Bu makalenin amacı, eğitimin Sovyet Sisteminde devlet otoritesi oluşturmak için nasıl kullanıldığını ortaya koymaktır. Eğitim her zaman devlet otoritesini kurmanın bir yöntemi olmuştur. Farklı ulusların da takip ettikleri şekilde, Sovyet örneği de hem devlet hem de sendika düzeyinde benzer bir seyir izlemektedir. Devlet, devletin kendi toplumunu şekillendirme niyetiyle tutarlı bir çevre inşa etmeyi hedeflemektedir. Merkezi planlı doğasıyla Sovyet eğitimi, liderlik değişiklikleri eğitim politikalarına meydan okuduysa da, komünist doğaya sahip verimli alanlarda standart bir birey yaratacak şekilde tasarlanmıştır. SSCB'de eğitim yalnızca rejimi değil, aynı zamanda siyasi liderlik değerlerini desteklemek için de bir araç olmuştur. Bununla birlikte, devlet merkezli, merkezi olarak planlanan eğitici çevreler, bireyin özgür zihnini eğitmek yerine, genel sistemi sürdürmek için beslemiyorlardı. Bu kapsamda, Sovyet eğitim sisteminin tarihçesi, ideolojisi, amacı ve felsefesi, Sovyetlerin çok kapsamlı bir eğitim politikası belirlediğini ve 'mükemmel' toplumun temelini güçlendirmek için yöntemler uyguladığını gösterecek şekilde analiz edilecektir.
The aim of this article is to explore how education was used to build state authority in the Soviet System. Education has always been a method of building state authority. As it was followed by multiple nation-states, the Soviet case presents a similar course both at the state and union level, whereby the state pursues to construct an environment that is consistent with the state’s intent to shape its own society. Soviet education, with its centrally planned nature, was designed to create a standard individual that was in line with communist principles, even though leadership changes had ultimate challenged education policies. Education in the USSR appeared to be a tool of justifying not only the regime but also the promotion of the values of political leadership. Nevertheless, state-centric, centrally planned educative circles, failed to feed the overall system in order to sustain itself instead of educating the individual’s free mind. The history, ideology, purpose, and philosophy of the Soviet education system will be analyzed in order to show how the Soviets had established a very comprehensive education policy, as well as how they had employed various methods in order to strengthen the basis for the ‘perfect’ society.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 59 |