Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Examination of Primary Education Programs in Terms of UNDP 2030 Sustainable Development Goals

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 61 - 70, 25.06.2020

Öz

The purpose of this research is to reveal how compatible the 2018-2019 primary education programs are with the UNDP 2030
sustainable development goals. Document analysis method was used in the study. The data obtained through the examination of 2018-
2019 primary education programs were subjected to content analysis. When 2018-2019 primary education programs are examined in
terms of UNDP’s 2030 sustainable development goals; it has been determined that some of the learning outcomes of Life Sciences,
Science, Social Studies, History of Turkish Revolution and Kemalism courses are compatible with some sustainable development
objectives.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O., Sarı, A. 2009. İlköğretim programlarında çevre eğitimi. M. Ü. Atatürk Eğt. Fak. Eğt. Bil. Der. 30: 5-29.
  • Council of the EU. 2006. Commission Report Brussels. https:// www.consilium.europa.eu/en/.
  • Creswell, JW. 2007. Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage Publications, London.

İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 61 - 70, 25.06.2020

Öz

Bu çalışmada 2018-2019 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanan ilköğretim programlarının Birleşmiş Milletler (BM) 2030
sürdürülebilir kalkınma hedefleri ile ne kadar uyumlu olduğunun ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmada doküman inceleme
yöntemi kullanılmıştır. 2018-2019 İlköğretim programlarının incelenmesi ile ulaşılan veriler, içerik analizine tabi tutulmuştur. 2018-
2019 öğretim programları, BM 2030 sürdürülebilir kalkınma hedefleri açısından incelendiğinde; zorunlu derslerden Hayat Bilgisi,
Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük derslerinin bazı kazanımlarının, bazı sürdürülebilir kalkınma hedefleri ile
uyumlu olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O., Sarı, A. 2009. İlköğretim programlarında çevre eğitimi. M. Ü. Atatürk Eğt. Fak. Eğt. Bil. Der. 30: 5-29.
  • Council of the EU. 2006. Commission Report Brussels. https:// www.consilium.europa.eu/en/.
  • Creswell, JW. 2007. Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage Publications, London.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sinem Dincol Özgür Bu kişi benim 0000-0002-4078-8176

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dincol Özgür, S. (2020). İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi. Karaelmas Fen Ve Mühendislik Dergisi, 10(1), 61-70.
AMA Dincol Özgür S. İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. Haziran 2020;10(1):61-70.
Chicago Dincol Özgür, Sinem. “İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi”. Karaelmas Fen Ve Mühendislik Dergisi 10, sy. 1 (Haziran 2020): 61-70.
EndNote Dincol Özgür S (01 Haziran 2020) İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi 10 1 61–70.
IEEE S. Dincol Özgür, “İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi”, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, c. 10, sy. 1, ss. 61–70, 2020.
ISNAD Dincol Özgür, Sinem. “İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi”. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi 10/1 (Haziran 2020), 61-70.
JAMA Dincol Özgür S. İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. 2020;10:61–70.
MLA Dincol Özgür, Sinem. “İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi”. Karaelmas Fen Ve Mühendislik Dergisi, c. 10, sy. 1, 2020, ss. 61-70.
Vancouver Dincol Özgür S. İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi. 2020;10(1):61-70.