BibTex RIS Kaynak Göster

Market Condensation in Mobile Communications

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 22, 75 - 86, 01.02.2009

Öz

Market concentration is a term that distribution of customer and seller in a specified sector by size and by number. There is a reverse relation between the number of company and market concentration. The more the market concentration increases, the more the competition decreases. In this study the structures of mobile telecommunication market and market con-centration rates are tried to be determined by Herfindahl-Hirschman Index method in Turk-ish Republics in Central Asia.

Kaynakça

  • BOYES, William; MELVIN, Michael. (1991), Economics, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • GWARTNEY, James D.; STROUP Richard L. (1992), Microeconomics - Private and Public Choice, Sixth Edition, The Dryden Press, Orlando.
  • HIRSCHEY, Mark; PAPPAS, James L. (1996), Managerial Economics, Eighth Edition, The Dryden Press, Florida.
  • HYMAN, David N. (1986), Modern Microeconomics Analysis and Applications, Times Mirror’Mosby College Publishing, Missouri.
  • ITU World Telecommunication/ICT Indicators Database, Mobile Cellular Subscribers, www.itu.int, 2009.
  • KOCH, J.V. (1980), Industrial Organization and Prices, Prentice-Hall Int. Inc., London.
  • LANDES, W.S. ve POSNER, R.A. (1981), “Market Power in Antitrust Cases”, Harvard Law Review, Vol:94, No:5.
  • LIPSEY Richard G. (1992), Harbury Colin, First Principles of Economics, Second Edition, Oxford University Press: New York
  • MCCONNELL Campbell R., BRUE Stanley L. (1999), Economics: Principles, Problems and Policies, Fourteenth Edition, Irwin McGraw-Hill Co., Boston
  • PARKIN Michael. (2003), Economics, Sixth Edition, Pearson Education, Addison Wesley World Student Series: New York.
  • SU, Kemal Tahir. 2003 Rekabet Hukukunda Teşebbüslerin Hakim Durumunun Belirlenme- sinde Pazar Gücünün Ölçülmesi, Rekabet Kurumu, Ankara.
  • YILDIRIM Kemal, ESKİNAT Rana, KABASAKAL Ali. (2005), Endüstriyel Ekonomi, 3. Baskı, Ekin Kitabevi: Bursa.
  • www.die.gov.tr., 2009

Mobil İletişimde Pazar Yoğunlaşması: Türkiye ile Kazakistan, Kırgızistan Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan Karşılaştırması

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 22, 75 - 86, 01.02.2009

Öz

Pazar yoğunlaşması kavramı, ürün pazarında alıcı ve satıcıların sayı ve büyüklük bakımından dağılımı olarak ifade edilmektedir. Piyasadaki firma sayısı ile yoğunlaşma derecesi arasında ters yönlü bir ilişki vardır. Yoğunlaşma arttıkça pazardaki rekabet şansı da o ölçüde azalmaktadır. Bu makalede, Türkiye ve Orta Asya Türk Cumhuriyetlerinde bulunan beş ülkedeki mobil iletişim pazarlarının yapıları ve yoğunlaşma oranları Herfindahl-Hirschman Endeksi analiz yöntemi kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • BOYES, William; MELVIN, Michael. (1991), Economics, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • GWARTNEY, James D.; STROUP Richard L. (1992), Microeconomics - Private and Public Choice, Sixth Edition, The Dryden Press, Orlando.
  • HIRSCHEY, Mark; PAPPAS, James L. (1996), Managerial Economics, Eighth Edition, The Dryden Press, Florida.
  • HYMAN, David N. (1986), Modern Microeconomics Analysis and Applications, Times Mirror’Mosby College Publishing, Missouri.
  • ITU World Telecommunication/ICT Indicators Database, Mobile Cellular Subscribers, www.itu.int, 2009.
  • KOCH, J.V. (1980), Industrial Organization and Prices, Prentice-Hall Int. Inc., London.
  • LANDES, W.S. ve POSNER, R.A. (1981), “Market Power in Antitrust Cases”, Harvard Law Review, Vol:94, No:5.
  • LIPSEY Richard G. (1992), Harbury Colin, First Principles of Economics, Second Edition, Oxford University Press: New York
  • MCCONNELL Campbell R., BRUE Stanley L. (1999), Economics: Principles, Problems and Policies, Fourteenth Edition, Irwin McGraw-Hill Co., Boston
  • PARKIN Michael. (2003), Economics, Sixth Edition, Pearson Education, Addison Wesley World Student Series: New York.
  • SU, Kemal Tahir. 2003 Rekabet Hukukunda Teşebbüslerin Hakim Durumunun Belirlenme- sinde Pazar Gücünün Ölçülmesi, Rekabet Kurumu, Ankara.
  • YILDIRIM Kemal, ESKİNAT Rana, KABASAKAL Ali. (2005), Endüstriyel Ekonomi, 3. Baskı, Ekin Kitabevi: Bursa.
  • www.die.gov.tr., 2009
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tülin Durukan Bu kişi benim

Çağrı Hamurcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Durukan, T., & Hamurcu, Ç. (2009). Mobil İletişimde Pazar Yoğunlaşması: Türkiye ile Kazakistan, Kırgızistan Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan Karşılaştırması. Karadeniz Araştırmaları, 22(22), 75-86.
AMA Durukan T, Hamurcu Ç. Mobil İletişimde Pazar Yoğunlaşması: Türkiye ile Kazakistan, Kırgızistan Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan Karşılaştırması. Karadeniz Araştırmaları. Şubat 2009;22(22):75-86.
Chicago Durukan, Tülin, ve Çağrı Hamurcu. “Mobil İletişimde Pazar Yoğunlaşması: Türkiye Ile Kazakistan, Kırgızistan Tacikistan, Türkmenistan Ve Özbekistan Karşılaştırması”. Karadeniz Araştırmaları 22, sy. 22 (Şubat 2009): 75-86.
EndNote Durukan T, Hamurcu Ç (01 Şubat 2009) Mobil İletişimde Pazar Yoğunlaşması: Türkiye ile Kazakistan, Kırgızistan Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan Karşılaştırması. Karadeniz Araştırmaları 22 22 75–86.
IEEE T. Durukan ve Ç. Hamurcu, “Mobil İletişimde Pazar Yoğunlaşması: Türkiye ile Kazakistan, Kırgızistan Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan Karşılaştırması”, Karadeniz Araştırmaları, c. 22, sy. 22, ss. 75–86, 2009.
ISNAD Durukan, Tülin - Hamurcu, Çağrı. “Mobil İletişimde Pazar Yoğunlaşması: Türkiye Ile Kazakistan, Kırgızistan Tacikistan, Türkmenistan Ve Özbekistan Karşılaştırması”. Karadeniz Araştırmaları 22/22 (Şubat 2009), 75-86.
JAMA Durukan T, Hamurcu Ç. Mobil İletişimde Pazar Yoğunlaşması: Türkiye ile Kazakistan, Kırgızistan Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan Karşılaştırması. Karadeniz Araştırmaları. 2009;22:75–86.
MLA Durukan, Tülin ve Çağrı Hamurcu. “Mobil İletişimde Pazar Yoğunlaşması: Türkiye Ile Kazakistan, Kırgızistan Tacikistan, Türkmenistan Ve Özbekistan Karşılaştırması”. Karadeniz Araştırmaları, c. 22, sy. 22, 2009, ss. 75-86.
Vancouver Durukan T, Hamurcu Ç. Mobil İletişimde Pazar Yoğunlaşması: Türkiye ile Kazakistan, Kırgızistan Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan Karşılaştırması. Karadeniz Araştırmaları. 2009;22(22):75-86.