The purpose of this study is to examine the international activities of the international public relations agencies. It is estimated that this work will contribute to the field because there are few studies that examine the agencies related to the international public. The study covers dates from 1 March-30 March 2018. While the population of the study consist of international public relations agencies, sample of the study is top 50 public relations agencies according to 2017 Holmes PR Report. According to the results of the research, more than half of international public relations agencies are US-based agencies. International public relations agencies offer services especially in Europe/Middle East and Africa regions. Agencies’ research interests in countries respectively are marketing public relations, corporate identity and media relations
international public relations public relation agencies international communications
Bu çalışmanın amacı, uluslararası halkla ilişkiler ajanslarının yapmış oldukları uluslararası halkla ilişkiler faaliyetlerini incelemek ve değerlendirmektir. Uluslararası halkla ilişkiler ajanslarını inceleyen az sayıda çalışma olmasından dolayı, bu çalışmanın alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışma 1-30 Mart 2018 tarihlerini kapsamaktadır. Çalışmanın evreni uluslararası halkla ilişkiler ajansları, örneklemi ise 2017 Holmes PR Report sıralamasındaki ilk 50 halkla ilişkiler ajansıdır. Araştırma sonuçlarına göre, uluslararası halkla ilişkiler ajanslarının yarıdan fazlası ABD kökenli ajanslardır. Uluslararası halkla ilişkiler ajansları en fazla Avrupa/Ortadoğu/Afrika bölgelerinde hizmet vermektedirler. Şirketlerin çalışma alanlarında ilk sıralarda pazarlama, halkla ilişkiler, kurumsal kimlik ve medya ile ilişkiler gelmektedir
Anahtar terimler: Uluslararası halkla ilişkiler halkla ilişkiler ajansları uluslararası iletişim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 2 |