Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sürdürülebilir Konteyner Terminal İşlemleri: Sıkıntılar ve Gelişmeler

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 49, 141 - 156, 15.03.2016

Öz

Deniz nakliyesi, maliyet etkinliği ile tüm diğer ulaşım modları arasında en büyük paya sahiptir. Konteyner trafi- ğindeki büyümeye ile beraber limancılık işi de çok daha zorlayıcı bir hale bürünmüştür. Yirmi birinci yüzyılda li- mancılık işletmelerinde gözlenen en büyük sorunlardan biri 'sürdürülebilirlik' olmuştur. Limancılık işindeki yoğun rekabetçi ortam nedeniyle etkin ve sürdürülebilir liman- lardan bahsetmek pek de kolay olmamaktadır. Konteyner terminallerindeki gelişmelerin çoğu teknolojiye bağımlıdır. Bu durum finansal sınırları zorlarken, denklemin içine, çevresel, sosyal, etkin ve verimli tedbirlerin eklenmesi ça- lışmanın çok disiplinli araştırmalar alanına açılmasını sağ- lamaktadır. Araştırmacılar önceki çalışmalarda perfor- mans ölçüm tekniklerini yaygın bir şekilde işlemişlerdir. Performansın sürdürülebilir bir şekilde artırılması hak- kında bir çalışma bulmak o kadar kolay değildir. Limancılık işinde verimliliğin arttırılması için kullanılan kısa süreli yöntemlerin olduğu bilinmektedir, ancak liman - tedarik zinciri entegrasyonu alanı ile ilgili yapılan literatür araş- tırmalar sırasında konuyu tam anlamı ile kapsayan bir ça- lışmaya rastlanamamıştır. Bu çalışma, etkin ve sürdürüle- bilir konteyner terminal operasyonlarına giden sürdürüle- bilir gelişmelere giden yolu aydınlatmayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • GUAN, L., YANG, C., WANG, N. & WU, L. (2010). Dynamic Berth Scheduling Optimization Based on Rolling Window in Container Terminal. ICLEM 2010, pp. 3472-3478.
  • GURAK, H. (2003). Küreselleşme Nereye Götürüyor? Doğrudan Yabancı Yatırımlar, Verimlilik ve Gelir Dağılımı. Milli Prodüktivite Merkezi Verimlilik Dergisi, 2003 (2), pp. 1-21.
  • HARRISON, R., FIGLIOZZI, M. A. & WALTON, C. M. (2000). Mega-containerships and mega-containerports in the gulf of Mexico: A literature re- view and annotated bibliography. Austin, TX: The University of Texas at Austin (http://www.utexas.edu/research/ctr/pdf_reports/1833_1. pdf).

SUSTAINABLE CONTAINER TERMINAL OPERATIONS: CHALLENGES AND ENHANCEMENTS

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 49, 141 - 156, 15.03.2016

Öz

Maritime transportation has the largest share of all other transportation modes with its cost effectiveness. Regard- ing growth in container traffic, ports business has grown into a much more challenging environment. One of the big- gest issues to rise in port business in twenty-first century has been ‘sustainability’. Due to harsh competition in port business, it is not easy to talk about triple bottom line in ef- ficient and sustainable port operations. Most of the up- grades in container terminals are technology dependent. While this is pushing the financial limits, adding environ- mental, social, efficient and productive measures into the equation opens up multidisciplinary research field of study. Researchers embraced performance measuring techniques extensively in earlier studies. It is not so easy to find a study on enhancing performance sustainability. There are commonly known temporary techniques for productivity increase in port business but during the liter- ature reviews around sustainable operations of seaport – supply chain integration, there came across no studies ex- plaining all aspects of the subject. This study aims to clarify the path to sustainable advancements and challenges in ef- ficient and sustainable container terminal operations.

Kaynakça

  • GUAN, L., YANG, C., WANG, N. & WU, L. (2010). Dynamic Berth Scheduling Optimization Based on Rolling Window in Container Terminal. ICLEM 2010, pp. 3472-3478.
  • GURAK, H. (2003). Küreselleşme Nereye Götürüyor? Doğrudan Yabancı Yatırımlar, Verimlilik ve Gelir Dağılımı. Milli Prodüktivite Merkezi Verimlilik Dergisi, 2003 (2), pp. 1-21.
  • HARRISON, R., FIGLIOZZI, M. A. & WALTON, C. M. (2000). Mega-containerships and mega-containerports in the gulf of Mexico: A literature re- view and annotated bibliography. Austin, TX: The University of Texas at Austin (http://www.utexas.edu/research/ctr/pdf_reports/1833_1. pdf).
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Volkan Çağlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Çağlar, V. (2016). SUSTAINABLE CONTAINER TERMINAL OPERATIONS: CHALLENGES AND ENHANCEMENTS. Karadeniz Araştırmaları, 13(49), 141-156.
AMA Çağlar V. SUSTAINABLE CONTAINER TERMINAL OPERATIONS: CHALLENGES AND ENHANCEMENTS. Karadeniz Araştırmaları. Mart 2016;13(49):141-156.
Chicago Çağlar, Volkan. “SUSTAINABLE CONTAINER TERMINAL OPERATIONS: CHALLENGES AND ENHANCEMENTS”. Karadeniz Araştırmaları 13, sy. 49 (Mart 2016): 141-56.
EndNote Çağlar V (01 Mart 2016) SUSTAINABLE CONTAINER TERMINAL OPERATIONS: CHALLENGES AND ENHANCEMENTS. Karadeniz Araştırmaları 13 49 141–156.
IEEE V. Çağlar, “SUSTAINABLE CONTAINER TERMINAL OPERATIONS: CHALLENGES AND ENHANCEMENTS”, Karadeniz Araştırmaları, c. 13, sy. 49, ss. 141–156, 2016.
ISNAD Çağlar, Volkan. “SUSTAINABLE CONTAINER TERMINAL OPERATIONS: CHALLENGES AND ENHANCEMENTS”. Karadeniz Araştırmaları 13/49 (Mart 2016), 141-156.
JAMA Çağlar V. SUSTAINABLE CONTAINER TERMINAL OPERATIONS: CHALLENGES AND ENHANCEMENTS. Karadeniz Araştırmaları. 2016;13:141–156.
MLA Çağlar, Volkan. “SUSTAINABLE CONTAINER TERMINAL OPERATIONS: CHALLENGES AND ENHANCEMENTS”. Karadeniz Araştırmaları, c. 13, sy. 49, 2016, ss. 141-56.
Vancouver Çağlar V. SUSTAINABLE CONTAINER TERMINAL OPERATIONS: CHALLENGES AND ENHANCEMENTS. Karadeniz Araştırmaları. 2016;13(49):141-56.