BibTex RIS Kaynak Göster

The Assessment of Usage of Worksheets in Turkish Education According to the Opinions of the Student Teachers

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 32, 155 - 170, 01.02.2012

Öz

The main goal in education is to ensure that the students have the acquisitions which are specified in the programs of the lessons they take. In order to achieve the aimed goals, teachers use different materials within the learning and teaching process in accordance with the modern approaches and methods. In the concept of activity based functional learning, it is important to use various tools, make the environment interesting for the students and achieve a permanent learning. One of the tools that are used in the activities which are carried out with the concept of functional learning is the worksheets. In this study, worksheets are discussed, which have considerably significant functions in ensuring permanent learning and transforming knowledge into skill. The uses of work sheets in Turkish teaching in the School have been evaluated according to views of the candidate. According to the results, Turkish teachers are not conscious preparing and using of work sheets, purpose, function and important etc. issues.

Kaynakça

  • AKPINAR Yavuz, Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara 1999.
  • BAYRAM Servet, İlköğretimde Materyal Kullanımı, Morpa Kültür Yayınları, İs‐ tanbul 2006.
  • DEMİRCİOĞLU İ. Hakkı ve KAYMAKÇI Selahattin, “Tarih Öğretmenlerinin Ça‐ lışma Yaprakları Hakkındaki Görüşleri: Trabzon Örneği”, Karadeniz Araş‐ tırmaları, 27, 2010, s. 141‐159.
  • DEMİREL Özcan, Eğitim Sözlüğü (3. Baskı), Pegem A Yayıncılık, Ankara 2005.
  • DEMİREL Özcan, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Öğretme Sanatı (11. Baskı), Pegem A Yayıncılık, Ankara 2007.
  • KARASAR, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi (22. Baskı), Nobel Yayıncılık, An‐ kara 2011.
  • KINDER, J. S., Using Instructional Media, Litton Educational Pub. Inc., New York 1973.
  • MEB, İlköğretim Türkçe 4 Öğretmen Kılavuz Kitabı (2. Baskı), Millî Eğitim Bakan‐ lığı Yayınları, İstanbul 2006.
  • MEB, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1‐5. Sınıflar), Dev‐ let Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara 2005a.
  • MEB, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7 ve 8. Sınıflar; Taslak Basım), Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi Ankara 2005b.
  • MERIL M. D.; Li, Z. ve JOEN M. K., Instructional Design and Constructivist The‐ ory. Educational Technology, 17 (12), 1990, s. 52‐55.
  • PUNCH Keith, F., Sosyal Araştırmalara Giriş: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (Çevi‐ renler: D. Bayrak, B. Aslan ve Z. Akyüz), Siyasal Kitabevi, Ankara 2005.
  • SANDS Margaret; ÖZÇELİK D. Ali; BUSBRIDGE John ve DAWSON David, Okullar‐ da Uygulama Çalışmaları (İlköğretim). YÖK / Dünya Bankası Millî Eğitimi Geliştirme Projesi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, YÖK Yayını Ankara 1997.
  • SEFEROĞLU S. Sadi, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem Akade‐ mi, Ankara 2010.
  • SEVER Sedat; KAYA Zekeriya ve ASLAN Canan, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2006.
  • YALIN Halil İbrahim, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın, Dağıtım, Ankara 2002.
  • YANGIN Banu, “Ders Kitabına Yardımcı Materyaller” (ss 55‐77), Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi (2. Baskı; Editörler: Ö. DEMİREL ve K. KIROĞLU), Pegem Akademi/Öğreti, Ankara 2008.
  • YILDIRIM Ali ve ŞİMŞEK Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı), Seçkin Yay., Ankara 2005.

Türkçe Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılmasına Yönelik Aday Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 32 Sayı: 32, 155 - 170, 01.02.2012

Öz

Öğretimde temel amaç, öğrencilerin, öğrenim gördüğü derslerin programlarında belirtilen kazanımlara sahip olmalarını sağlamaktır. Öğretmenler, hedeflenen amaçlara ulaşmak için öğrenme ve öğretme sürecinde çağdaş yaklaşım ve yöntemler doğrultusunda farklı materyaller kullanmaktadırlar. Etkinlik temelli işlevsel öğrenme anlayışında farklı araçlar kullanılarak ortamı öğrenciler için ilginç kılma ve kalıcı öğrenmeler gerçekleştirme önemlidir. İşlevsel öğrenme anlayışıyla gerçekleştirilen etkinliklerde kullanılan araçlardan biri de çalışma yapraklarıdır. Bu çalışmada, kalıcı öğrenmenin sağlanmasında ve bilginin beceriye dönüştürülmesinde kayda değer işlevlere sahip olan çalışma yaprakları üzerinde durulmakta; aday öğretmen görüşlerine göre, Türkçe öğretiminde çalışma yapraklarının kullanımının değerlendirilmesi yapılmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre, Türkçe öğretmenleri, çalışma yapraklarının hazırlanması, kullanımı, amacı, önem ve işlevi konularında bilinçli değildirler.

Kaynakça

  • AKPINAR Yavuz, Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara 1999.
  • BAYRAM Servet, İlköğretimde Materyal Kullanımı, Morpa Kültür Yayınları, İs‐ tanbul 2006.
  • DEMİRCİOĞLU İ. Hakkı ve KAYMAKÇI Selahattin, “Tarih Öğretmenlerinin Ça‐ lışma Yaprakları Hakkındaki Görüşleri: Trabzon Örneği”, Karadeniz Araş‐ tırmaları, 27, 2010, s. 141‐159.
  • DEMİREL Özcan, Eğitim Sözlüğü (3. Baskı), Pegem A Yayıncılık, Ankara 2005.
  • DEMİREL Özcan, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Öğretme Sanatı (11. Baskı), Pegem A Yayıncılık, Ankara 2007.
  • KARASAR, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi (22. Baskı), Nobel Yayıncılık, An‐ kara 2011.
  • KINDER, J. S., Using Instructional Media, Litton Educational Pub. Inc., New York 1973.
  • MEB, İlköğretim Türkçe 4 Öğretmen Kılavuz Kitabı (2. Baskı), Millî Eğitim Bakan‐ lığı Yayınları, İstanbul 2006.
  • MEB, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1‐5. Sınıflar), Dev‐ let Kitapları Müdürlüğü Basımevi, Ankara 2005a.
  • MEB, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7 ve 8. Sınıflar; Taslak Basım), Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi Ankara 2005b.
  • MERIL M. D.; Li, Z. ve JOEN M. K., Instructional Design and Constructivist The‐ ory. Educational Technology, 17 (12), 1990, s. 52‐55.
  • PUNCH Keith, F., Sosyal Araştırmalara Giriş: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (Çevi‐ renler: D. Bayrak, B. Aslan ve Z. Akyüz), Siyasal Kitabevi, Ankara 2005.
  • SANDS Margaret; ÖZÇELİK D. Ali; BUSBRIDGE John ve DAWSON David, Okullar‐ da Uygulama Çalışmaları (İlköğretim). YÖK / Dünya Bankası Millî Eğitimi Geliştirme Projesi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, YÖK Yayını Ankara 1997.
  • SEFEROĞLU S. Sadi, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem Akade‐ mi, Ankara 2010.
  • SEVER Sedat; KAYA Zekeriya ve ASLAN Canan, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2006.
  • YALIN Halil İbrahim, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın, Dağıtım, Ankara 2002.
  • YANGIN Banu, “Ders Kitabına Yardımcı Materyaller” (ss 55‐77), Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi (2. Baskı; Editörler: Ö. DEMİREL ve K. KIROĞLU), Pegem Akademi/Öğreti, Ankara 2008.
  • YILDIRIM Ali ve ŞİMŞEK Hasan, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı), Seçkin Yay., Ankara 2005.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Göçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 32 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Göçer, A. (2012). Türkçe Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılmasına Yönelik Aday Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Karadeniz Araştırmaları, 32(32), 155-170.
AMA Göçer A. Türkçe Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılmasına Yönelik Aday Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Karadeniz Araştırmaları. Şubat 2012;32(32):155-170.
Chicago Göçer, Ali. “Türkçe Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılmasına Yönelik Aday Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Karadeniz Araştırmaları 32, sy. 32 (Şubat 2012): 155-70.
EndNote Göçer A (01 Şubat 2012) Türkçe Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılmasına Yönelik Aday Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Karadeniz Araştırmaları 32 32 155–170.
IEEE A. Göçer, “Türkçe Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılmasına Yönelik Aday Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Karadeniz Araştırmaları, c. 32, sy. 32, ss. 155–170, 2012.
ISNAD Göçer, Ali. “Türkçe Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılmasına Yönelik Aday Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Karadeniz Araştırmaları 32/32 (Şubat 2012), 155-170.
JAMA Göçer A. Türkçe Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılmasına Yönelik Aday Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Karadeniz Araştırmaları. 2012;32:155–170.
MLA Göçer, Ali. “Türkçe Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılmasına Yönelik Aday Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Karadeniz Araştırmaları, c. 32, sy. 32, 2012, ss. 155-70.
Vancouver Göçer A. Türkçe Öğretiminde Çalışma Yapraklarının Kullanılmasına Yönelik Aday Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Karadeniz Araştırmaları. 2012;32(32):155-70.