Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Graphic Interfaces in Mobile Games on Player Preferences: A Research on University Students

Yıl 2021, Sayı: 6, 107 - 149, 30.04.2021

Öz

Mobile gaming sector has grown significantly and have made progress directly proportional to the technology recently. It has become an attractive market in terms of mobile gaming developer companies due to ever increase demand of smartphones and other mobile devices. Game developing companies launch different type of games in order to provide so many opportunities of choices to the gamers. Many factors that affect the choices of gamers has started to occur finally. Among these elements, visual perception and aesthetics have a very important place. With the visual appeal and integrity that mobile games can be downloaded on multimedia platforms and made attractive to the target audience. The user can enter the operating system in the virtual store and download the game that he prefers to play, provided that the designs and marketing made are a whole. Based on this situation, it is necessary to change the marketing strategies and determines the mobile game freedom determines the game preferences of the consumers according to the intensity of the changing factors. In this study, the effects of visual elements and an interface in the games which have been included in the graphic area affecting the gamer’s choice has been investigated. The large segment of the mobile audiences consists of a young population. The study has been performed on the young population segment of the university students and the main purpose of carrying out this study was to determine the effect of mobile interfaces on game choices made by the university students.As a result of the analysis made in this direction, it was determined that the game interfaces have an affect on the choices of the game made. Finally, it was terminated by offering some different advices to designers and researchers in the mobile gaming sector.

Kaynakça

  • Referans 1 Alessi, S. M. Ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning Methods and Development. 3rd edition. Massachusetts, USA: Allyn and Bacon.
  • Referans 2 Budiu, R. (2015). Mobile Navigation. 4, 03, 2020 tarihinde nngroup.com: https://www.nngroup.com/articles/mobile‐navigation‐patterns/ adresinden alındı
  • Referans 3 Baek, S., Song Y & Seo, J.K (2004). Exploring customers’ preferences for online Proceedings of the Third Annual Workshop on HCI Research in MIS, Washington, D.C., December 10-11, pp.75-79.
  • Referans 4 Bingöl, B. (2010). “Lisans Düzeyindeki Görsel İletişim Tasarımı Eğitiminde Çoklu Ortam(Multimedya) Kullanımı: Ankara’daki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerinin İncelenmesi”, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Referans 5 Chen, C., & Leung, L. (2016). Are you addicted to Candy Crush Saga? An exploratory study linking psychological factors to mobile social game addiction. Telematics and Informatics, 33(4), 1155-1166.
  • Referans 6 Çakır, M., Çakır, F., & Usta, G. (2010). Üniversite öğrencilerinin tüketim tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 87-94.
  • Referans 7 Evren, F. B. (2016). Grafik Arayüzlerin Tasarım Ve Kullanılabilirlik Açısından İncelenmesi: Androıd Ve Ios. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 4.

MOBİL OYUNLARDA GRAFİK ARAYÜZLERİNİN OYUNCU TERCİHLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2021, Sayı: 6, 107 - 149, 30.04.2021

Öz

Mobil oyun sektörü teknoloji ile doğru orantılı olarak son yıllarda hızla büyümüş ve gelişme göstermiştir. Bu sektör akıllı telefon ve diğer mobil cihazların artışından dolayı mobil oyun geliştirici firmalar açısından cazip bir pazar hâline gelmiştir. Oyun geliştirici firmaların farklı türlerde piyasaya oyun sürmeleri, oyuncular için çok fazla tercih seçeneği sunmaktadır. Oyuncuların tercihlerini etkileyen birçok unsur meydana gelmiştir. Bu unsurlardan görsel algı ve estetik oldukça önemli bir yere sahiptir. Mobil oyunların multimedya platformlarda indirilmesi ve hedef kitle için çekici hale gelmesi görsel çekicilik ve bütünlük ile sağlanmaktadır. Kullanıcının işletim sistemini destekleyen sanal mağazaya girip oynamayı tercih ettiği oyunu indirmesi, yapılan tasarımların ve pazarlamanın ancak bir bütün olması şartı ile doğru bir şekilde gerçekleşmektedir. Bu durumdan yola çıkarak mobil oyun üreticilerinin, tüketicilerin oyun tercihinde hangi faktörlere baktığına ve seçimlerini hangi faktörlerin yoğunluğuna göre belirlediğini tespit etmesi ve pazarlama stratejilerini bu çerçeve içerisinde yapması gerekmektedir. Bu çalışmada oyuncu tercihini etkileyen faktörlerden grafik tasarım alanına giren, oyunlar içerisindeki arayüz ve görsel ögelerin oyun seçimleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Mobil oyuncu kitlesinin büyük bir kesimini genç nüfus oluşturmaktadır. Bu çalışma genç nüfus içerisinde olan üniversite öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin mobil oyun tercihinde mobil arayüzlerin oyun seçimlerine olan etkisini belirlemektir. Bu doğrultuda yapılan analizler sonucu oyun arayüzlerinin oyun tercihi üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiş ve mobil oyun sektöründeki tasarımcılar ve araştırmacılara farklı tavsiyeler sunularak çalışma sonlandırılmıştır.

Kaynakça

  • Referans 1 Alessi, S. M. Ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning Methods and Development. 3rd edition. Massachusetts, USA: Allyn and Bacon.
  • Referans 2 Budiu, R. (2015). Mobile Navigation. 4, 03, 2020 tarihinde nngroup.com: https://www.nngroup.com/articles/mobile‐navigation‐patterns/ adresinden alındı
  • Referans 3 Baek, S., Song Y & Seo, J.K (2004). Exploring customers’ preferences for online Proceedings of the Third Annual Workshop on HCI Research in MIS, Washington, D.C., December 10-11, pp.75-79.
  • Referans 4 Bingöl, B. (2010). “Lisans Düzeyindeki Görsel İletişim Tasarımı Eğitiminde Çoklu Ortam(Multimedya) Kullanımı: Ankara’daki Görsel İletişim Tasarımı Bölümlerinin İncelenmesi”, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Referans 5 Chen, C., & Leung, L. (2016). Are you addicted to Candy Crush Saga? An exploratory study linking psychological factors to mobile social game addiction. Telematics and Informatics, 33(4), 1155-1166.
  • Referans 6 Çakır, M., Çakır, F., & Usta, G. (2010). Üniversite öğrencilerinin tüketim tercihlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 87-94.
  • Referans 7 Evren, F. B. (2016). Grafik Arayüzlerin Tasarım Ve Kullanılabilirlik Açısından İncelenmesi: Androıd Ve Ios. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 4.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Merdin 0000-0003-4698-0342

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 3 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Merdin, M. (2021). MOBİL OYUNLARDA GRAFİK ARAYÜZLERİNİN OYUNCU TERCİHLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi(6), 107-149.