Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, , 19 - 48, 20.01.2020
https://doi.org/10.38060/kare.646563

Öz

Kaynakça

  • Altundağ, Pınar. “The Image of Korea in Turkey-A Study among university students who study Korean.” Dil Dergisi 162 (2013): 25-35.
  • Cong, Ce Yun. “ Kore ve Türkiye’nin Ekonomik Zekâsı: Kore-Türk Toplumu ve İki Ülkenin Ders Kitaplarında Yer Alan Örnekler Merkezinde.” Akdeniz Bölgesi Araştırmaları, 14(1), 82.
  • Cho, Eunsuk. Banbal, Oktay Gokhan. "The Korean Image in Turkey: Eastern Europe-percetions and cultural connections, Viennes Contributions to Korean Studies, Vol. Vii, Praesens Verlag (2015): 130
  • Cong, Su Yong. “Japonya’da Hallyu İncelemesi ve Hallyu’nun Hitap Ettiği Kitlenin Kültürel Öğeleri Üzerine Araştırma, Medya, Cinsiyet.” 20 (2011): 207-239.Cong, Su Yong. Yu, Se Gyong. “Çin ve Japonya’nın Önemli Günlük Gazetelerinde Yayınlanan Popüler Kültür Hallyu’ya Dair Haber Analizi, Basın Haber Araştırması” 50 (2013):121-156
  • Demirel, İdil. “Kore Dalgası Türkiye’yi de Etkisi Altına Aldı.” Sabah Gazetesi 29 Kasım 2017.
  • Fırat, Demet. “Küresel Yönde Ters Akış: Asya'dan Doğan Alternatif bir Popüler Kültür.” Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi (AKAR) 3, (2017): 67-74.
  • Lee, Nana. “Türkiye’de Hallyu’nun Günümüzdeki Hali ve Geleceği: Hallyu Fan Sayfası ‘Korea Fans’ Merkezinde.” Orta Doğu Sorunu Araştırmaları (2012):O, De Yong. “6 Orta Doğu Ülkesi Basınında Karşımıza Çıkan Orta Doğu Hallyu’su.” Asya Kültür Araştırmaları 34, 11(4) (2014):167-193.
  • Oh, Chong Jin. Chae, Yong Gil. “Contructing Cultural Promimate Space through Social Network Services: The Case of Hallyu (Korean Wave) in Turkey.” Uluslararası Ilişkiler 10 No. 38 (2013): 77-99.
  • Son, Sıng Hye. “Hallyu Fanlarının Yerel İletişimi ve Global Fan Sayfalarının Özellikleri: Kore İletişim Örneği Yorumu.” 10(1) (2012): 45-85.
  • Türközü, Sırrı Göksel. Kahrıman, Merve. “Türkiye’de Kore Rüzgârı, Arka Planı ve Gelişim Yönü.” 15. Uluslararası Kore Dili ve Edebiyatı Konferansı Avrupa – Asya’daki Kore Dili ve Edebiyatı Çalışmaları ve Eğitimi, Kayseri 23 Ocak 2014
  • Yalçınkaya, Füsun. “Türkiye’de 33bin Kişinin Hayali.” Sabah Gazetesi. 05 Şubat 2011.
  • Yoo, Jung Suk. (2017). Türkiye’nin Önemli Günlük Gazetelerinde Yayınlanan ‘Hallyu’ Gazete Yazıları Yorumu. Uluslararası Kültür Araştırmaları, 10(2), 24.

Türkiye’de Kore Dalgasının Günümüzdeki Durumu ve Geleceği -Kore Savaşı (Kan Kardeşi), Kore Dizisi ve K-beauty (Kore Kozmetiği) Merkezinde

Yıl 2019, , 19 - 48, 20.01.2020
https://doi.org/10.38060/kare.646563

Öz

Genel
olarak Kore denilince Türk insanının hafızasında ilk olarak Kore Savaşı
canlanır. Bunun en temel nedenini Kore Savaşına pek çok Türk askerinin
katılması gerçeği oluşturmaktadır. Bu sebeple Türkler, Korelilerden bahsederken
“kanla birbirine bağlı olduğumuz kardeş ülke” anlamına gelen kan kardeşi
ifadesini kullanmaktadır. Tarihi ilişkinin temeli haline gelen kan kardeşi
ifadesi 2000’li yılların ortalarından itibaren Türkiye’de başlayan Kore
dalgasının temeli ve gelişim gösterme dinamiği olmuştur.



Hallyu
yani Kore Dalgası içinde Türkiye’de Kore dalgasının başlangıcı ve gelişiminde
büyük rol oynayan Kore dizilerinin popülaritesi ve ilerleme aşamaları son
derece dikkat çekicidir. Türk televizyonlarında Kore dizilerinin sürekli
yayınlanışı ve Kore dizilerinin gördüğü yüksek ilgi Kore dizilerinin Türk
dizilerine uyarlanması sürecini başlatmıştır. Türk seyircisinin ilgi ve
beğenisini kazanan Kore dizileri; Türkiye’de rekabet gücüne sahip oluşu ve
uluslararası popüler kültür içeriği oluşuyla kabul görmüş ve Türk dizilerinin
yaratım sürecine büyük katkıda bulunmuştur.



Türkiye’de K-beauty
(Kore Kozmetiği) Hallyu içerikleri arasında en büyük beğeni toplayan ve Hallyu
ürünleri arasında insanların en çok yatırım yaptığı ürün haline gelmiştir.
Türkiye’de geniş pazar hacmine sahip K-Beauty’nin popülerliği ve insanların bu
alanda yaptığı harcamanın önümüzdeki yıllarda da sürekli artacağı ön
görülmektedir. Türkiye’de Hallyu fenomeni ve özellikleri aracılığıyla
öğrenebileceğimiz en temel özellik “Hallyu fenomeni”nin iki ülke arasında
doğurduğu kültürel etkileşim ve iletişim gerçeği olmuştur. Ayrıca Türkiye’de
yayılan Kore dalgasını ve özelliklerini anlayabilmek için Türk kültürünü,
duygularını, düşüncelerini ve beklentilerini birarada değerlendirmek gerekir.            

Kaynakça

  • Altundağ, Pınar. “The Image of Korea in Turkey-A Study among university students who study Korean.” Dil Dergisi 162 (2013): 25-35.
  • Cong, Ce Yun. “ Kore ve Türkiye’nin Ekonomik Zekâsı: Kore-Türk Toplumu ve İki Ülkenin Ders Kitaplarında Yer Alan Örnekler Merkezinde.” Akdeniz Bölgesi Araştırmaları, 14(1), 82.
  • Cho, Eunsuk. Banbal, Oktay Gokhan. "The Korean Image in Turkey: Eastern Europe-percetions and cultural connections, Viennes Contributions to Korean Studies, Vol. Vii, Praesens Verlag (2015): 130
  • Cong, Su Yong. “Japonya’da Hallyu İncelemesi ve Hallyu’nun Hitap Ettiği Kitlenin Kültürel Öğeleri Üzerine Araştırma, Medya, Cinsiyet.” 20 (2011): 207-239.Cong, Su Yong. Yu, Se Gyong. “Çin ve Japonya’nın Önemli Günlük Gazetelerinde Yayınlanan Popüler Kültür Hallyu’ya Dair Haber Analizi, Basın Haber Araştırması” 50 (2013):121-156
  • Demirel, İdil. “Kore Dalgası Türkiye’yi de Etkisi Altına Aldı.” Sabah Gazetesi 29 Kasım 2017.
  • Fırat, Demet. “Küresel Yönde Ters Akış: Asya'dan Doğan Alternatif bir Popüler Kültür.” Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi (AKAR) 3, (2017): 67-74.
  • Lee, Nana. “Türkiye’de Hallyu’nun Günümüzdeki Hali ve Geleceği: Hallyu Fan Sayfası ‘Korea Fans’ Merkezinde.” Orta Doğu Sorunu Araştırmaları (2012):O, De Yong. “6 Orta Doğu Ülkesi Basınında Karşımıza Çıkan Orta Doğu Hallyu’su.” Asya Kültür Araştırmaları 34, 11(4) (2014):167-193.
  • Oh, Chong Jin. Chae, Yong Gil. “Contructing Cultural Promimate Space through Social Network Services: The Case of Hallyu (Korean Wave) in Turkey.” Uluslararası Ilişkiler 10 No. 38 (2013): 77-99.
  • Son, Sıng Hye. “Hallyu Fanlarının Yerel İletişimi ve Global Fan Sayfalarının Özellikleri: Kore İletişim Örneği Yorumu.” 10(1) (2012): 45-85.
  • Türközü, Sırrı Göksel. Kahrıman, Merve. “Türkiye’de Kore Rüzgârı, Arka Planı ve Gelişim Yönü.” 15. Uluslararası Kore Dili ve Edebiyatı Konferansı Avrupa – Asya’daki Kore Dili ve Edebiyatı Çalışmaları ve Eğitimi, Kayseri 23 Ocak 2014
  • Yalçınkaya, Füsun. “Türkiye’de 33bin Kişinin Hayali.” Sabah Gazetesi. 05 Şubat 2011.
  • Yoo, Jung Suk. (2017). Türkiye’nin Önemli Günlük Gazetelerinde Yayınlanan ‘Hallyu’ Gazete Yazıları Yorumu. Uluslararası Kültür Araştırmaları, 10(2), 24.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Jung Suk Yoo 0000-0003-3593-3575

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 2020
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

Chicago Yoo, Jung Suk. “Türkiye’de Kore Dalgasının Günümüzdeki Durumu Ve Geleceği -Kore Savaşı (Kan Kardeşi), Kore Dizisi Ve K-Beauty (Kore Kozmetiği) Merkezinde”. KARE, sy. 8 (Ocak 2020): 19-48. https://doi.org/10.38060/kare.646563.

30137 Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

16509   16510  16511  16512


NOT: DİZİN BİLGİLERİ İÇİN LOGOLARA TIKLAYINIZ.