Amaç: Bu çalışmanın amacı, üreme çağındaki kadınların menstruasyon dönemi ile ilgili kültürel inanç ve uygulamalarını belirlemektir.
Yöntem: Analitik-kesitsel tipteki araştırmanın örneklemini, Instagram’da yer alan bir sayfayı takip eden kadınlar ve yakınları oluşturdu. Veriler, soru formu aracılığı ile on-line anket yöntemi kullanılarak toplandı. Elde edilen bulgular tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare ile analiz edildi.
Bulgular: Araştırmaya katılan kadınların, %26,5’inin adetli olduğunu erkeklerle paylaşmadığı, %13,5’inin adetken bebek görmeye gitmediği, %79,3’ünün adetken Kur’an okunmadığı, %23,7’sinin bu dönemde turşu yapmadığı/el sürmediği belirlendi. Menstrual döneme ait en sık uygulanan davranışların en az Z kuşağı tarafından uygulandığı saptandı (p<0,05).
Sonuç: Araştırmanın bulguları, kadınların menstruasyon döneminde uyduğu bir takım sınırlamalar olduğunu ve bu sınırlamaların en az Z kuşağı tarafından uygulandığını göstermektedir.
Bulunmamaktadır.
Aim: The aim of this analytical cross-sectional study was to determine cultural beliefs and practices of reproductive women about menstruation.
Method: The study sample comprised women following an Instagram account and their relatives. Data were collected with an online questionnaire. Obtained data were analyzed with descriptive statistics and Chi-square test.
Results: Twenty-six-point-five percent of the women did not talk to males about menstruation and 13,5% did not visit newborns, 79,3% did not read the Koran and 23,7% did not pickle/touch pickles during menstruation. The most frequent menstruation-related practices were least frequently preserved by Generation Z (p<0,05).
Conclusion: The findings of the study show that women have some menstrual taboos and that the taboos are least maintained by Generation Z.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makele |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 13 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |