BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Geography Questions Asked in OSS, LYS and YGS Exams in Terms of Cognitive Domain Level According to Bloom’s Taxonomy

Yıl 2013, Cilt: 36 Sayı: 36, 257 - 275, 01.06.2013

Öz

Purpose of this study is to classify geography exam questions included in 2008, 2009, 2010 and 2011 OSS/SOS-1, OSS/SOS-2, YGS/SOS, LYS3/COG-1 and LYS-4/COG-2 university entrance exam tests in terms of Bloom’s Taxonomy’s cognitive domain level. In this study carried out with descriptive method, data were acquired with document analysis. According to the data acquired from the study; it has been seen that distribution of geography lesson university exam questions according to Bloom Taxonomy’s cognitive domain levels center predominantly upon level of understanding. Questions on remembering, understanding and applying levels are the ones related to low-level of thinking. Since 2010, along with the changing testing system, high level geography questions on evaluation and synthesis levels in YGS/SOS, LYS3/COG-1 and LYS4/COG-4 tests have been remarked as being included even in low level.

ÖSS, YGS VE LYS Sınavlarındaki Coğrafya Sorularının Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Düzeyi Açısından Analizi

Yıl 2013, Cilt: 36 Sayı: 36, 257 - 275, 01.06.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, 2008, 2009, 2010 ve 2011 ÖSS/SOS-1, ÖSS/SOS-2, YGS/SOS, LYS3/COĞ-1 ve LYS4/COĞ-2 üniversiteye giriş sınav testlerindeki coğrafya sorularını, Bloom Taksonomisi’nin bilişsel alan düzeyi açısından sınıflandırmaktır. Betimsel yöntemle gerçekleştirilen bu çalışmada, veriler doküman incelemesiyle elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere göre; coğrafya dersi üniversite sınav sorularının Bloom Taksonomisi’nin bilişsel alan basamaklarına göre dağılımı ağırlıklı olarak anlama düzeyinde yoğunlaştığı görülmektedir. Hatırlama, anlama ve uygulama düzeylerindeki sorular alt düzey düşünmeye yönelik sorulardır. 2010 yılından itibaren değişen sınav sistemi ile birlikte YGS/SOS, LYS3/COĞ-1 ve LYS4/COĞ-4 testlerinde analiz, değerlendirme ve sentez (yaratma) basamaklarında üst düzey coğrafya sorularına az düzeyde olsada yer verildiği dikkat çekmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ömer Faruk Sönmez Bu kişi benim

Hakan Koç Taner Çifçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 36 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Sönmez, Ö. F., & Çifçi, H. K. T. (2013). ÖSS, YGS VE LYS Sınavlarındaki Coğrafya Sorularının Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Düzeyi Açısından Analizi. Karadeniz Araştırmaları, 36(36), 257-275.
AMA Sönmez ÖF, Çifçi HKT. ÖSS, YGS VE LYS Sınavlarındaki Coğrafya Sorularının Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Düzeyi Açısından Analizi. Karadeniz Araştırmaları. Haziran 2013;36(36):257-275.
Chicago Sönmez, Ömer Faruk, ve Hakan Koç Taner Çifçi. “ÖSS, YGS VE LYS Sınavlarındaki Coğrafya Sorularının Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Düzeyi Açısından Analizi”. Karadeniz Araştırmaları 36, sy. 36 (Haziran 2013): 257-75.
EndNote Sönmez ÖF, Çifçi HKT (01 Haziran 2013) ÖSS, YGS VE LYS Sınavlarındaki Coğrafya Sorularının Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Düzeyi Açısından Analizi. Karadeniz Araştırmaları 36 36 257–275.
IEEE Ö. F. Sönmez ve H. K. T. Çifçi, “ÖSS, YGS VE LYS Sınavlarındaki Coğrafya Sorularının Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Düzeyi Açısından Analizi”, Karadeniz Araştırmaları, c. 36, sy. 36, ss. 257–275, 2013.
ISNAD Sönmez, Ömer Faruk - Çifçi, Hakan Koç Taner. “ÖSS, YGS VE LYS Sınavlarındaki Coğrafya Sorularının Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Düzeyi Açısından Analizi”. Karadeniz Araştırmaları 36/36 (Haziran 2013), 257-275.
JAMA Sönmez ÖF, Çifçi HKT. ÖSS, YGS VE LYS Sınavlarındaki Coğrafya Sorularının Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Düzeyi Açısından Analizi. Karadeniz Araştırmaları. 2013;36:257–275.
MLA Sönmez, Ömer Faruk ve Hakan Koç Taner Çifçi. “ÖSS, YGS VE LYS Sınavlarındaki Coğrafya Sorularının Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Düzeyi Açısından Analizi”. Karadeniz Araştırmaları, c. 36, sy. 36, 2013, ss. 257-75.
Vancouver Sönmez ÖF, Çifçi HKT. ÖSS, YGS VE LYS Sınavlarındaki Coğrafya Sorularının Bloom Taksonomisi Bilişsel Alan Düzeyi Açısından Analizi. Karadeniz Araştırmaları. 2013;36(36):257-75.