Kızılcık Şerbeti birbirine farklı zıt dindar ve seküler iki aileyi konuyu almaktadır.
Dindar muhafazakâr kesimin hayat tarzını olumsuz yönde gösterdiği yönünde eleştirilen
film Show TV’de yayınlanmaktadır. Kızılcık Şerbeti dizisi sekülerizm ile dindarlık
arasındaki tartışmaları kutuplaştırıcı bir dille anlatan bir film olarak karşımıza
çıkmaktadır. Türkiye’nin Osmanlı Devleti’nde II. Meşrutiyet Dönemi ile başlayan ve
Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren modernleşme çabaları doğrultusunda gerçekleştirilen
seküler uygulamalar sürekli olarak tartışılmıştır. Batı menşeli uygulamaların hayatın her
alanında yer etmesi ve dinin uhrevi bir alana doğru itilmesi neticesinde modern ile
geleneksel arasında dışlayıcı ikili ayrımlar baş göstermeye başlamıştır. Kızılcık
Şerbeti’nde dinin taşıyıcısı olan kurumların başında gelen aile kurumunun sekülerleşme
“aile kutsallığının” zayıflatılması ve bununla birlikte modernleşme sürecindeki gerilimler
anlatılmaktadır. Medeni, çağdaş, geri kalmışlık, bağnazlık gibi kelimelerin sıkça
kullanıldığı dizi toplumsal kutuplaşmayı tetikleyici unsurlar barındırdığı görülmektedir. Filmdeki ayrılıkçı söylemlerin tespit edilmesi bağlamında eleştirel söylem analizi yöntemi kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 33 |