robotics in Architectural Education, World Transactions on Engineering and Technology Education, 14(02). 459-464
  • Rezk, S. M. M. (2023) "The Role of Artificial Intelligence in Graphic Design," Journal of Art, Design and Music: Vol. 2 : Iss. 1 , Article 1.
  • Sarıaltın E. (2017). 5-Eksenli Endüstriyel Robot Kol. [Tez No. 492461]. [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi]. YökTez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=9EuSEbD0nVa6_RxcFOv4mg&no=QOknDT3FIq4TMa5Q6cv-OA
  • Sarıyıldız, S. Ö. & Demirhan, A. (2021). Görüntü İşleme Teknikleri ve Robot Kol ile Nesneleri Kategorilerine Ayırma, 26(2), 547-556
  • Seely, J. (2004). Digital fabrication in the architectural design process, [Master Thesis, MIT]. DSpaces@MIT. https://dspace.mit.edu/handle/1721.1/27030
  • Shi, X., Fang, X., Chen, Z., Phillips & Fukuda, H. (2020). Changing paradigm: a pedagogical method of robotic tectonics into architectural curriculum. Tateyama, K., Ishii K., Inoue, F. (Ed.). 37th International Symposium On Automation And Robotics in Construction (ISARC 2020) içinde (s. 743-749). Kazuyoshi Tateyama Ritsumeikan Üniversitesi, Japonya
  • Şekerci, C. & Oral, M. (2023). İç Mimarlık Eğitim Müfredatının Oluşturulmasında Güncel Yaklaşımlar, Sanat Yazıları, (48), 215-226
  • Tang, C. S. (2006). Smart Structures: Designs with Rapid Prototyping. In Progress in Design & Decision Support Systems in Architecture and Urban Planning–Proceedings of the 8th International DDSS Conference, Eindhoven: Eindhoven University of Technology (pp. 415-429).
  • Team PA. (2020, Haziran 17). INT Chair: Robotic Building Blocks. https://parametric-architecture.com/int-chair-robotic-building-blocks/
  • Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kurumu. (2010). Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi. Tyyc.yok. http://tyyc.yok.gov.tr/?pid=48
  • Yıldırım, B. & Demirarslan, D., (2020). İç Mimarlıkta Yapay Zekâ Uygulamalarının Tasarım Sürecine Faydalarının Değerlendirilmesi, Humanities Sciences (NWSAHS), 15(2):62-80, DOI: 10.12739/NWSA.2020.15.2.4C0236.
  • Yıldız, P., (2014). İç Mimarlıkta Yapay Zekâ ve Türkiye’den Seçilmiş Örneklerin Mekân Tasarımı Yönünden Kapsamlı Analizi Çalışması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Yılmaz, D. (2010). Bir Robot Kolunun Bilgisayar Destekli Kinematik Analizi. [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi]. Açık Erişim Arşiv Sistemi. https://acikerisim.sakarya.edu.tr/handle/20.500.12619/80543
  • Wibranek, B. & Tessmann, O. (2021). Interfacing architecture and artifcial intelligence: Machine learning for architectural design and fabrication. İçinde İ. As, P. Basu (Ed.), The Routledge Companion to Artificial Intelligence in Architecture (s. 380-393). The Routledge.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İç Mimarlık
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Erkan Aydıntan 0000-0001-8097-2384

Kübra Kurt 0000-0002-4793-4738

Erken Görünüm Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 16 Kasım 2023
Kabul Tarihi 23 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydıntan, E., & Kurt, K. (2023). Uluslararası ve Ulusal Kalite Ölçütleri Bağlamında İçmimarlık Eğitiminde Robotik Kol Kullanımı Üzerine Bir Saptama. KAPU Trakya Mimarlık Ve Tasarım Dergisi, 3(2), 127-147.