BibTex RIS Kaynak Göster

Believes and Costumes Concerning Sacred Places in the Şebinkarahisar District

Yıl 2014, , 180 - 207, 29.07.2014
https://doi.org/10.12787/KARAM672

Öz

İn this article, first briefly historical development of Sebinkarahisar, a district in central part of Turkey, and the phenomena of visitation are emphasized. Then Holy places in the central part of Sebinkarahisar and in villages around Sebinkarahisar and various beliefs and practices related to them are given. At the end of the study was a general assessment of places to visit. İn the area are used consepts such as father ( elder of religious order), grandfather (a senior derwish), Shaikh, Eren ( Saint), Muslim Saint, tomb for the holy places. People shelter these places owing to the spritual and material siclenesses and some other wishes as a last remedy. So people believes to have a direct connection with the sacred in the visited places.

Kaynakça

  • ACUN Fatma (1997), “15. ve 16. Yüzyıllarda Şebinkarahisar ve Civarında Yerleşim Modelleri”, Giresun Tarihi Sempozyumu, İstanbul, Giresun Belediyesi Kültür Yayınları. ----- (2008), “Şebinkarahisar”, DİA, C. 38, İstanbul AKŞİT Ahmet (2000), “Şebinkarahisar Ve Civarında Akkoyunlu İzleri”, Şebinkarahisar I.Tarih ve Kültür Sempozyumu, İstanbul, Şebinkarahisar Belediyesi Yayınları.

Şebinkarahisar Yöresinde Ziyaret Yerleri ile İlgili İnanç ve Uygulamalar

Yıl 2014, , 180 - 207, 29.07.2014
https://doi.org/10.12787/KARAM672

Öz

Bu makalede ilk önce kısaca Şebinkarahisar ilçesinin tarihi gelişimi ve ziyaret fenomeni üzerinde durulmuştur. Daha sonra Şebinkarahisar ilçe merkezi ile buraya bağlı köylerdeki ziyaret yerleri ve bunlarla ilgili çeşitli inanç ve uygulamalara yer verilmiştir. Araştırmanın sonunda ziyaret yerleri hakkında genel bir değerlendirme yapılmıştır. Yörede kutsal mekânlar için baba, dede, şeyh, eren, evliya, yatır ve türbe gibi kavramlar kullanılır. İnsanlar maddi ve manevi hastalıklar ve çeşitli dilekler için son çare olarak bu mekânlara sığınırlar. Böylece insanlar ziyaret yerlerinde kutsal ile direk iletişime geçeceklerine inanırlar.

Kaynakça

  • ACUN Fatma (1997), “15. ve 16. Yüzyıllarda Şebinkarahisar ve Civarında Yerleşim Modelleri”, Giresun Tarihi Sempozyumu, İstanbul, Giresun Belediyesi Kültür Yayınları. ----- (2008), “Şebinkarahisar”, DİA, C. 38, İstanbul AKŞİT Ahmet (2000), “Şebinkarahisar Ve Civarında Akkoyunlu İzleri”, Şebinkarahisar I.Tarih ve Kültür Sempozyumu, İstanbul, Şebinkarahisar Belediyesi Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Bayar

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Bayar, M. (2014). Şebinkarahisar Yöresinde Ziyaret Yerleri ile İlgili İnanç ve Uygulamalar. Karadeniz Araştırmaları, 41(41), 180-207. https://doi.org/10.12787/KARAM672
AMA Bayar M. Şebinkarahisar Yöresinde Ziyaret Yerleri ile İlgili İnanç ve Uygulamalar. Karadeniz Araştırmaları. Ocak 2014;41(41):180-207. doi:10.12787/KARAM672
Chicago Bayar, Mustafa. “Şebinkarahisar Yöresinde Ziyaret Yerleri Ile İlgili İnanç Ve Uygulamalar”. Karadeniz Araştırmaları 41, sy. 41 (Ocak 2014): 180-207. https://doi.org/10.12787/KARAM672.
EndNote Bayar M (01 Ocak 2014) Şebinkarahisar Yöresinde Ziyaret Yerleri ile İlgili İnanç ve Uygulamalar. Karadeniz Araştırmaları 41 41 180–207.
IEEE M. Bayar, “Şebinkarahisar Yöresinde Ziyaret Yerleri ile İlgili İnanç ve Uygulamalar”, Karadeniz Araştırmaları, c. 41, sy. 41, ss. 180–207, 2014, doi: 10.12787/KARAM672.
ISNAD Bayar, Mustafa. “Şebinkarahisar Yöresinde Ziyaret Yerleri Ile İlgili İnanç Ve Uygulamalar”. Karadeniz Araştırmaları 41/41 (Ocak 2014), 180-207. https://doi.org/10.12787/KARAM672.
JAMA Bayar M. Şebinkarahisar Yöresinde Ziyaret Yerleri ile İlgili İnanç ve Uygulamalar. Karadeniz Araştırmaları. 2014;41:180–207.
MLA Bayar, Mustafa. “Şebinkarahisar Yöresinde Ziyaret Yerleri Ile İlgili İnanç Ve Uygulamalar”. Karadeniz Araştırmaları, c. 41, sy. 41, 2014, ss. 180-07, doi:10.12787/KARAM672.
Vancouver Bayar M. Şebinkarahisar Yöresinde Ziyaret Yerleri ile İlgili İnanç ve Uygulamalar. Karadeniz Araştırmaları. 2014;41(41):180-207.