Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDAKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE BU HAREKETLİLİĞİN YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİNDEKİ ROLÜ

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 74, 363 - 382, 21.06.2022

Öz

Öğrenci hareketliliği uluslararasılaşmanın en önemli ayaklarından birini oluşturmaktadır. Bu çalışmada, bağımsızlıklarını kazandıktan sonra Azerbaycan, Türkmenistan, Kazakistan, Kırgızistan ve Özbekistan’ın yükseköğrenim alanında uluslararasılaşma süreci, öğrenci hareketliliği kapsamında ele alınmıştır. Türkiye ve Türk Cumhuriyetleri arasındaki öğrenci hareketliliğini ortaya koymak, Batı dışı rotaların öğrenci hareketliliğindeki etkisinin artmasıyla birlikte daha da önemli bir konu hâline gelmiştir. Araştırmada ulusal ve uluslararası kaynaklardan edinilen öğrenci hareketliliği verileri üzerinden, bu devletlerin kendi aralarında ki ve Türkiye ile olan öğrenci hareketliliklerinin boyutları değerlendirilmiştir. Türkiye’ye Türk Cumhuriyetlerinden gelen uluslararası öğrenci sayısı nispeten yüksek olmasına rağmen, Türk Cumhuriyetlerinin kendi aralarındaki ve Türkiye’den Türk Cumhuriyetlerine olan hareketlilikte aynı eğilimi görmek mümkün değildir. Türk devletleri arasındaki öğrenci hareketliliğini arttıracak mekanizmaların geliştirilmesine yönelik uygulamalar gerek bu ülkelerin yükseköğretimde uluslararasılaşmasında gerekse aynı tarihsel kökenden gelen toplulukların yakınlaşmasında daha da önem kazanmaktadır.

Kaynakça

  • AKÇALI, P. - C. E. DEMİR (2012). “Turkey’s Educational Policies in Central Asia and Caucasia: Perceptions of Policy Makers and Experts”. International Journal of Educational Development. XXXII/1: 11-21.
  • ALIMUKHAMEDOV, F. (2020). “Central Asia: Crossing the Threshold at Different Speeds”.International Higher Education. 103: 12-14.
  • ALTBACH, P. G. (1991). "Impact and Adjustment: Foreign Students in Comparative Perspective". The International Journal of Higher Education Research. XXI/3: 305- 323.
  • ALTBACH, P. G. - D. ENGBERG (2014). "Global Student Mobility: The Changing Landscape". International Higher Education. 77: 11-13.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Merve Yalçınkaya

Hayati Beşirli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 74

Kaynak Göster

APA Yalçınkaya, M., & Beşirli, H. (2022). TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDAKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE BU HAREKETLİLİĞİN YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİNDEKİ ROLÜ. Karadeniz Araştırmaları, 19(74), 363-382.
AMA Yalçınkaya M, Beşirli H. TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDAKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE BU HAREKETLİLİĞİN YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİNDEKİ ROLÜ. Karadeniz Araştırmaları. Haziran 2022;19(74):363-382.
Chicago Yalçınkaya, Merve, ve Hayati Beşirli. “TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDAKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE BU HAREKETLİLİĞİN YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİNDEKİ ROLÜ”. Karadeniz Araştırmaları 19, sy. 74 (Haziran 2022): 363-82.
EndNote Yalçınkaya M, Beşirli H (01 Haziran 2022) TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDAKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE BU HAREKETLİLİĞİN YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİNDEKİ ROLÜ. Karadeniz Araştırmaları 19 74 363–382.
IEEE M. Yalçınkaya ve H. Beşirli, “TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDAKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE BU HAREKETLİLİĞİN YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİNDEKİ ROLÜ”, Karadeniz Araştırmaları, c. 19, sy. 74, ss. 363–382, 2022.
ISNAD Yalçınkaya, Merve - Beşirli, Hayati. “TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDAKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE BU HAREKETLİLİĞİN YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİNDEKİ ROLÜ”. Karadeniz Araştırmaları 19/74 (Haziran 2022), 363-382.
JAMA Yalçınkaya M, Beşirli H. TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDAKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE BU HAREKETLİLİĞİN YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİNDEKİ ROLÜ. Karadeniz Araştırmaları. 2022;19:363–382.
MLA Yalçınkaya, Merve ve Hayati Beşirli. “TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDAKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE BU HAREKETLİLİĞİN YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİNDEKİ ROLÜ”. Karadeniz Araştırmaları, c. 19, sy. 74, 2022, ss. 363-82.
Vancouver Yalçınkaya M, Beşirli H. TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDAKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE BU HAREKETLİLİĞİN YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMA SÜRECİNDEKİ ROLÜ. Karadeniz Araştırmaları. 2022;19(74):363-82.