This essay examines Russian public diplomacy in the framework of foreign policy and institutional mechanisms. The transformation of global politics, which unveiled public diplomacy initially analyzed and considered as a starting point. Thus, public diplomacy elucidated with respect to the Russian perception and the methods of its practices. In this context, it is argued that Russia performs public diplomacy with the image and nation-branding management for the most part. The reason of Russian public diplomacy conduct is essentially based upon to solve the image problem. Furthermore, the expansion of the U.S., EU and NATO into the former Soviet geography identified as the driving force for the implementation of public diplomacy. Subsequently, Russian public diplomacy scrutinized on the basis of the Russkiy Mir Foundation, the Rossotrudnichestvo Agency, the Gorchakov Fund and the instruments of new media since 2005. It follows that Russian public diplomacy implemented with the new media channels for the pre
Bu makale, Rusya’nın kamu diplomasisini dış politika ve kurumsal
mekanizmalar çerçevesinde incelemektedir. Öncelikle kamu diplomasisini
ortaya çıkaran küresel siyasetin dönüşümü analiz edilmiştir.
Buradan hareketle kamu diplomasisi, Rusya’nın uygulama tarzı ve anlayışına
göre açıklanmıştır. Bu bağlamda Rusya’nın kamu diplomasisini
imaj ve ulus markalama yöntemleri düzleminde uyguladığı ortaya
konulmuştur. Rusya’nın kamu diplomasisini uygulamaya geçmesinin
nedeni temel olarak olumsuz imaj problemini kamu diplomasisi yöntemiyle
çözme arayışından kaynaklandığı ileri sürülmüştür. Ayrıca
ABD, NATO ve AB’nin 2004 yılında eski Sovyet coğrafyasına doğru genişlemelerinin
Rusya’nın kamu diplomasisini uygulamaya zorlayan
etkenler olduğu tespit edilmiştir. Daha sonra Rusya’nın kamu diplomasisi,
2005’ten itibaren açtığı medya kanalları ve Russkiy Mir Vakfı,
Rossotrudnichestvo Ajansı, Gorchakov Kamu Diplomasisi Fonu olmak
üzere üç kurum, medya araçları üzerinden kurumsal düzeyde amaç ve
faaliyetleri bağlamında araştırılmıştır. Böylece Rusya’nın yeni açılan
medya kanallarıyla enformasyon savaşlarına hazırlık, Russkiy Mir
vakfıyla kültürel diplomasi, Rossotrudnichestvo Ajansıyla ağırlıklı
olarak diaspora diplomasisi ve Gorchakov fonuyla kamu diplomasisi
uygulama yöntem ve tarzı çözümlenmiştir. Böylece bunun devletmerkezli,
yukarıdan aşağıya bir metotla, tek yönlü iletişim stili ve realist
bakış açısıyla uygulanan niteliklere sahip olduğu vurgulanmıştır.
Ayrıca Rusya’nın realist, saldırgan, militarist ve neo-emperyal olarak
algılanan dış politikası, içerde medya özgürlüğünü kısıtlaması, demokrasi
seviyesinin geriye gitmesi ve artan otoriterleşme gibi faktörlerin
kamu diplomasisi girişimleri ve projelerini akim bıraktığı şeklindeki
olumsuz imajını da yeniden ürettiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 45 |