İslâm eğitim tarihi sürecinde (İslâm eğitim tarihinde) eğitim-öğretim mescit/camii başta
olmak üzere farklı mekânlarda medreselerin kuruluşuna kadar sürdürülmüştür. Söz
konusu tarihsel süreçte medreselerin kurulması, eğitim-öğretimin kurumsal bir mekâna
kavuşmasını sağlamıştır. Bu kurumsal gelişim ve değişim süreciyle beraber düşünsel anlamda
eğitim hareketlerinin amaçlarında da farklılıklar meydana gelmiştir. Dolayısıyla bu
iki unsur; ilki, eğitim faaliyetinin yapıldığı mescitlerin medreseye dönüşümü: bu değişimin
hangi evrelerden geçmesi, ikincisi, Hz. Peygamber (s.a.v.) den sonra İslâm âlimlerince
İslâm’ı anlama anlayışlarıyla eğitim amaçlarındaki değişimin neler olması bu çalışmanın
problem sorusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada İslâm eğitim kurumlarının mescitten
medreseye dönüşümü ve gelişiminin kurumsal ve düşünsel açıdan olmak üzere iki başlık
altında ele alınıp incelenmesi amaçlanmıştır.
Konular | Din Araştırmaları |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 2 |