Giriş: Gençlik dönemi, cinsel sağlık hakkında eğitim ve danışmanlığın önemli olduğu bir dönemdir. Toplum sağlığını olumsuz etkileyen faktörlerden biri olan cinsel temasla bulaşan enfeksiyonlar (CYBE); kişiden kişiye cinsel temas aracılığı ile geçen hastalıklardır. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tahminlerine göre her yıl yaklaşık 350 milyon kişi tedavi edilebilen CYBE’na yakalanmakta, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki gençler arasında CYBE’nin insidans ve prevalansı artmaktadır.Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlarla ilgili bilgi düzeylerini ve sosyo-demografik özellikleriyle ilişkisini incelemektir.Yöntem: Araştırmanın evrenini bir vakıf meslek yüksekokulunda 2012-2013 eğitim döneminde 1. sınıfta anestezi, diyaliz ve radyoterapi bölümlerinde öğrenim gören 250 öğrenci, araştırmanın örneklemini araştırmaya katılmayıkabuleden 240 öğrenci oluşturdu. Veriler kişisel bilgi formu ve Cinsel Temasla Bulaşan Enfeksiyonlar ile İlgili Bilgi Testi (CTBE Bilgi Testi) ile toplandı.Bulgular: Öğrencilerin %31.3’ü cinsel ilişki deneyimi olduğunu belirtirken, cinsel ilişki deneyimi olanların %41.3’ü cinsel ilişkide korunma yöntemi kullanmadığını ifade etti. Öğrencilerin %72.9’ünün cinsel sağlıkla ilgili eğitim almadıkları saptandı. En yüksek 36 puan alınabilen CYBE bilgi testinde katılımcıların “doğru“ yanıt ortalaması 20.35±6.07 olduğu saptandı.Sonuç: Araştırma sonuçları, öğrencilerinin cinsel yolla bulaşan hastalıklara ilişkin orta düzeyde bilgi sahibi olduklarını ve konu ile ilgili bilmedikleri şeylerin yanlış bildiklerinden daha fazla olduğunu göstermiştir.
cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar öğrenci sağlık meslek yüksekokulu
Introduction: The period of youth is a time when knowledge and education is important. STI is one of the factors that negatively affect the public health; diseases are passed from person to person through sexual contact. STIs are caught each year, according to WHO estimates, 350 million people can be treated, the incidence and prevalence of STIs among young people in developed and developing countries is increasing.Aim: The purpose of this study was to determine the knowledge levels of vocational school students about sexually transmitted diseases and differences in knowledge levels in relation to sociodemographic variables. Methods: This descriptive study was carried out among 240 1.st class students who accepted to participate in the study of a Vocational School of foundation, at 2012-2013 educational period. Data were collected using an information form and Knowledge Test for Sexually Transmitted Infections.Results: The frequency of having at least one sexual intercourse was 31.3%. Of these, 41.3% did not use the method of protection of the sexual intercourse experience.72.9% of students were not educated about sexual health. The number of correct responses in the Knowledge Test for Sexually Transmitted Infections ranged from 3 to 34 and the highest point is 36. Maximum 36 points can be participants received information on STIs testing "right" mean responses was found to be 20.35 ± 6.07.Conclusion: Our data showed that students had a moderate level of knowledge about STIs, and that their levels of lack of knowledge were greater than levels of incorrect knowledge.
Diğer ID | JA49BY58MF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 |