Amaç: Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin liderlik yönelimleri ile ebelik mesleğine aidiyet durumları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Çalışmanın örneklemini, bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü’nde öğrenim gören 191 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, tanıtıcı bilgi formu, Ebelik Aidiyet Ölçeği ve Liderlik Yönelimleri Ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin ebelik mesleğini tercih etme sebeplerine göre ebelik mesleğine aidiyet puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ebelik mesleğini severek ve isteyerek tercih eden öğrencilerin, ebelik mesleğine aidiyet puanlarının diğerlerine kıyasla daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin liderlik yönelimleri ile ebelik mesleğine aidiyet durumu arasındaki ilişki incelemek amacıyla yapılan korelasyon analizi sonucunda, liderlik yönelimleri ile ebelik mesleğine aidiyet arasında orta güçte pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur.
Sonuç: Liderlik yönelimleri olan ebelerin mesleki aidiyet duygusu daha güçlüdür. Liderlik yönelimleri ve mesleki aidiyet durumunun, öğrencilik döneminde fark edilmesi ve bunları geliştirmeye yönelik eğitsel uygulamaların yapılması oldukça önemlidir. Böyle bir uygulama ile mesleki bilinci, verimi ve iş doyumu daha yüksek ebeler topluma kazandırılacaktır.
Objective: This study was conducted to evaluate the relationship between the leadership orientation of midwifery students and their belonging to midwifery profession.
Method: The sample of the study consists of 191 students studying in the Midwifery Department of the Faculty of Health Sciences of a university. The data were collected by introductory information form, Midwifery Belonging Scale and Leadership Orientation Scale.
Results: A statistically significant difference was found between the mean scores of the belonging to the midwifery profession according to the reasons why the students preferred the midwifery profession. It was determined that the students who prefer the midwifery profession with love and willingly have higher belonging to the midwifery profession than others. As a result of the correlation analysis conducted to examine the relationship between students' leadership orientations and the status of belonging to midwifery profession, a positive correlation in medium power was found between leadership orientations and belonging to midwifery profession.
Conclusion: Midwives with leadership orientations have stronger sense of professional belonging. It is very important to realize the leadership orientations and professional belonging status during the student period and to make educational applications to develop them. With such an application, midwives with higher professional awareness, efficiency and job satisfaction will be brought to the society.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makele |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 3 |