Tanımlayıcı tipteki bu araĢtırmada üniversite öğrencilerinin cinsel taciz ve saldırı
hakkındaki düĢüncelerini ve deneyimlerini belirlemek amaçlanmıĢtır. AraĢtırmanın
örneklemini 2013-2014 akademik yılında bir vakıf üniversitesinde 3. ve 4. sınıfta eğitim
ve öğretime devam eden öğrenciler oluĢturmuĢtur. Veriler, öğrencilerin sosyodemografik özelliklerini, cinsel taciz ve saldırı ile iliĢkili düĢüncelerini ve deneyimlerini
sorgulayan 16 sorudan oluĢan soru formu ile toplanmıĢtır. Veriler Qualtrics Survey
Software programı kullanılarak online toplandığından öğrencilerin katılımı az olup
anket formunu eksiksiz dolduran 121 öğrenci (%15.08) örnekleme dahil edilmiĢtir.
Öğrencilerin yaĢ ortalaması 22.12+1.11 olup, %71.9‟u 3. sınıf öğrencisidir.
Öğrencilerin % 28.9‟unun kendisinin, % 7.4‟ü ise bir arkadaĢının cinsel tacize maruz
kaldığı ve cinsel tacize uğradığını belirten öğrencilerin en sık % 21,6‟sının yakın
arkadaĢı tarafından cinsel tacize uğradığı belirlenmiĢtir. Öğrenciler en az oranda
„cinsel içerikli Ģakalar yapılmasını‟, en fazla oranda ise „Cinsel iliĢkiye (fiziksel olarak)
zorlanmayı‟ ve „rıza olmadan bedenin herhangi bir yerine dokunulmasını‟ cinsel taciz
olarak belirtmiĢlerdir. Öğrencilerin „cinsel iliĢkiye (fiziksel olarak) zorlanmayı‟ cinsel
taciz olarak değerlendirme durumları ile cinsel tacize maruz kalma durumları, cinsiyet,
yaĢanılan yer, uzun süre yaĢanılan yer, anne ve baba eğitim durumu gibi sosyodemografik özellikleri arasındaki fark istatistiksek olarak anlamlı değildir. Bu çalıĢma,
çalıĢmaya katılan örneklem sayısı az olmakla birlikte, öğrencilerin cinsel saldırı ve
tacize uğrama oranlarının yüksek olduğunu ve öğrencilerin bu konu ile iliĢkili
farkındalıklarının düĢük olduğunu göstermesi açısından önemlidir. Bu nedenle; hem
öğrencilerin hem de yöneticilerin bu konuda farkındalık kazanmaları, baĢ etme
yöntemlerinin geliĢtirilmesi, güvenlik önlemlerinin artırılması gibi cinsel tacizi önlemeyi
ve olumsuz etkilerini azaltmayı hedefleyen giriĢimlerin planlanmasının önemli olduğu
düĢünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makele |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 |