X, hem lobicilere hem de vatandaşlara doğrudan lobicilik ve dolaylı lobicilik faaliyetlerini yürütebilmeleri için büyük bir avantaj sağlamaktadır. Çalışmanın amacı, ADAP’ın X hesabının lobicilik açısından nasıl bir görünüm sergilediğinin ortaya koyulabilmesidir. Çalışmada, içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda araştırmada, literatürde buna yönelik olarak hazırlanmış herhangi bir ölçme aracına rastlanmadığı için, yazarlar tarafından lobicilik ve lobicilik türleri ile ilgili bilgiler ve X’in kullanım fonksiyonları göz önünde bulundurularak bir kodlama cetveli oluşturulmuş ve inceleme, bu cetvel çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, her şeyden önce, Akademik Dayanışma Platformu’nun (ADAP) X’i (Twitter) bir lobicilik ortamı olarak kullandığı tespit edilmiştir. Öyle ki araştırmanın gerçekleştirildiği tarih aralığında ADAP tarafından paylaşılan 318 gönderinin 308 tanesi (%96,85), çeşitli lobicilik yöntemlerini bünyesinde barındırmaktadır. Araştırmada, ADAP tarafından X üzerinden yürütülen lobicilik türleri söz konusu olduğunda ön plana, dolaylı lobiciliğin çıktığı saptanmıştır. Buna göre bu doğrultuda paylaşılan 308 gönderinin, toplam 501 lobicilik tekniğini içerdiği, bunların da 408 tanesinin (%81,43) dolaylı lobicilik kapsamında değerlendirilebileceği belirlenmiştir.
Lobicilik Doğrudan Lobicilik Dolaylı Lobicilik Dijital Lobicilik
X provides a significant advantage for both lobbyists and citizens to conduct direct and indirect lobbying activities. The aim of the study is to conduct a situation assessment of ASOP's X account in terms of lobbying. In the study, content analysis technique was utilized. In this context, since no measurement tool had been prepared for this purpose in the literature before, a coding sheet was created by the authors taking into account the information about lobbying, lobbying types and the usage functions of X, and the investigation was carried out within the framework of this sheet. In the study, first and foremost, it has been determined that the Academic Solidarity Platform's (ASOP) X (Twitter) is utilized as a lobbying environment. In fact, during the period in which the research was conducted, 308 out of 318 posts shared by ASOP (96.85%) encompass various lobbying methods. In the research, when it comes to the types of lobbying conducted by ASOP through X, it has been observed that indirect lobbying takes the forefront. Accordingly, it has been determined that out of the 308 posts shared in this context, a total of 501 lobbying techniques are encompassed, and 408 of these (81.43%) can be considered within the scope of indirect lobbying.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 34 |